Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Miniwas

Miniwas

07-03-2015 om 17:06

Kleine wasmachine

Bestaan die nog? Ik bedoel niet zo'n nepwassertje maar een echte wasmachine, maar dan niet een waar 8 kilo in kan. Ik herinner me de tijd dat een standaard wasmachine 5 kilo was aankon. Dat werd almaar meer en nu is het bijna standaard 8-9 kilo. Leuk voor grote gezinnen maar ons gezin is alweer aardig gekrompen, we zijn meestal nog maar met 2-3 personen en binnenkort blijven er daar 2 van over. Omdat ik niet alles bij elkaar kieper maar meestal donkerbont, lichtbont en wit was moeten we met z'n 2-en veel te lang sparen voor er een trommel vol is met 8 kilo. En halfvol wassen doe ik niet graag.
Zijn er nog goede machines te vinden voor max. een kilo of vijf? Ik zal toch niet de enige zijn die hier tegenaan loopt? Of wassen wij zo belachelijk weinig?

ik zag er nog wel,

toen ik een nieuwe ging kopen, ik was bij BCC en Harense smid.
Ook bij Bol.com zijn er nog genoeg in de lijst? Dan kun je daar eens kijken wat je allemaal wil en dan googlen waar ze ze nog verkopen als je niet via Bol wil kopen.

Sawo

Sawo

07-03-2015 om 19:25

Weinig 5 kilo

Ik heb even gekeken bij de consumentenbond bij 5 kilo heb je weinig keuze maar bij 6 kilo heb je genoeg keuze.

Groet
Saar

Pindat

Pindat

08-03-2015 om 10:33

Hier 7

Hier 7 kg en ik woon alleen.
Ik was elke week momenteel een donkere was, eens in de twee weken bont en wit en donker.
Ik vul de machine op met eventueel beddengoed, kleed voor op de bank, eens een jas enz.

amk

amk

08-03-2015 om 11:07

wow

5kg krijg ik ook niet snel vol met 2 personen. Ik draai nu ongeveer 2 wassen in 1,5 week. En dan zit de trommel bij de witte was niet zo vol als ik zou willen maar langer laten liggen gaat ook niet.

Veel bovenkleding wordt hier gelucht want is nog niet vuil en gaat dan de kast weer in tot we het weer aan willen. Met name jurken, rokken, vesten of jasjes. Broeken worden weinig gedragen.

Miniwas

Miniwas

08-03-2015 om 18:35

Weinig keus

Ze zijn er wel maar weinig keus. In de testen zie ik ze ook niet veel, echt een ondegeschoven kindje. Amk, hoeveel inhoud heeft jouw wasmachine nu dan? Je zou toch denken dat dit wel een gat in de markt is. Als je geen halve wassen wil doen moet je als klein huishuoden veel in de kast hebben liggen of veel wassen en ik doe allebei niet. Bed eens in de twee weken, handdoeken kunnen we toe met twee per week pp, bovenkleding net als amk luchten en nog niet wassen als het niet vuil is. Sokken en ondergoed wel dagelijks maar daar vul je geen trommel mee.

amk

amk

08-03-2015 om 19:30

5kg

5kg is die van mij. Een indesit van 8 jaar oud.

1 volwassene en een 9 jarige die hier iets meer dan de helft van de week is. hier zal de hoeveelheid was dus nog wel groeien omdat kind groeit.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.