Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Annet

Annet

05-11-2012 om 20:37

Kleurshampoo voor tijdelijk effect

Mijn dochter van 15 zou het leuk vinden om een keer een kleurtje in haar haar te hebben. Ze heeft donkerbruin haar.
Ik heb hier helemaal geen verstand van. Ik denk te weten dat er een kleurshampoo is die wel een kleurtje geeft maar die er ook weer langzamerhand uitgaat met wassen.
In de winkel zien wij door de bomen het bos niet meer.

Wie kan mij vertellen wat ik moet kopen. Het lijkt mij een leuk 5dec cadeautje.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik lees mee!

Ook mijn dochter (10) zou graag een kleurtje in haar lange haar hebben, maar wel een uitwasbaar kleurtje. Vroeger gebruikte ik zelf wel eens een soort kleurschuimspul van, ik meen, Schwarzkopf. Maar ik zie dat spul niet meer, vandaar mijn aanhaken hier.

Vera*

Vera*

05-11-2012 om 21:17

Ervaring

Er was een tijd dat ik niet blij was met mijn haarkleur en en er een uitwasbaar kleurtje in deed/liet doen. Ik heb lichtblond, werd mijn haar geel van, een lichtbruin, werd het iets donkerder, geprobeerd. Dat was er 'zo' weer uit.
In mijn studententijd had ik een 'doe raar met je haar feest' en hebben we mahonie in mijn haar gedaan. Ik was die avond onherkenbaar en won de haarwedstrijd. Twee weken later een 'hoeren en pooierbal' waar ik nog steeds donkerrood haar had en er erg hoerig uitzag met veel make-up en getoupeerd haar, ik heb er nog een geweldige foto van.
In die twee weken had ik mijn haar al minstens 20 keer gewassen met Head & Shoulders, is agressieve, shampoo maar zoals gezegd was mijn haar nog steeds rood.
Kortom, het haar verkleurde langzaam naar oranje en moest eruit groeien.
Als je iets 'uitwasbaars' wilt moet je eigenlijk dicht bij je eigen haarkleur blijven (en voor degenen die weten hoe dat eruit ziet was dat écht iets anders), tenminste, dat is wat ik meerdere keren heb moeten aanhoren.

Fiorucci

Fiorucci

05-11-2012 om 21:50

Dat klopt

En zeker als je heel licht haar hebt van jezelf, moet je oppassen. Uitwasbaar is dan maar relatief namelijk. Een blonde vriendin van mijn dochter is na maanden nog steeds een beetje 'ginger' door een rode spoeling. Als je dochter donkerbruin haar heeft, zou ik kiezen voor een beetje donkerrode kleur, maar dan zonder paars-tonen erin.

Maar wat koop je dan?

Als ik het bericht van Annet goed lees, heeft zij hetzelfde probleem als ik, namelijk: hoe heet het, waar vind ik het? Ik heb al uitgebreid voor de schappen met haarkleurdingen gestaan, maar het enige dat ik op verpakkingen zie staan zijn kreten als "permanent" en "long-lasting". Mijn dochter wilde juist "short-lasting" en uitwasbaar.

Vera*

Vera*

06-11-2012 om 10:45

Wat ik kan vinden

Dat je semi-permanent moet nemen en dat dan de kleur langzaam vervaagt en na x keer wassen eruit zal zijn.

Kari1

Kari1

06-11-2012 om 12:57

Short-lasting

in de zin van na 1-2 x wassen heb je je oude kleur weer terug, ik vraag me af of dat bestaat. Dat zou namelijk betekenen dat je er niet mee door de regen kunt lopen en dat je bij flink sporten ook gaat afgeven.
Mijn ervaring is dat z.g. permanente kleuringen iets minder aan vervaging en wat meer aan uitgroeien doen, en dat dat bij semi-permanente kleuringen andersom is. Maar compleet en snel weer verdwijnen doen ze niet. Misschien dat een echt 1-malige kleuring in een feestwinkel te vinden is, om eens iets geks te noemen.
Kari

Short-lasting

Eén of twee keer wassen is wel wat erg snel. Dat spul dat ik in mijn woeste jaren wel eens gebruikte, was er na een keer of zes wassen wel uit. Maar zoals ik zei, dat was een soort schuim en ik kan het niet meer vinden. Heeft iemand een merknaam oid?
Annet, begrijp ik nu goed dat jij dit ook zoekt, of toch iets anders?

Marie

Marie

06-11-2012 om 16:53

Kleurspoeling kapper?

Hoi,
Ze kan toch ook een kleurspoeling nemen bij de kapper? Die kunnen haar ook adviseren over welke kleuren geschikt zijn. Oké het kost wat meer, maar zo'n eerste keer is natuurlijk wel spannend.
Daarna zou je wellicht eens iets van de drogist kunnen proberen.
succes

Annet

Annet

06-11-2012 om 20:01

Genista, jij snapt mij helemaal

Zoiets ja, na ongeveer 6x wassen eruit. 10x mag ook......
Zelf heb ik heel blond haar. Alles dat zogenaamd uitwasbaar is (zoals gekleurde gel uit de feestwinkel) blijft 2 maanden zichtbaar.

De kapper vind ik nog niet nodig. Het gaat om een leuk sint-cadeautje.
Dus wie weet welk merk en welk spul van dat merk?

Precies ja

Annet, wij zoeken duidelijk hetzelfde. Een leuk Sintcadeautje inderdaad. Dat er na een keer of 6+ wassen uit is.

L'oreal casting creme gloss

houdt volgens de verpakking 28 keer wassen, maar hier hoogstens 10 keer. Dat is zo ongeveer nog de enige uitwasbare kleuring, goed verkrijgbaar bij het kruidvat. En met een uitwasbare kan je natuurlijk alleen donkerder of roder kleuren, niet blonder.

jam

jam

07-11-2012 om 00:55

Dit?

Een echte uitwasbare kleuring zul je niet meer snel tegenkomen. De meeste semi-permanente kleuringen houden zo'n 24 wasbeurten en bevatten geen waterstofperioxide/ammoniak, dat is dus ook waar je naar moet kijken.

http://www.deonlinedrogist.nl/loreal-paris-casting-creme-gloss-mahoniebruin-254gr-p-15881.html

Ik vond er ook nog een met minder weken tot wegwassen:

http://www.detuinen.nl/haarkleuring/tijdelijke-haarkleuring/hennaplus-colour-cream-645-mahogony.html

http://www.detuinen.nl/hennaplus-colour-cream-535-choco-brown.html

Als je echt iets uitwasbaars wilt zul je naar een kleurende versteviger of een kleurende conditioner.
kunnen kijken maar die voldoen naar mijn idee niet echt.

http://www.deonlinedrogist.nl/hennaplus-colour-mousse-zwart-p-18323.html

http://www.detuinen.nl/haarkleuring/kleuronderhoud/hennaplus-colour-mousse-mahogany-mahogany.html

Het haar kan niet lichter(soms 1 tintje) gekleurd worden met een semi permanente kleuring maar verder is bruin wel een fijne kleur om een semi uitwasbare kleur op te zetten. Rode,paarse, koperrood, donkerbruin, zwart, dit kan allemaal prima.

May

May

07-11-2012 om 13:09

Gevraagd bij de kapper

Dochter van 12 wil ook haar haar verven. De kapper gaf als tip een product te kopen dat niet gemengd hoeft te worden. Want dan heet het wel spoeling, maar komt het toch erg dichtbij verf..

Annet

Annet

07-11-2012 om 18:39

Super tips

Ik ga binnenkort met meer kennis naar het Kruidvat.
Bedankt!

Dat ga ik ook maar 'ns doen

Het aanbod is duidelijk erg beperkt in wat ik graag zou willen, maar ik ga ook zoeken bij het Kruidvat.

Annet

Ik weet niet wat jij intussen gevonden hebt, maar wij zagen deze http://www.guhl.nl/collecties/color-forming-mousse/ Alleen zit daar helaas geen rood-tint tussen. We hebben ook iets anders gezien, wel met roodtint, maar dat zou er volgens verpakking 24 wassingen over doen om eruit te gaan.

Annet

Annet

10-11-2012 om 16:30

Nog niet gelukt om naar het kruidvat te gaan

Waarschijnlijk ga ik maandag.
Deze mousse ziet er ook goed uit maar ik wil ook het liefst iets richting rood of donkerbruin.
De voorbeelden van hierboven zijn toch ook voor 24 wassingen terwijl in de praktijk dit er veel minder zijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.