Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Koffiebonen en filterkoffie

Ik heb koffiebonen mee gebracht, bonen malen, in het filter en koffiezetapparaat aan... En toen was het waterige koffie. Verhouding koffie (gemalen) en water is hetzelfde als met kant-en-klare koffie. Iemand een idee wat ik fout doe? Wie heeft er tips?

wij zetten koffie op vakantie met zo'n klein doordruk ding, op het aanrecht staat een espresso apparaat dat niet zelf maalt en in de berging staat het oude koffiezetapparaat met filters. Dus best vaak gezocht naar hoe het malen de smaak kan beïnvloeden maar zeker ook de verhouding water koffie bij de verschillende soorten maling. Dus eerst dingen mislukt, toen dingen opgezocht, uitgeprobeerd. En soms weet ik het ook niet meer naar uiteindelijk lukt het wel weer. 

https://shop.dumolyn.be/blogs/news/hoe-maal-je-koffie-de-correcte-maalgraad-voor-jouw-koffie

Mij lijkt de beste volgorde: kies op basis van internet de juiste soort maling voor het apparaat dat je hebt. En ga dan experimenteren met hoeveelheid water. Dus niet met allebei wisselen anders kom je er niet achter wat de meeste invloed heeft.

gr Angela

PS misschien is je apparaat ook aan onderhoud toe? Als je nu je oude koffie zou kopen hoe smaakt het dan?

Niet fijn genoeg gemalen?

Filterkoffie heeft een fijne maling. 
Vergelijk je gemalen koffie met de gemalen koffie uit het pak. 

Fourtyfour

Fourtyfour

11-11-2021 om 22:51 Topicstarter

Het apparaat is goed, bij de andere (kant-en-klare) filterkoffie is de smaak prima.
Ik ga eens wat fijner malen, kijken of het dan beter is. Ik ben zelf geen koffie drinker, dus dan is het toch wat lastiger.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.