Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Koffiezet apparaat

Hallo.

Ik ben op zoek naar een koffie zet apparaat. Had er eentje, die maalde gewoon de bonen en dan had je 'filterkoffie'. Ook kon je zelf gemalen koffie in de filter doen en dan 'gewoon'  koffie zetten. Op zich vindt ik dit eigenlijk het fijnste systeem!  Je kunt makkelijk een grotere pot zetten en 2 soorten koffie er in gooien en zo'n pot is relatief goedkoop. Ik vraag me af: zo'n (vaak best duur apparaat), haal je dat er uit? (ben zeker niet voor de nespresso of die pads!!). Is de koffie veel lekkerder als je met 'hoge druk'  die koffie maakt?? Enzo ja, wat is een acceptabel ding qua prijs? Hoor graag!

Als je er zo over denkt kun je ook ouderwets koffie zetten. Met een geeft niet wat voor pot waar je een plastic of metalen filter op zet, doet er een papieren filter in en koffie, gemalen of zelf gemalen naar keuze, en dan even uitproberen hoe sterk je die wil hebben.

Als de koffie gezet is doe je voor grotere hoeveelheden de koffie in een thermoskan.

Ik ben zelf nooit aan die padachtige dingen begonnen. Ik neem hier een schepje goudmerk oploskoffie en heet water. Heerlijk.

Zoon drinkt sinds kort ook koffie maar zet dat op de ouderwetse manier en is wat koffiesoorten aan het uitproberen. Overigens doet hij het dan per kop. Je zet het filter op je beker. HIj wil dus ook een koffiemolen voor zijn 'uitzet'. 

https://misterbarish.nl/koffie-kennisbank/koffie-zetten/snelfilter-koffie-zetten/

De ‘ ouderwetse’ manier van koffiezetten schijnt gezonder te zijn dan de kopjes koffie die worden gerealiseerd onder hoge druk. Ben nu even te lui om het op te zoeken, maar mensen die er meer van weten zijn hier vast.

Is het apparaat wat je toen had niet nog ergens te koop? Ik heb een bonen machine van Philips Saeco (type = xsmall) maar daar kan je geen grote hoeveelheden mee maken, maar de koffie is wel heerlijk. Mijn moeder heeft een gewoon koffie zet apparaat voor filterkoffie met een thermoskan eronder. Dit bevalt ook prima. De combi ken ik niet zoals jij hem beschrijft, mijn vriendin maalt boontjes in een los apparaatje en gebruikt dat dan voor de filterkoffie.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.