Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Koffie/thee leren drinken


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mamalo3s

mamalo3s

05-04-2011 om 00:56 Topicstarter

Reactie

Dank je voor de reactie al vind ik sommige veroordelend maar dat geeft niet. Het is een forum om je mening te delen.
Maar goed. Het is zoals hierboven mooi stond gewoon sociaal onhandig. Nee dank je zeggen is geen probleem. Daar gaat het ook gewoon niet om. Maar juist voor het gemak wil ik het leren drinken. Gewoon omdat het er altijd is. Iets warms als het koud is enz. ( chocomel drink ik wel maar niet favoriet) ik wil gewoon keuzes kunnen maken. Qua eten ben ik niet moeilijk. Lust veel. Probeer veel en maak veel. Maar drinken. Veelal water, ranja of vruchtensap. En het liefst dan nog zelf gemaakt. Smoothies ook geen probleem. Maar gewoon de "normale" gangbare dranken zijn niet voor mij weggelegd denk ik. En de vraag wat ik van thee vond. Want het is warm water met een smaakje. Ik proef de smaak niet echt. Proef meer iets chemisch.
Dank je voor de reacties. Gewoon doorzetten denk ik maar

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

mamalo3s

mamalo3s

05-04-2011 om 01:00 Topicstarter

@koentje

Ik lust wel water. Ff lezen dus. En verwend. Nee. Wij hadden vroeger niet veel. Als we konden eten waren we blij. Dus verwend..... Kom op zeg.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-04-2011 om 01:37

Kwestie van smaak

Ik hing als peuter al boven lege koffiekopjes met mijn neus omdat ik de geur zo geweldig lekker vond. De geur van dat moment heb ik ook nog in mijn geheugen, ik kan het zo oproepen, gek eigenlijk. Voor mij was het dan ook een groot moment toen ik koffie mocht drinken van mijn ouders, ik was toen 10. Met thee had ik dat helemaal niet. Ik drink wel thee en vind het ook best lekker, maar koffie heeft het gewoon helemaal Mijn dochters waren voor mij de eersten die beide niet lustten en nog steeds niet lusten. Ik vond dat heel vreemd. Wie houdt er nou niet van koffie of thee?? Nou zij dus en blijkbaar meer mensen. Dat heeft niks te maken met verwend zijn, maar met smaak.

Merel

Merel

05-04-2011 om 10:44

Water=saai

Ik lust wel water, maar vind het nou niet een drankje van mmmm, lekker doe mij maar water. Ja even een glas leegklokken omdat ik erge dorst heb, dat is wat anders. Maar spa rood of spa henriette vind ik dan wel weer lekker, dat smaakt alweer wat specialer.
Tja Mamalo, dan toch maar gewoon oefenen, smaakjes proberen, stap eens een koffiewinkel binnen bijv. Simon Levelt en vraag wat jij misschien lekker zou kunnen gaan vinden? Misschien koffie met een moccasmaakje om te beginnen ofzo?
Ik ben daar eens heen gegaan omdat mijn man altijd van die hele sterke bittere koffiebonen kocht, en de koffie daarvan vond ik helemaal niet lekker, de persoon die mij hielp begreep mijn beschrijving helemaal en ik kreeg een ander merk mee in een kleiner zakje om te proberen en dat was het helemaal. (knap hoor, ik beschreef dat het niet te bitter mocht zijn, maar ook niet te slap, gewoon maar een klein beetje milder, beetje dit, beetje dat, en ik kreeg gewoon de juiste bonen mee, dat is een goede verkoper

Hanne.

Hanne.

05-04-2011 om 11:52

Lekker water

Als je criterium is dat je drankje 'speciaal' moet zou ik me de moeite besparen om thee te leren drinken. De thee die ik bij de gemiddelde afspraak krijg is warm water met een smaakje maar speciaal is het zeker niet.

Als je al besluit thee te gaan drinken zou ik dan ook zeker niet gaan proberen met allerhande smaakjes. Ik zou inzetten op net iets te sterke en met net te koud water gezette engelse melange. Niet speciaal, maar wel vaak geserveerd.

Voor koffie geldt denk ik het zelfde. Bij de hypotheker krijg je vast geen mocca koffie geserveerd.

Sociaal lastig

... als je geen koffie en thee lust. Ik kan me er niets bij voorstellen. Kom eigenlijk nooit iemand tegen, die dat beiden niet lust. Ik zou dan gewoon altijd een klein flesje ranja meenemen, want anders heb je niets te drinken. En dan evt. voor een gesprek drinken en / of erna.
Van de ortho van mijn zoon heb ik ook gehoord dat ranja niet slecht voor de tanden is (zuren o.i.d), idem geldt dit voor melk, koffie ,thee. Deze dranken mag je dus de hele dag door drinken.

Tip: koffie met opgeklopte warme melk. Heerlijk! Dus koffie verkeerd. Als je dat nu eerst leert drinken. En niet te slappe koffie. Ik lust overigens ook koffie zwart of met koffiemelk.

Laminaat

Laminaat

05-04-2011 om 21:25

Hetzelfde 5 jaar geleden

Mamalo3s,

Ik had hetzelfde, maar dan alleen met koffie. Thee lust al sinds mijn kindertijd, maar zonder smaakjes en zonder toevoegingen. Als tiener wilde ik graag koffie meedrinken, maar ik vond het niet lekker. Niet met suiker, melk of beiden. Tot een jaar of 5 geleden iemand mij een sterke espresso gaf uit een goede machine. Toen lustte ik het wel! Misschien hou jij wel, net als ik, alleen van de pure smaken.
Groetjes,
Laminaat

mamalo3s

mamalo3s

05-04-2011 om 21:26 Topicstarter

Thanx

Ik ga morgen idd maar eens naar zo'n koffie/thee winkel. Misschien is het probleem ook wel dat ik altijd ranja drink en dus gewoon zoet gewend ben. Ook al drink ik hem behoorlijk slap. Maar zoet is zoet natuurlijk. Bosvruchten en de gewone regular ga ik ook eens proberen. En koffie verkeerd is ook thuis goed te maken. Dus dat ga ik morgen ook eens proberen. Dank je voor de goede tips en goede reacties. En Pelle. Nee het hoeft niet speciaal te zijn.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Anna3

Anna3

05-04-2011 om 22:10

Gebak

Sterkte met wennen mamaloes! Misschien ga je het ooit heerlijk vinden, koffie! Ik zou echt niet zonder willen. Alleen al omdat ik echt niet zou weten hoe je lekker gebak kunt eten zonder koffie of thee erbij! (Maar misschien ben ik dan ook verwend.) Gebak met water? Met ranja? Met vruchtensap? Met chocolademelk, brrrr

mamalo3s

mamalo3s

05-04-2011 om 23:16 Topicstarter

@anna3

Thanx! Haha gebak met ranja. Heerlijk ow en over tanden gesproken. Die van mij zijn perfect. Geen gaatjes. Niets. Alles goed! Alle suiker is slecht voor je tanden. Ook uit appels e.d. Dus gewoon goed poetsen. En idd drinkmomenten beperken.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-04-2011 om 01:31

Water

Om eerlijk te zijn vind ik water als gezelligheidsdrankje niet echt geweldig, maar als ik dorst heb is het heel doeltreffend. Dan vind ik het ook echt lekker. Ik zal dus tijdens een visite nooit om water vragen, maar over de dag verspreid drink ik regelmatig water.

Wisse L. Nik

Wisse L. Nik

06-04-2011 om 02:11

Water

Wat is er mis met water?

Ik drink zowel koffie als thee, maar heb daar niet altijd zin in, ook omdat beide een sterk fysiek effect bij mij hebben (er zit in beide caffeïne/theïne, en ik voel me niet lekker als ik daarvan teveel drink op een dag). Als ik geen zin heb in koffie of thee, dan vraag ik gerust een glaasje water, liefst kraanwater. Dat vind ik dan vaak lekkerder en prettiger (en gezonder!) dan allerlei limonade- of sap-achtige dranken. (Ik houd trouwens erg van verse vruchtensap hoor.)

Wisse L. Nik

Wisse L. Nik

06-04-2011 om 02:20

Kwaliteit koffie en thee

De kwaliteit van koffie en thee is trouwens dermate riskant (koffie die lang op een warmhoudplaatje heeft gestaan - yuk!, slappe koffie, thee met rare zuurtjessmaakjes, thee van lauw water), dat ik bij "vreemden" om die reden ook vaak geen koffie of thee kies maar een glaasje water. Juist in een zakelijke omgeving (hypotheker, werk) is er niets mis met een glaasje water, het is juist makkelijk voor degene die het aanbiedt.

+ Brunette +

+ Brunette +

09-04-2011 om 01:44

Ik lust geen koffie, wel thee

Soms krijg ik in een zakelijke omgeving (hypotheek, sollicitatie) ongevraagd koffie voorgezet. Of behalve koffie is er niets anders en soms vind ik het - vraag me niet waarom - stug overkomen om te weigeren. Dan bestel ik koffie met veel melk en suiker omdat ik dat nog het beste te pruimen vind, neem twee slokjes en "vergeet" de rest op te drinken. Geen haan die ernaar kraait, niemand zal je dwingen koude koffie op te drinken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.