Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Carla

Carla

16-02-2018 om 14:57

Kledingmaat (kinderen)

Ik heb een jack voor kind waarin aan de binnenkant staat: EU = 12, US = L.

Heeft iemand een idee welke maat het jack dan is?

NB Ik vermoed dat 12 jaar de leeftijd is.

Zelf schat ik de maat in op 152, 158, maar is het ook nog te dragen voor iemand met maat 164. Maar fijn als iemand er iets preciezers over kan zeggen. Googlend word ik niet wijzer.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

16-02-2018 om 15:05

Heb je niet een jas

van een maat 158 of 164 zoals wij die kennen om er op te leggen voor het vergelijk? Of kun je niet het kind, of een kind met vergelijkbare maat om te laten passen?

Aagje

Half a twin

Half a twin

16-02-2018 om 15:07

Passen?

Als het niet veel te klein of te groot oogt dan kan het. Maten zeggen niet zoveel. 158 van zeeman vLt groter dan 164 van hema. Vorige maand getest omdat ik acuut twee pyjama's moest hebben voor zoon aan de bewaking in het ziekenhuis. Pyjama's met knopen voor zodat dokters en verpleegkundigen er makkelijk bij konden. Zoon heeft een lengte van 168 cm zou volgen de tabellen in 164-170 vallen.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

16-02-2018 om 15:27

Leeftijdsindicaties

Vaak is kleding met maten via leeftijdsindicatie niet van Nederlandse merken en kloppen de leeftijden totaal niet voor een gemiddeld Nederlands kind. Mijn 13-jarige past allang al niet meer in maat 164, en ook niet in kleding met maat 12-14, en is toch heel gemiddeld met 1,65 m.

Triva

Triva

16-02-2018 om 15:57

of deze

https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/mode/72235-kinderkleding-welke-maat-bij-welke-leeftijd.html

Belangrijk is dus dat je kijkt of jouw kind wel gemiddeld is en pas op voor een kind van 12 wat al te lang voor zijn leeftijd is en nét 12 is of al bijna 13.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

16-02-2018 om 16:07

Klopt dat wel?

Kennen jullie kinderen van 14 in maat 164, zoals die tabel zegt? Ik niet hoor, en dan ken ik echt niet alleen grote kinderen. Misschien passen jongens wel langer in kindermaten, omdat die nog lang tenger blijven. De meeste meisjes van 14 zitten echt wel in de kleine damesmaten.

Half a twin

Half a twin

16-02-2018 om 16:26

klopt Phryne

Meiden gaan veel eerder naar damesmaten. Mijn zoon past nog precies in 164 gaat naar 170. Maar als het groot valt kan voor de truien en vesten 158 ook nog. Met dochter lukte dat echt niet.
In de klas van mijn zoon op de basisschool zaten een paar onderdeurtjes die op de tweedehands kledingbeurs in de kraam van mijn zus in mijn zoon zijn te kleine kleren werden gestoken.
Die knullen kunnen echt wel tot 14 jaar in 164. Mijn zoon is lang dus komt lengte te kort maar in de breedte red hij dat ook wel.

Triva

Triva

16-02-2018 om 16:47

maar

de lengtematen lopen ook echt wel over in de dames/herenmaten. De maat 164 is belangrijker voor de lengte van de benen dan voor de breedte. Bij een trui maakt 164 of XS niet veel uit.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

16-02-2018 om 17:41

Truien

Mijn jongste moet nog een beetje bij haar ledematen groeien. Van een trui maat 170 zijn de mouwen te kort, maar maat 36 is nog een beetje wijd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.