Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Puck2

Puck2

18-11-2008 om 12:33

Koekjes weer knapperig krijgen

Puckman kwam achter in de kast gisteren een vergeten pak koekjes tegen. Bijna onmogelijk natuurlijk maar kennelijk zijn de wonderen de wereld nog niet uit. Nu zijn de koekjes een beetje slof. Hoe krijg ik ze weer knapperig. In de oven bij een lage temperatuur gaat niet lukken: het zijn van die "scholiertjes", biscuitje met een dikke plak chocola erop. Zonde om weg te gooien maar door de sloffe koekjes zijn ze ook niet zo geweldig meer. Iemand een tip? Is er nog hoop?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

18-11-2008 om 12:47

Speculaasjes

Speculaasjes krijg je weer lekker door ze even in de magnetron te doen en ze daarna gelijk op te eten.
Hoe het kan met scholiertjes? Aan de kinderen opvoeren? Die zijn minder kieskeurig. Anders zou ik het ook niet weten.

Puck2

Puck2

18-11-2008 om 13:10

Hoe lang?

Vera, hoe lang doe je dan een speculaasje in de magnetron? En gewoon op vol vermogen? Vind het wel een experimentje waard. En opvoeren aan de kinderen.. zonde ik wil ze gewoon zelluf hebbu.
En iemand nog andere tips???

Suikerklontje

Ik weet niet of het bij alle koekjes geldt, maar speculaasjes kun je ook oppeppen door er een suikerklontje naast te leggen. Deze neemt het vocht op, waardoor het koekje weer knapperig wordt.
Misschien ook te proberen bij scholiertjes??
n@nny

Diaantje

Diaantje

18-11-2008 om 13:44

Of gewoon de chocola eraf eten...

.. zou ik doen.
Diaantje

+ Slimme Brunette +

+ Slimme Brunette +

18-11-2008 om 13:55

Magnetron

Heel kort, nog geen halve minuut. De chocola zal een beetje smelten, maar ach.

Puck2

Puck2

18-11-2008 om 16:16

Experimenten mislukken

In de magnetron ging niet goed, de chocola blijft redelijk koud maar het koekje werd nog 10 keer sloffer. De tip van Diaantje (chocola eraf eten) werkte ook niet goed, werd een ongelooflijke knoeiboel. Suikerklontje erbij: duurt te lang, de koekjes schreeuwen om opgegeten te worden.

Mmmmm, blijft de optie van Mieke over. Nooit chocolade in een monchoutaart geprobeerd, zou dat lekker zijn. Nog opties voor een lekker smaakje, zit zelf dan aan mandarijn of sinaasappel ofzo te denken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.