Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kleuradvies

Ik kon het draadje niet meer vinden. Vandaar maar een nieuwe.

Ik ben vanmorgen naar kleuradvies geweest en het was super. Ik ben dus (o zo verrassend) een wintertype.
Ik onderga geen kultuurschok want heel veel kleuren uit de waaier zijn kleuren die ik altijd al leuk vond.
Ik heb dus veel goede kleuren in de kast.

Maar ik moet wel mijn haarkleur veranderen. Te warm van kleur. Koperkleurige lokjes die blond moeten zijn eigenlijk en een koelere tint (donker blond). Er zitten teveel rode nuances in. Het toeval wil dat ik voor zaterdag een afspraak heb staan bij de kapper dus dat komt goed uit.

Ik moest dus ook zo'n dom wit mutsje op maar inderdaad ik zal wel wat mijn haarkleur met me doet.

Een kleur van een andere waaier was met mutsje vreselijk voor mijn gezicht maar zonder mutsje en dus met mijn haren in het zicht stond het helemaal niet zo raar.

Zij zei dus ook: Je wordt aan het twijfelen gebracht door je haar. Want ik vind rood bijvoorbeeld een mooie kleur. heb er ook wel wat van in mijn kast maar als ik het aan heb vind ik het nooit super staan. Terwijl het dus precies de goeie kleur is volgens de waaier.
Nou ik ga zaterdag de proef op de som nemen. Ik ben benieuwd!!

Al met al een super leuke ochtend gehad. Wat een leuke vrouw. Rieke, bedankt voor de tip!!!

Mooi opgemaakt ook trouwens. Heb ook nog wat makeup bij haar gekocht. Ben al met al reuze tevreden.

Groet, Sjenet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sjenetje

Sjenetje

25-06-2009 om 07:58 Topicstarter

Zo leuk!!!!!!!! kan het iedereen aanraden.

Ik ga mezelf ook trakteren op een afspraak bij de opticien, ben wel toe aan een nieuwe bril.
Stiekem gisteren van haar ook qua bril een stukje stijladvies gekregen en wat wil het toeval. Aktie begint vandaag bij Het Huis en ik had net zitten denken aan een nieuwe bril. En nu dus de knoop doorgehakt

Dus misschien ook ik binnenkort een hele nieuwe look.......

Rafelkap

Rafelkap

25-06-2009 om 09:28

denk dat het juist niets voor mij is. Ik wil geen nieuwe haarkleur (m'n eigen) en zeker geen make up (-advies).

MaximeM

MaximeM

25-06-2009 om 10:30

Wat bedoel je rafelkap?

Hoi,

Je schrijft, ik wil geen nieuwe haarkleur ( m'n eigen) betekent dat, dat je je eigen haarkleur wilt houden, of je hebt een haarkleur gevonden en die wil je altijd houden?
In ieder geval, als je je aan het idee van zo'n kleurstyliste houdt dan wordt je haar weer in een kleur geverfd die het meeste past bij je huidtype. Dus in mijn geval, ik ben een zomer, krijg ik geen warme haarkleur (vond ik ook nooit mooi staan ) maar weet je dat een gewone kapper, je al gauw warme kleuren wilt aansmeren, warm is ' in' , koel lijkt uit te zijn. In ieder geval voel ik me gewoon een stuk beter in mijn juiste kleuren. En daar kwam ik na de kleurenanalyse nog beter achter. Vroeger kocht ik volgens de laatste trends dan de zomerkleurtjes van dat jaar, maar hoe mooi dat fel turkoise jasje/vestje ook was, ik voelde me er niet prettig in. (het blijkt ook niet mijn kleur te zijn) toen ik dus met mijn kleuren lijstje bij mijn kast stond, was het opzienbarend. Alles wat niet 'mijn' kleur was, waren inderdaad de kleren die ik toch minder graag droeg (met uitzondering van de kleur zwart) Nu ik volgens de kleurenanalyse mijn kleding koop (en ik weet de kleuren uit mijn hoofd, dat heb je zo in de gaten hoor) kleurt alles leuk bij elkaar. Ik hou me dus nooit meer aan de bestaande kleurtrends, maar kies altijd alleen 'mijn' kleurtjes en die zijn er voldoende, en alles past daardoor ook nog eens mooi bij elkaar (nooit vloekende spullen)

Maxime

Rafelkap

Rafelkap

25-06-2009 om 12:56

Ik bedoel

ik wil mijn haar niet verfen! (en ook nooit gedaan)

MaximeM

MaximeM

25-06-2009 om 13:41

Dat is juist goed!

Hoi Rafelkap,

Het is volgens kleurconsulenten ook helemaal niet nodig dat mensen hun haar verven, je natuurlijke kleur is meestal hetgeen wat het beste bij je past, maar ALS je zou willen verven, dan moet je niet ineens een warmere of rodere tint nemen, als koele kleuren je beter staan, daar moet je dan wel op letten.

Maxime

Belgisch limburg

Hallo dames, ik volg al een tijdje jullie draadje met grote belangstelling. Weet er iemand een adres voor een goede kleuranalyse in Belgisch Limburg?
Alvast bedankt, Linda

Haar verven?

Ik heb ook een kleuradvies gehad en dat was op basis van huidskleur, oogkleur en haarkleur. Dus alles was per definitie al gebaseerd op mijn eigen haarkleur. Ze gaf dus ook niet het advies om te verven. Ik kreeg wel een aantal advieskleuren voor het geval ik dat toch zou willen: vergelijkbaar met Maxime, ik ben ook een zomertype. Kennelijk kunnen de soorten adviezen dus ook van elkaar verschillen!
Kregen jullie ook een advies voor zilver of goud? Ik kreeg het advies om alleen zilveren sieraden te dragen, en ook te kiezen voor bijv. zilverkleurige knoopjes op tassen en geen goudkleurige. Beetje jammer, want ik heb 3 smalle gouden ringen die alledrie bijzonder voor me zijn. Die draag ik dus nog steeds!

Rieke

Rieke

25-06-2009 om 15:42

Hee sjenetje

Leuk !! Ik heb pas nog aan je gedacht, je moest er wel lang op wachten zeg. Maar mooi dat je het een succes was.
Ja, een leuke vrouw, ben ik helemaal met je eens. Ik heb haar nadien nog eens gemaild met vragen over kleuren waar ik mee zat. En inderdaad ook make up gekocht, gebruik ik trouw en staat mooi. Haha, ik hoefde geen mutsje op (geen verf meer in mijn haar). Heeft ze ook van die crimi foto's gemaakt?
Nou, leuk dat je het even liet weten, en je hebt er direct wat aan hè ? Kapper enzo. Ik merk wel dat ik veèl kritischer koop, of beter gezegd niet koop. nu in de uitverkoop wel weer even,maar ik kijk veel zorgvuldiger of het echt wel iets is.
Succes met je haar en bril !!
groetjes, Rieke.

Chantelle

Chantelle

25-06-2009 om 16:18

Ik ben ook geweest!

Het leek me al een tijdje leuk en toen ik hier de enthousiaste reacties las, heb ik een kleurenanalyse gevraagd op mijn verjaardag. Van manlief kreeg ik er ook een make-up advies bij. Ik ben een 'medium zomertype' (je kunt ook een licht, donker en contrastrerend zomertype zijn). Ik heb al het zwart uit mijn kledingkast gegooid en wil kijken hoe ver ik nu kom met roze, blauw, blauw, blauw, antraciet, paars. Mijn gouden ringen blijf ik gewoon dragen, maar zilver staat mij beter. Wat ik zelf heel erg grappig vond was dat er ook een advies wordt gegeven voor wilde patronen of rustig, contrastrerend of juist ton-sur-ton. Wilde patronen en scherp contrast voelde bij mij nooit goed, maar nu weet ik ook waarom! LEUK, LEUK, LEUK! Nog meer zomertypes (starten we een apart draadje!)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.