Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

annabel68

annabel68

09-02-2013 om 17:35

Kledingadvies

Hallo Allemaal,
Stel: Je bent midden veertig, 1.80 m lang en stevig: niet dik, smalle taille, beste kont en stevige benen, maat 42/44, het zandloperfiguur. Afijn, je bent modebewust en houdt van stijlvolle, kwalitatief goede kleding, maar op de een of andere manier kan je het niet meer vinden. De hippe winkels verkopen te kleine, niet goed passende kleding, waarbij de huidige mode ook niet echt meehelpt met bloesjes waarin je net een boerin lijkt omdat je taille volledig verdwijnt.Ook heb je het gevoel toch iets te oud te worden voor een skinny spijkerbroek... De 'dames'winkels: daar voel je je net weer te jong voor of het prijskaartje is net iets te. Die fantastsche bootcut spijkerbroek, waarin je er volgens Trinny en Susanna fantastisch uit gaat zien is nergens te krijgen. Kortom: Modecrisis. (lekker belangrijk, maar toch...)
Hoe doen jullie dat? Waar is die goedzittende kleding te krijgen voor dit 'figuur'? Ik hou niet van Miss Etam ed, ben het Didi stadium voorbij, mag graag opvallen en hou zoals ik al zei van kwalitatief goede kleding.
Ben benieuwd! Groet, Annabel


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

09-02-2013 om 18:02

Annabel

Die bootcut jeans hebben ze bij Wehkamp.

Tihama

Tihama

09-02-2013 om 19:28

Idem zandloper-figuur

Als je T&S gelezen hebt, dan weet je ook dat zandlopers blijkbaar het lastigste casual te kleden zijn

Hier mijn ervaringen:

Ik slaag goed bij Gerry Weber voor spijkerbroeken (boot cut). Voor jurken bij Anna van Toor, rokken Claudia Sträter of (echt geweldig) Andrea & Renato via Zalando.
Maar dat laatste is wel prijzig....
Wel perfecte modellen voor een zandloper.

Voor tops Sandwich en Superstar. Soms heeft Just-a-joke ook de goede jurken, maar daar moet je heel goed opletten, want er zitten veel modellen bij die niet geschikt zijn voor zandlopers. Mijn ervaring is dat de meeste verkoopsters denken dat je met een volle boezem vooral een soort zwangerschapsmodellen dient te dragen, want ze denken dat het vooral los moet hangen...... Promiss heeft trouwens ook goede modellen.

Het toverwoord is trouwens altijd 'getailleerd. Rechte modellen hebben een triest effect op een zandloper. Van de brede boezem ga je dan door naar de brede heupen, zonder dat de slanke taille nog gezien kan worden.
Het valt me op dat dit in maat 42 meestal goed gaat, maar dat veel modellen vanaf maat 44 de taillering eruit gooien. Dat zie je trouwens ook heel goed in de beschrijvingen bij webshops ('getailleerd model t/m. mt 42, recht vanaf 44'). Op foto's is het altijd moeilijk te zien, want voor maat 42 wordt het nooit getoond door voluptueuze modellen

Oja, nog een cruciaal woord: "aansluitend". Alles met de termen "losvallend model" is waardeloos. Dat is leuk voor als je op de bank wil hangen.

Ik bestel trouwens ook regelmatig bij Wenz en Heine. De enige twee webshops die echt een goed aanbod hebben. Van Otto, Wehkamp etc word ik depressief. Veel te veel flodderspul.

Bandolera heeft ook soms wel aardige dingen. Mijn nette zakelijke pakken komen daar vandaan. Reality is ook een optie. Ik heb er zelf nog nooit iets gekocht, maar ik heb een collega met hetzelfde figuur als ik en die komt er regelmatig met heel leuke dingen vandaan.

Ik kom trouwens ook niet in de echte 'dames'-zaken. Die richten zich zowel qua stijl als model op een generatie boven mij. Nog ff geduld)

Tihama

boerin

boerin

10-02-2013 om 10:06

O.t.

Hoezo heeft een boerin geen taille???

annabel68

annabel68

10-02-2013 om 12:01

Boerin

Sorry, sorry, sorry! Ik zie nu hoe onaardig dat staat. Maar ik hoop dat je de strekking begrijpt en dat het hier over een spreekwoordelijke boerin gaat...Die van het plaatje van vroeger...of maak ik het nu nog erger...??? Afijn, als ik zo'n trendy bloesje pas dan lijkt het alsof ik de koeien ga melken...Oh, dit maakt het ook niet beter geloof ik..sorry! (kan ik dit ooit nog goed maken???)
Annabel

madelief

madelief

10-02-2013 om 13:25

Yaya

Ik heb hetzelfde figuur en kan heel goed slagen bij de Yaya winkel. Met een beetje mazzel een fijne verkoopster die meedenkt. Ik ben grote fan! Alles is ook lekker lang daar!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

An

An

10-02-2013 om 14:01

N.e.d.

Laatst een aantal shirts en een jasje in de uitverkoop gescoord. Ben er helemaal blij mee. Goed getailleerd, ook in 44. Niet te kort en leuke kleuren. Ga hier met mijn figuur vaker wat van kopen.

Groetjes, An

Yta Chalne

Yta Chalne

10-02-2013 om 19:56

Dure kleding kopen

Qua werk (ik werk in een Amerikaans georiënteerd bedrijf, vooral qua kleding: saai, formeel) koop ik wel jurken en shirts/ rokjes bij College style. Bij toeval ontdekt, beetje aparte zaak. Hebben weliswaar ook een webshop, maar die is op zondag gesloten: refowinkel. Wel topkwaliteit, kan duizend keer in de was en blijft mooi. De effen jurken die ik heb zijn overigens hetzelfde model als Edith van Andrea en Renato. Ook hetzelfde prijskaartje (helaas). Spijkerbroek: ik heb twee fantastische van Kuyichi. Mooie zachte spijkerstof, zit heerlijk. Maar niet zelf in de schappen gaan zoeken, altijd de verkopers vragen (mijn indruk is dat de mannen in de spijkerbroekenwinkel meestal eerlijker zijn dan vrouwen). En verder: vooral bezuinigen op de kleding van de kids (die staan overal nog mooi in), en als het enigszins kan wat meer uitgeven aan je eigen kledingstukken. Duurder zit echt vaak veel mooier rond de veertig

Stenna

Stenna

10-02-2013 om 21:48

Bezemsteel

Ik heb een heel ander figuur, bepaald geen zandloper, haha, had ik maar een boezem. Maar toch een vergelijkbaar probleem: ben de leeftijd van de Miss Etams etc wel voorbij en wil me graag wat meer chic en wat duurder kleden. Maar niet ouwelijk of tuttig. En dat is nog best moeilijk! Dus ik haar graag tips voor mooie, kwalitatieve en toch trendy merken.

NAnnie

NAnnie

10-02-2013 om 22:37

Mooie winkel

NAN, is ook een webwinkel. Echt kleding om in te investeren. Voor goed advies beter echt naar de winkel gaan.

En cora?

Cora kemperman, is die uit de gratie ? Heeft ook wel simpele dingen..

En ik vind

Bijenkorf altijd erg prettig winkelen, alle mooie merken!

marinade

marinade

11-02-2013 om 15:25

Stenna

Misschien zijn Deense merken iets voor jou. Ik begrijp denk ik wat je bedoelt met damesachtig en dat je daar nog geen zin in hebt. De mooiere Deense merken hebben vaak net een twist, of een apart kleurgebruik en passen verder wel bij de meeste Nederlandse posturen. Ik vind zelf BZR en By Groth mooi en redelijk apart. Verder vind ik Turnover ook wel aardig en betaalbaar.

Margriet*

Margriet*

12-02-2013 om 19:29

Esprit

Heeft een site met enorm veel aanbod. Ik heb dezelfde lengte maar ben slanker. Esprit heeft heel veel verschillende kleding. Van Duits tuttig, tot hip. Er is altijd veel in de Sale. Ik schat in dat ik 80% niet leuk vind, maar ik vind altijd goede spijkerbroeken (soms voor 30 euro, enorm afgesprijd). Waarom je geen skinny meer mag dragen als je over de 40 bent ontgaat mij wel. Ik vind het wel mooier bij een slankfiguur....
Gsus/Gstar/Sissyboy heb ik ook veel van. Genoeg keus zou ik denken...
Ik shop best veel online en daar kun je ook inspiratie opdoen.

annabel68

annabel68

15-02-2013 om 17:18

Beste mensen

Hartelijk dank allemaal voor jullie reacties! Ik heb leuke merken voorbij zien komen en goede ideeen opgedaan. Nog even over het dragen van een skinny na je 40e...Ik draag ze nog wel, maar vind dat het op het randje is. Ik heb beste billen zoals gezegd en het is allemaal best getraind, maar toch niet meer zo strak als vroeger. En dan wordt het wel een beetje sneu...zo'n skinny...of ben ik de enige die zo denkt?
Groet! Annabel

Annabel, skinny

ik heb gisteren een nieuwe broek gekocht, een skinny! Ja, ik ben boven de 40 en zelfs ruim boven maat 40... Toen ik het mijn dochters vertelde moesten ze allebei grinniken bij het idee van hun mama in een skinny, maar toen ik hem aanhad, vonden ze het allebei wel leuk staan
Ik had er zelf ook wel wat moeite mee, hij is erg strak, maar blijkbaar mag mijn kont, al is hij wat dik, er toch nog wel zijn!

Jons

Stenna

Stenna

15-02-2013 om 21:02

Geen skinny

Ik niet hoor. Heb maat 38 maar vind het toch niet mooi meer (45+). Net of mijn kont met de jaren wat "gezakt" is ofzo, het staat gewoon raar. Daarbij heb ik spillebenen, aan de onderkant, zonder kuiten, dat ziet er ook niet uit in een skinny.

60plus

Vorige week was ik bij vera moda met dochter van 21. Was daar een mevrouw van minstens 60 zichzelf in een skinny met een hip jackje aan het hijsen. Qua maat paste het hoor, ze had vast 36 of zo, maar het was roch erg wannabee of hoe heet dat. Haar man zat op zijn gemakje alle escapades te observeren, die was kennelijk in zijn sas met zo'n jonge blom.

Skinny's kunnen wel boven de 40 als je een lang vest of en tuniek draagt of zo, vind ik. Maar niet van die woeste kleuren.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

15-02-2013 om 23:58

Ja met verhulling

Echt no way dat ik mijn binnen toon in een skinny. Met vest, trui of jurk erop prima, maar echt niet dat open en bloot al mijn toebehoren ga tonen...

Fiorucci

Fiorucci

16-02-2013 om 09:42

Woeste kleuren

Ik vind juist woeste kleuren prima als je ouder bent, waarom niet? Als het je goed staat, waarom is dat dan not done volgens sommigen?

Jaymza

Jaymza

16-02-2013 om 12:03

Nee toch

Moet ik al mijn leuke fleurige kleren weg doen en voortaan saaie hobbezakken dragen omdat ik een leeftijdsgrens ben gepasseerd? Wat is de diepere gedachte daarachter?

Jaymza

Stenna

Stenna

16-02-2013 om 12:35

Jawel

mag gerust natuurlijk. Wat je wilt. Ook skinnies, als dat bij jou wel leuk staat. Bij mij niet , dus ik draag ze niet (maar wel kleuren).

Merel

Merel

16-02-2013 om 17:14

Vroeger/nu

Ik vind dat je tegenwoordig toch meer aan kan dan een vroegere generatie. Ik ben 43 en zie allerlei stijlen voorbij komen bij leeftijds genoten. Zelf draag ik wel skinny jeans, was nog nooit in me opgekomen dat dat op een bepaalde leeftijd niet meer kon. Ik heb een heel gemiddeld figuur (maat 42) en vind die skinny mezelf best leuk staan (al zeg ik het zelf ik vind het vaak minder mooi staan bij hele slanke mensen zonder kont. Of als je heel erg fors bent, dan is het alleen leuk met iets een beetje erover. Te dunne benen vind ik zelf inderdaad ook niet zo flatteren. Ik denk wel dat het mooier is om op een bepaalde leeftijd wat meer te letten op kwaliteit. Als je jong bent kan je een vuilnis zak nog leuk dragen bij wijze van spreken, als je wat ouder bent moet je toch meer 'verdoezelen' en de juiste punten benadrukken, en dat gaat niet 'vanzelf', dan is het handig dat je kleding koopt met de juiste taillering of stoffen die mooi vallen.
Toch blijf ik erbij dat een stijl- en kleuren analyse echt heel veel kan doen met je uitstraling. (ik zelf heb een kleurenanalyse laten doen, al jaren geleden en heb daar nog steeds plezier van) een collega van mij ook een stijl analyse en zij kocht ineens kleding die haar zóveel mooier stond (en dan ging het gewoon om een andere roklengte) en ander stofgebruik. Verder nam ze een ander kapsel (van haar in een staart naar een bobijn) en ze was gewoon een ander mens echt 2x zo mooi.

Ely

Ely

16-02-2013 om 19:33

Wat grappig

Enerzijds lees ik op dit forum dat 'we' beslist geen mening mogen hebben over anderen wanneer het gaat om lichaamshaar of snorren bij vrouwen maar op hetzelfde forum 'mag' je geen skinny en geen kleuren aan boven de 40? Hoera voor de diversiteit in meningen zullen we maar zeggen hahaha

Ik vind skinny's heel veel mensen leuk staan. Kleuren vind ik bij velen ook geweldig. Wat een leeftijd ermee te maken heeft is mij een raadsel. Figuur en of je je ergens prettig in voelt vind ik zelf meer bepalend voor een succesvolle outfit dan leeftijd. En ik vind het heerlijk als mensen een uitgesproken smaak hebben, maakt het leven wel zo kleurrijk toch?

Weet niet meer of het in dit draadje was, over flared jeans maar in de 'Vrouw' (tijdschrift bij Telegraaf) staat iets over jeans en staat ook een flared bij, van de Zara. Voor de liefhebbers

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Hoezo 'we'?

Volgens mij was er maar een iemand in dit draadje die kleur boven de 40 niet vond kunnen.

Idd merel

Tegenwoordig kan steeds meer dan vroeger, en gelukkig maar! Stel je voor, zo meteen komt er ook weer iemand die meent dat alle vrouwen boven de 40 kort haar moeten hebben.

Vrouwen boven de veertig moeten lekker dragen waar ze zich prettig in voelen, voor de één zal dat Miss Etam zijn en voor de ander de favoriete winkel van haar dochter. Lekker laten gaan...

Fiorucci

Fiorucci

17-02-2013 om 11:39

Gonniegans

Maar dat heb ik hier echt wel eens gelezen,hoor, iemand die lang haar not done vond boven de 40. En dat geldt ook voor gympies dragen, korte broeken, leggings, noem maar op!

miepie

miepie

17-02-2013 om 15:49

Als je ouder wordt

Wat mij juist opvalt: als je ouder wordt, worden goed gekozen kleuren juist belangrijker. Als je een lekker rozig huidje hebt kom je nog beter weg met zwart en grijs en zo. Ik ben zelf heel blij met mijn kleurenadvies en mijn kleurige kleding ( eind veertiger) en ik krijg er ook hele positieve reacties op.

Fiorucci

Fiorucci

17-02-2013 om 20:18

Miepie

Oh ik ben zondermeer met je eens dat het handig is om er rekening mee te houden dat andere kleuren beter kunnen uitpakken als je ouder wordt. Zo staat donkerblauw mij nu beter dan zwart,zeker in de winter.

Misfit

Misfit

17-02-2013 om 22:47

Modemissers

Ik loop met mijn 48 jaar gewoon in een skinny jeans en trek hem ook aan naar mijn werk. Tot ik dit draadje las was het niet bij mij opgekomen dat ik daar te oud voor zou kunnen zijn. Maar zelfs mijn über-kritische fashionista dochter heeft er nog nooit iets van gezegd.
Ik was ook hoogst verbaasd dat iemand vond dat felle kleuren niet meer konden met het ouder worden; ik associeer felle kleuren nu juist met "dames" op leeftijd.
Ik kan geen 250 euries neertellen voor een jurkje en in gewone confectie kan ik weinig flatterends vinden vanwege de combinatie van een grote cupmaat met een maat 38. Met de huidige "tent" mode zie ik eruit als een ballon op sprietjes Ik heb het opgelost door een opleiding te gaan volgen aan een modevakschool en tegenwoordig ontwerp en maak mijn kleding zelf (of ik vermaak bestaande kleding). Maar ja dit is alleen een oplossing als je van naaien houdt en het is een flinke tijdsinvestering. Maar ik krijg er veel complimenten over

Misfit

Misfit

17-02-2013 om 22:58

Te oud

Het enige waar ik mij te oud voor voel is de kleur zwart; daardoor zie ik er uit of ik recht heb op vrij reizen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.