Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Klit in haar verwijderen?

Mijn dochterje van drie heeft een flinke klit in haar haar. Ze is het weekend bij opa en oma geweest en ik zag het pas vanochtend. Bij mezelf zou ik haartje voor haartje alles uitpluizen om de klit te verwijderen, helaas is mijn dochertje niet het stilzitterig type. Hoe krijg ik die klit eruit. Dacht dat ik laatst iets had gelezen over pindakaas, of was dat met kauwgum in het haar? Of misschien toch maar eruit knippen?
Groet,

Cakey

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Knippen

Als de plek niet te eel opvt zou ik even knippen als ze ligt te slapen of een filmpje kijkt.

Margriet*

Margriet*

21-08-2012 om 13:14

Nat maken en flink wat cremespoeling

is dat een idee?

Jolijt

Jolijt

22-08-2012 om 13:00

Hoeft niet in 1 keer

Het haar boven de klit vastpakken, dan voel je er bijna niks van.
Ik zou het niet natmaken, want dan veren haren alleen maar erger mee.
Gewoon kleine stukjes tegelijk doen. Eventueel de haren die al uit de knoop zijn in een staartje; zo kan ze voelen dat het opschiet.

Zoon

Mijn zoon heeft op zijn kruin haar van ca. 10 cm lang. Hij heeft de tic om daar een plukje om zijn vingers rond te draaien. Hij maakt daarmee de vreselijkste klitten. Ik krijg ze er het makkelijkst uit door er Andrelon crème tegen pluizig haar in te smeren en kan voorzichtig uit te kammen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

cakey

cakey

23-08-2012 om 06:13 Topicstarter

Bedankt!

Ik heb haar haartjes niet nat gemaakt, een flinke klodder cremespoeling erin en toen maar uitpluizen. Had er wel wat werk mee maar het ging makkelijker dan gedacht. Hij zat niet op een opvallende plek maar ik wilde toch niet een hele pluk uit haar haar knippen. Heel erg bedankt!!

Groet,

Carla

Geen kam, maar haarborstel

Toen dochter iets langere haren begon te krijgen ben ik bij haar overgestapt van kam naar haarborstel, en dan eentje met van die 'stekels' met kleine bolletjes op het uiteinde en dat die stekels dan uit een soort rubberachtig ovaaltje steken. Ik vind het lastig het anders uit te leggen. Daarmee zijn klitten ook gemakkelijk te verwijderen als je de pluk bovenaan met de andere hand vasthoudt en dan van onderaf heel voorzichtig begint te borstelen. Je kan steeds verder vanaf de bovenkant naar beneden borstelen totdat alle klitten eruit zijn. Een haarborstel heeft het voordeel dat je de klit niet vastzet (dat de klit als het ware nog dichter op elkaar komt) zoals bij een kam gauw gebeurt.

Groet,
Vonda

Vic

Vic

26-08-2012 om 20:50

Wij hebben een 'toverborstel'

Die borstel die Vonda beschrijft (met die bolletjes) is voor ons een martelwerktuig Ik krijg de klitten uit mijn dochters' haar met een zgn glansborstel van de Hema. Dat is een borstel met zachte haren. Je zou het niet verwachten maar je haalt moeiteloos de klitten uit het haar.

amk

amk

26-08-2012 om 21:55

Tangle teaser

wij houden het op een klodder hema haarserum (werkt beter dan anti klit) en de tangle teaser.
Ik dacht dat Albana die hier eens genoemd heeft, en onze kapper gebruikt 'm ook. Het duurde even om mij te overtuigen maar nu ben ik al een tijd om. Bevalt beter dan een gewone borstel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.