Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kledingadvies gevraagd!

Nooit gedacht dat ik een "wat moet ik aan"-vraag zou stellen hier, maar nu is het toch zover
A.s. vrijdag heb ik een etentje van het werk van mijn man. Het schijnt nogal belangrijk te zijn, want hij, die het normaal gesproken een biet zal zijn hoe hij er bij loopt, heeft een compleet nieuwe outfit aangeschaft. Mij waarschuwde hij, op dringende toon, dat het echt de bedoeling is dat ik op sjiek (chique dus) ga. De kapper is besproken en vandaag scoorde ik een heuse jurk. Mijn allereerste, jawel.(Ik draag wel regelmatig rokken) Het is er eentje van het type: modieus, lange mouw, lage hals, hoge taillelijn. In de herfstkleuren van nu: vlekjes/bloemachtig patroon van olijf, paars, wit, zwart en groen. Ik ga er knielaarzen onder dragen.
Maar is dit genoeg? Of moet er nog iets overheen, een vestje ofzo? Kortom: hoe draag je zo'n jurkding eigenlijk?!
Alvast bedankt voor het meedenken!
Onyx

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik zou

ik zou er voor de zekerheid een jasje over dragen.
mocht het iets minder chique zijn dan verwacht ,dan doe je het jasje daar uit,en zit je toch nog goed wat betreft kleding.

veel plezier.

Yta Chalne

Yta Chalne

26-10-2010 om 08:41

Geen vestje

Een vestje is informeel, dus dat lijkt me niet sjiek genoeg. Een mooi jasje inderdaad, of niets erop (maar wel een mooi sieraad)(niet een kralenketting van H&M alsjeblieft . En mooie panties (neem een reservepaar mee).
Overdressed bestaat niet, je kunt hooguit meemaken dat de rest van de mensen niet netjes genoeg is en jij wel

Guinevere

Guinevere

26-10-2010 om 13:09

Ik denk

Ik denk dat je er beter een stola bij kunt doen. En is het een lange jurk? Zo nee, dan zou ik eerder kiezen voor pumps. Die zijn sjieker dan knielaarzen, vind ik zelf dan.

joep

joep

26-10-2010 om 21:02

Gewoon met niks

Eeen mooie jurk zou ik geen jasje bij doen. Ook geen stola en ook niet perse een ketting. Ik houd van jurken met niks erbij.
Ook om praktische reden, als ik dan eens een feestje heb, valt de drank zo zwaar dat een of andere lolbroek in de kortste keren met die ketting of stola om zijn haar rondloopt. Zulke taferelen varwacht ik bij jou feestje dan weer niet.
Mooie schoenen vind ik vaak ook mooier dan laarzen onder een jurk, vooral bij wat sjieker. Laarzen kan wel hoor, je moet jezelf nog wel herkennen natuurlijk.
Tenslotte: sommige mensen kunnen zich gewoon niet kleden, er lopen dus altijd wel slechter geklede vrouwen rond.

Geen vestje

Zo een jurk is sjiek zat. Een paar kleine oorbellen in en een collier om. Laarzen kan wel maar doe er dan wel een dunne panty bij (en neem inderdaad een reserve mee). Geen grote tas maar een kleine. Staat ook al een stuk netter! Persoonlijk vind ik pumps onder zo een jurkje als je omschrift alleen mooi als ze loeihoge hakken hebben. Anders oogt het al snel een beetje tuttig.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

26-10-2010 om 22:15

Klinkt prima

Ik zou er niks bij aan doen, een jurk op zich is sjiek genoeg. Idd een mooie ketting, mooie laarzen, prima! Of is het een gala-achtig diner, in dat geval kan je beter pumps oid aan doen.

Onyx

Onyx

26-10-2010 om 23:33 Topicstarter

Bedankt!

Ok, mijn aarzeling over een vestje wordt hier bevestigd. De jasjes die ik heb zijn meer van het zakelijk/sportieve soort, dus dat staat niet. De Jurk met niks, dat wordt 'm dus. Ik heb nog een mooie ketting (geen H&M!) met bijpassende kleine oorbellen. Ook goed dus. De laarzen worden niet ingeruild voor pumps. a. omdat ik die verder nooit zal dragen en b. omdat ik op paalhakken echt niet kan lopen, laat staan chique schrijden. Ik zal nog wel een consessie doen met de panty. Ik had zo'n dikke, lekker warme klaargelegd (zo van: dat ziet toch niemand), maar ik geef toe dat een dunne meer ladylike is. De nagels worden nog decent rozig en dan vind ik het wel prima hoor...
Mammamia, wat een gedoe, waar een liefdevol huwelijk je al niet toe kan bewegen
Onyx

Onyx

Onyx

26-10-2010 om 23:38 Topicstarter

Oh ja...

Ik zal ook nog een klein tasje zien te bemachtigen. Mijn Mary-Poppins-achtige valies, je sjouwt je een breuk aan die hippe grote tassen van nu!, is inderdaad niet passend.
Onyx

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.