Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Koffiebonen

wij gaan een bonen koffiemachine kopen maar ben benieuwd welke bonen nu lekker zijn…..

Dat is heel persoonlijk. Je moet gewoon zelf uitproberen. Niet iedereen vindt dezelfde koffie lekker.
Wij hebben destijds een aantal verschillende zakken koffie genomen en daar kwam 1 zak als duidelijke winnaar uit. Daarna wilde ik ook niet meer experimenteren. Koffie is best duur en zonde als een zak niet bevalt en je die toch weer op moet maken. Mijn man kreeg ook eens een zakje van een collega want 'o, die waren zo lekker, die moesten we echt eens proberen'. Nou, niks an.

Wij drinken de L'or espresso Colombiaanse koffiebonen. (Lekker makkelijk te halen bij de supermarkt en regelmatig in de aanbieding).

Bijtje82

Bijtje82

29-08-2022 om 07:21

Gewoon de espresso zakken van de lidl. Goede stevige koffie voor een redelijke prijs.
Maar het is vooral proberen wat je zelf lekker vind. 

Net als de anderen aangeven: uitproberen. Wij hebben een huismerk bonen en die vinden wij erg lekker. Naast de smaak hebben wij ook gekeken naar hoe vet bonen zijn. Sommige bonen laten gewoon meer troep achter in je machine.

https://www.coolblue.nl/advies/welke-koffiebonen-voor-koffiemachine.html

Ook hier zeggen ze dat eigen smaak belangrijk is maar toch ook wat keuze-informatie.

Edit: vraag bij buren en vrienden wat koffiebonen om uit te proberen of ga koffietesten bij mensen thuis 😁

Gr Angela 

Persoonlijk zou ik juist proberen te stoppen met drinken van koffie. Hartstikke interessant natuurlijk zo'n bonenapparaat staat mooi en je kunt natuurlijk heerlijk praten over hoeveel lekkerder het is als je je bonen zelf maakt. Als je echter kijkt hoeveel natuurlijke bronnen er worden verbruikt voor het maken van 1 kopje koffie dan weet je eigenlijk wat een aanslag dat is op het milieu. 

Decembermamma schreef op 29-08-2022 om 08:39:

Persoonlijk zou ik juist proberen te stoppen met drinken van koffie. Hartstikke interessant natuurlijk zo'n bonenapparaat staat mooi en je kunt natuurlijk heerlijk praten over hoeveel lekkerder het is als je je bonen zelf maakt. Als je echter kijkt hoeveel natuurlijke bronnen er worden verbruikt voor het maken van 1 kopje koffie dan weet je eigenlijk wat een aanslag dat is op het milieu.

ook daar zijn keuzes op te baseren als je besluit door te gaan met koffiedrinken!

gr Angela

Hier maakte ik na lange tijd het gouden pak van L’or (mild = categorie groen nr 4)  te hebben gedronken, de keuze voor Dolce van La Place ( bij de Jumbo). De smaak Dolce is ook mild ( nr 4) maar stukken goedkoper en vaak in een leuke actie van de winkel. Als een visite van sterke koffie houdt, pas ik de aantal bonen aan; 4 ipv 3.

Let wel op; bij koffiebonenmachine regelmatig schoonmaken. Iets bewerkelijker dan bij een snelfiltermachine.

Bijtje82

Bijtje82

29-08-2022 om 16:10

Flanagan schreef op 29-08-2022 om 13:29:

Let wel op; bij koffiebonenmachine regelmatig schoonmaken. Iets bewerkelijker dan bij een snelfiltermachine.

Ik adviseer iedereen dit apparaat.

Veel minder smerig dan zo'n ander bonenmachine met binnenwerk waar werkelijk overal koffiedrek tussen gaat zitten en vervolgens schimmels en fruitvliegjes. 

https://www.coolblue.nl/product/818360/philips-grind-brew-hd7767-00.html?cmt=c_a%2Ccp_11696597653%2Ca_112310703543%2Ct_kwd-303991846219%2Cn_g%2Cd_m&gclid=CjwKCAjwx7GYBhB7EiwA0d8oe8H8XCKbffdMkC-EGJC7Tp3w9h8he8MmgkMg4qRT3-CAMb-Z0apbJxoCU-AQAvD_BwE

Je kunt er 2 tot 10 kopjes koffie per keer mee maken. Eenvoudig de sterkte aanpassen, instellen hoe lang de koffie warmgehouden moet worden daarna gaat hij uit. En je kunt instellen dat hij smorgens de koffie al zet voordat je wakker wordt. 

Hij is ook nog eens heel compact itt veel andere bonen machines en betaalbaar. 

Flanagan schreef op 29-08-2022 om 13:26:

Hier maakte ik na lange tijd het gouden pak van L’or (mild = categorie groen nr 4) te hebben gedronken, de keuze voor Dolce van La Place ( bij de Jumbo). De smaak Dolce is ook mild ( nr 4) maar stukken goedkoper en vaak in een leuke actie van de winkel. Als een visite van sterke koffie houdt, pas ik de aantal bonen aan; 4 ipv 3.

Hiero ook Dolce van La Place bij de Jumbo. Wij hebben hier vlakbij een fantastisch koffiewinkeltje met heerlijke bonen, maar die kosten 8,25 per zakje van 250 gram. La Place koffie kost 11 euro voor een kilo en ik vind het net zo lekker.

Wij hadden eerst hele dure zakken koffie van Simon Levelt, was prima hoor, maar behoorlijk prijzig. Tot er een keer op televisie een blind-test van koffie kenners kwam en daar uitkwam dat de koffie van de Lidl had gewonnen. Sindsdien koffie van de Lidl en we vinden het heerlijk. Ik heb 'espresso intenso sterkte 5' en ben daar heel tevreden over.
Het schoonmaken vind ik geen gedoe trouwens, ik lees hier over schimmel en fruitvliegjes maar dat heb ik pas 1x gehad (toevallig afgelopen week) maar ik had de bak met prut niet leeggemaakt en was een week op vakantie.

Ik bestel vaak de koffiebonen (paarse versie) vd Hema, welke ook zeer regelmatig in de aanbieding zijn (3=2). Lekkere koffiebonen en daarnaast kan ik ook per kopje mijn koffieapparaat (Jura) aanpassen qua sterkte. Hier trouwens ook geen gedoe vwb reinigen/ontkalken apparaat, gaat volautomatisch en alle onderdelen kunnen in de vaatwasser.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.