Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kleur handdoeken

Hallo allemaal,

Ik ben aan het sparen voor nieuwe handdoeken, maar nu ben ik aan het twijfelen over de kleur.
Volgend jaar laten wij een nieuwe badkamer plaatsen die we nog moeten uitkiezen, dus op basis van onze badkamer kan ik geen kleur kiezen.

Mijn voorkeur ging daarom eerst uit naar de witte en grijze handdoeken en deze dan te combineren. Maar worden witte handdoeken niet snel vies of verliezen hun kleur? Wat is jullie ervaring? Ik ben heel benieuwd.

Peiling

Welke kleur handdoeken?

Maximaal 4 antwoorden.

20 stemmen
25%
15%
40%
20%

Bij mij is het een mengelmoes aan kleuren qua handdoeken, ik gooi ze ook allemaal bij elkaar in de wasmachine. Maar als je graag witte handdoeken wil, dan kun je ze wellicht ook apart wassen als je er genoeg hebt. 

Ik heb ze ook in allerlei kleuren en ze gaan ook gewoon met zn allen in de wasmachine. Ik vind het ook totaal niet interessant. Het is om je lijf mee af te drogen je hoeft er niet mee over straat of zo.

Koop een kast waar je handdoeken in stopt ipv een rekje zodat ze in het zicht liggen. Dan maakt de kleur ook niet uit. 

Inderdaad geen witte nemen, als er een vlekje op komt (kan ook een wondje zijn) moet je ze te drogen hangen met die vlek in het zicht  

Leene

Leene

09-07-2022 om 13:25

Als je witte handdoekjes altijd bij elkaar wast blijven ze wel redelijk wit. En er zijn vast wel middeltjes om ze weer wit te krijgen.
Licht grijs en donkergrijs kan ook. Of roze en grijs of rood en grijs. Eerlijk gezegd vind ik het niet belangrijk genoeg merk ik... Staat wel mooi bij anderen maar ja dan krijg ik weer een handdoek van de kinderen bij moederdag ( hoe ze erop kwamen geen idee😂) of wonnen we bij een loterij op een camping een groene handdoek😁) of hadden we te weinig handdoeken op vakantie meegenomen en zijn we snel naar de HEMA gegaan en foetsie weg kleuren schema.. 

Hier in huis heeft (had) iedereen een eigen handdoek, met dus een eigen kleur. Want we gebruiken ze meer dan maar een dag (ja, ik weet het, wij zijn viespeuken heb ik geleerd hier op OO). Dus hier was/is het een kleurrijk gebeuren in de badkamer. Zeker toen de kinderen klein waren en zelf hun handdoek uit mochten zoeken. Wit heb ik om die reden niet, ik wil alles bij elkaar kunnen mikken.

Oh dan zijn wij ook viespeuken, want handdoeken worden hier ook meerdere dagen gebruikt. Is dat zo onfris dan. Je bent toch schoon als je je afdroogt? 

Wij hadden ook altijd allerlei kleuren maar vorig jaar een nieuwe badkamer en toen vond ik dat ineens geen gezicht meer. Nu heeft iedereen zijn eigen tint grijs. 4 verschillende tinten dus. 
Eerst waste ik de donkere en lichte nog apart, inmiddels bij elkaar. Het enige probleem is dat er hier altijd bleekvlekken op komen, doordat dochter haar haar blondeert of doordat ik er een poetsdoek bij gooi waar dan iets van bleekmiddel op zit. Moet dus soms weer een paar nieuwe handboeken kopen want dat vind ik dan lelijk staan. 

Pas 4 tinten grijs, dan heb je er nog heeft watvte gaan 🤣🤣
Ik gebruik nooit bleek, dat scheelt. Ook voor het milieu. Je dochter zou ik 1 handdoek geven voor haar haar. In een afwijkende kleur zodat het ook niet kan missen. En dan geven die vlekken niet, handdoek ligt dan toch in de kast tot gebruik. 

Jonagold schreef op 09-07-2022 om 15:01:

Pas 4 tinten grijs, dan heb je er nog heeft watvte gaan 🤣🤣
Ik gebruik nooit bleek, dat scheelt. Ook voor het milieu. Je dochter zou ik 1 handdoek geven voor haar haar. In een afwijkende kleur zodat het ook niet kan missen. En dan geven die vlekken niet, handdoek ligt dan toch in de kast tot gebruik.

Hoezo? Ik verwacht niet dat het gezin nog groter wordt. En de af en toe aanwezig gast of aanhang krijgt gewoon een handdoek ergens uit de kast, die dan meteen weer in de was gaat na gebruik, tenzij de gast langer blijft. Op de verwarming in de badkamer is ook geen plek voor een extra handdoek, die moet dan dus over de badrand o.i.d. 

Ik geef nu inderdaad een oude handdoek aan dochter als ze haar haar heeft geverfd, maar gek genoeg komen die vlekken er toch soms nog op. Nu weer op de donkergrijze van man. Geen idee hoe die er nu weer terecht is gekomen...

Jonagold schreef op 09-07-2022 om 15:01:

Pas 4 tinten grijs, dan heb je er nog heeft watvte gaan 🤣🤣

Overigens snap ik wel dat je voor een specifiek kleurenschema kiest. Misschien dan grijs? Dan kan je als de badkamer klaar is misschien nog een keer een kleur er bij kopen in de juiste accentkleur.

Bijtje82

Bijtje82

09-07-2022 om 18:04

Of iets van olijfgroen? 
Heb zelf beige handdoeken.
Kleur maakt me vaak niet eens uit, als ze maar allemaal hetzelfde zijn en lekker dik en zacht. 
OK rood ofzo is niks voor mij. 

Van allemaal verschillende handdoeken krijg ik last van mijn ocd😅 net als wanneer ze verkeerd opgevouwen zijn. 

Ik heb al jaren handdoeken in pastelkleuren en witte handdoeken.
De Witte handdoeken was ik alleen met witte spullen en zo nu en dan op 95 graden. MNooit bij de gekleurde. 
Daarom zijn ze na al die jaren nog steeds wit. 

Tango schreef op 09-07-2022 om 15:46:

[..]

Hoezo? Ik verwacht niet dat het gezin nog groter wordt. En de af en toe aanwezig gast of aanhang krijgt gewoon een handdoek ergens uit de kast, die dan meteen weer in de was gaat na gebruik, tenzij de gast langer blijft. Op de verwarming in de badkamer is ook geen plek voor een extra handdoek, die moet dan dus over de badrand o.i.d.

Ik geef nu inderdaad een oude handdoek aan dochter als ze haar haar heeft geverfd, maar gek genoeg komen die vlekken er toch soms nog op. Nu weer op de donkergrijze van man. Geen idee hoe die er nu weer terecht is gekomen...

Bij ons zat er dan na het bleken van pubers haren nog wat bleekmiddel in de wasbak. En daar werden de douche handdoeken ingelegd. Het heeft even geduurd voordat wij achter het mysterie van de bleekvlekken waren. 

Ik heb ook veel grijs, iedereen heeft grijs, best saai en weinig origineel. Jij moet de badkamer nog uitzoeken, dan zou ik kiezen voor zalm. Staat mooi bij iedere kleur badkamer die je gaat kiezen. Nog sterker...Ik wil ook roze👍

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.