Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

angel3

angel3

09-10-2009 om 08:44

(kleur)stuc werk nieuwbouwhuis en plafond

Steeds dichterbij komt de datum van de sleutel. Alle vage 'ach dat zien we dan wel weer' beslissingen moeten nu echt genomen worden
De stucadoor is besteld. We hebben hem verteld stucen en spuiten. Maar nu komt de vraag: welke kleur?
Man wil off white/creme. Ik wil hagelwit. Maar is dat niet te kil? Ik kan die off whites niet goed beoordelen, dan is het te geel, dan te bruin, dan te roze. Wie heeft echt een mooie off white kleur? kleurnummer?

Verder nog belangrijker. Het plafond wordt strak gestuct maar moet dat dan nog geverfd worden? of is stuc werk mooi genoeg dan voor het plafond? Als ik off white op de muur doe? in 1 keer het plafond dan ook of het plafond wel hagelwit?
Ik vind het zo lastig.!
Wie helpt!
dank

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

09-10-2009 om 10:43

Zelf

vind ik een hagelwit plafond met een off-white muur mooier. Maar dat is ook omdat je kamer dan groter lijkt. Die van mij is niet zo hoog en groot en lijkt dit nu wel.

Zoals pandia

Die kleuren die Pandia noemt, dat zijn RAL-kleuren. Die zijn gestandariseerd en dat is reuze handig, want als je dan struikelt en een kom tomatensoep tegen de muur laat vliegen hoef je alleen maar een potje latex in die kleur te halen om de vlek weg te werken.
Laat je daarentegen iets creatiefs mengen dan moet je later maar zien dat je precies dezelfde tint weer krijgt.

En ik zou persoonlijk nooit hagelwit nemen, en zeker niet in een kamer met noorderlicht (te kil).

Groeten,

Temet

Wij hebben hagelwit

in een huiskamer die op het noorden ligt.
En ik moet eerlijk zeggen; vantevoren niet over nagedacht (en superstom; niet nagevraagd op dit forum, haha) maar het is idd wel erg 'schoon'. Echt koud wil ik niet zeggen, want we hebben een prachtige houten vloer, en houten tafels etc. en bank, loveseat etc hebben warme bruine en rode tinten. Maar toch... als ik er bij stil had gestaan had ik misschien ook wel voor die andere tikje offwhite RAL kleuren gekozen...

Mare

Massi Nissa

Massi Nissa

09-10-2009 om 17:35

Hier ook 9010

Wij hebben een puurwit plafond en 9010 op alle muren. De plinten en kozijnen zijn weer een slag donkerder (weet nummer niet, want ze waren net geverfd toen we hier in trokken). Het staat prachtig, zowel eenvoudig als warm. Let wel op, 9010 is dus echt *niet* wit, het is offwhite. Het is wel een heel neutrale kleur die een beetje met je accessoires meekleurt. En inderdaad, het is overal verkrijgbaar, dus supermakkelijk om een wandje even opnieuw te doen.
Groetjes
Massi

Spuiten?

hoezo, wat wil je over mooi nieuw glad stucwerk heen spuiten dan ?

Klopt niet want 9001 is veel geler dan 9010

9010 is een mooie offwhite, 9001 is creme.

angel3

angel3

09-10-2009 om 21:46

Manda

Na het stucwerk kunnen ze latex spuiten. Scheelt een bak tijd. De vraag is dan dus welke 'kleur'. Een off white is toch mooier dan spierwit. Boven gaan we zelf de kinderkamers sauzen. Beneden gewoon in 1 keer die vent er in en klaar

Gelukkig

ik was al bang dat je korrels of iets anders vreselijks erop ging laten spuiten.

gewoon de plafonds spierwit doen en de wanden ral 901. Zodra je er woont en de boel er allemaal staat en je de boel overziet kan je nog eens een paar wanden in een andere kleur doen of je moet nu een compleet goed plan maken.

Bianca W

Bianca W

10-10-2009 om 14:04

9010

Wij zijn net bezig de wanden te schilderen in 9010 maar ik vind het zo wit. Het had van mij wel iets romiger gemogen. We hadden dus beter 9001 kunnen kiezen. Ik vind dat altijd zo moeilijk om een kleur te kiezen.

angel3

angel3

10-10-2009 om 18:21

Nee manda

ha ha, daarom laten we ook het plafond doen want dat zijn van die spac platen...
Oke een van de 2 9010 of 9001 lijkt me goed. Ik kies denk ik voor de geliger variant aangezien tuin op noorden is dus al snel vrij 'kil'.

dank!

Wit op de muren?

brrrr, ik ben helemaal afgestapt van wit op de muren. Maar dat is mijn smaak hoor! Wel witte plafonds, maar die hebben balken in 'Slipper Satin' van Farrow & Ball. Ik vind slipper satin zowieso een hele mooie warme witte kleur. Staat heel goed bij allerlei warme grijzen.
Kijk eens op de site van farrow & ball, daar zie je veel foto's die je een idee geven van kleurcombinaties.

Dorry

Bianca W

Bianca W

12-10-2009 om 13:28

Farrow ball

Wij hebben in de keuken london stone van farrow ball. Nu hebben we in de kamer 1 muur met lambrizering en daarboven ral9010. Het valt ons zo tegen. Onze deuren, gordijnen lijken zo gelig nu. We willen dus toch iets van een roomkleur, niet zo wittig. Iemand een idee welke roomkleur mooi is, de ral 9001 mischien of is die weer te gelig? Of mischien een lichte kleur van farrow ball?

Mathilde

Mathilde

12-10-2009 om 13:52

9001 en 9010

Toen we hier kwamen wonen, hebben we de muren deels 9001 laten verven en de plafonds 9010. Ik noem die eerste kleur boterwit, de andere kleur net-niet-wit. Zelf was ik wel tevreden. Laatst heeft man onze hal geverfd en per ongeluk 9001 op het plafond gesaust, net zoals op de muren. Toen we klaar waren met de discussie (haha), zei man dat hij die kleur veel mooier vond en het er ook rustiger uit vond zien. En hij had niet meer het idee dat je in een bonbon doos zit, met het plafond als deksel. Ik moest hem daar wel gelijk in geven. Dus ik denk dat de overige plafonds ook wel een keer 9001 worden .

Bianca W

Bianca W

12-10-2009 om 14:10

Nog even

op de lambrizering zit dus ook london stone. Mathilde, de 9001 doet dus wel warm aan. Ik vind de 9010 zo kil.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.