Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Plien

Plien

01-01-2018 om 16:44

koken bij late diensten

hoe doen jullie het met koken/avondeten als jullie partner late diensten draait? Wordt er dan van tevoren extra gekookt zodat er kliekjes ontstaan die dan weer opgewarmd kunnen worden? Mijn partner is vooral een liefhebber van aardappels, groenten en vlees. Hij kan zelf ook koken en eventueel al wat voorbereidingen doen. Zelf begin ik al vroeg in de ochtend en ben net na de middag terug thuis.

De diensten van mijn partner zijn echter nog onregelmatig, er zit nog geen regelmaat in zoals aantal dagen vroeg en dan weer aantal dagen late dienst. Na verloop van tijd is het echter wel de bedoeling dat er regelmaat in komt (er moeten nog mensen ingewerkt worden door toenemende werkzaamheden). Nu kan het gebeuren dat hij de ene dag om 13 uur van huis moet en de dag erna pas om 14.30 uur en dan weer een aantal dagen juist 's ochtends vroeg

Phryne Fisher

Phryne Fisher

01-01-2018 om 17:16

Tijden

Hoe laat eet hij dan als hij om 13.00 uur begint? Gaat hij dan ‘s avonds laat nog een warme maaltijd opwarmen? Worden er dan op zijn werk geen maaltijden verkocht?
Als hij nog wil eten zou ik koken voor het gezin en zijn portie op een bordje doen voor in de magnetron.

Plien

Plien

01-01-2018 om 20:19

nog wat puzzelen

hij had het er zelf eerst over om warm te eten als hij thuiskomt maar dat lijkt mij niet zo fijn voor het slapengaan. Mij lijkt het handiger dat hij warm eet voordat hij de late dienst in gaat en dan wat brood meeneemt voor tijdens het werk, hij is chauffeur, voor zover bekend worden er geen warme maaltijden verstrekt.

Plien

Plien

01-01-2018 om 20:26

pas begonnen

hij is pas begonnen bij deze werkgever. Voorheen werkte hij ook lange dagen maar dan juist altijd vroeg beginnen en vaak laat klaar maar dat was via een uitzendbureau.

Van te voren

Als hij na 1300 begint zou van te voren kunnen eten? Of zelf koken smorgens en dan op eten of opwarmen van de dag ervoor. Als hij een eigen vrachtwagen heeft zou hij ook in zijn pauze kunnen eten met een speciale magnetron voor in de wagen.

Plien

Plien

01-01-2018 om 21:05

misschien

is dat opwarmen van een bord eten in een magnetron op den duur wel mogelijk maar op dit moment nog niet, althans niet met de vrachtauto die hij nu heeft. Misschien is er wel de optie om het eten op te warmen in de kantine als hij tussendoor toevallig op de vestiging moet zijn, dat weet ik verder niet.
Morgenochtend gaat hij zelf al aardappels schillen en zorgen dat er vlees uit de vriezer gehaald is. Eventueel kan hij ook al beginnen met koken als ik nog niet thuis ben.
En waarschijnlijk zal ik ook zorgen voor wat restjes in de vriezer die snel opgewarmd kunnen worden. De rest van het gezin eet dan gewoon 's avonds warm.

Plien

Plien

01-01-2018 om 21:21

het gaat vooral om de eerste weken

want dan is het nog erg rommelig, komt doordat er een klant bij gekomen is en ze nog even moeten uitvinden hoe ze dat het best kunnen aanpakken in de planning. Ze moeten ook rekening houden met de rij- en rusttijden natuurlijk. Waarschijnlijk komt er daarna meer regelmaat in en vaste begin- en eindtijden bij alle diensten, dat werkt dan vast een stuk fijner.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

01-01-2018 om 21:42

kliekjes

Wij hebben beiden wel eens dagen dat we erg laat thuis zijn. Degene die einde middag thuis is, is degene die kookt. In de ochtend al beginnen met koken voor de rest van het gezin, doen wij niet. Voor degene die op een afwijkende tijd eet, bewaren we wat. En anders ligt er altijd genoeg in de vriezer om op te warmen. Persoonlijk vind ik aardappelen-groente-vlees niet erg praktisch (en lekker) om op te warmen, maar dat eten wij ook bijna nooit. Pasta- en rijstgerechten, stamppotten, overschotels etc. maken wij altijd ruim, zodat er nog wat porties in de koelkast of vriezer kunnen.

Plien

Plien

01-01-2018 om 22:06

de smaken verschillen

nogal binnen ons gezin. Ikzelf ben ook meer van de pasta's, bami en nasi. Maar mijn partner is echt een groot liefhebber van aardappels, groenten en vlees. De rest eet hij wel maar niet van harte, uitgezonderd een portie bami met kip/curry van de Chinees.
Welke ovenschotels vries je trouwens in? Ovenschotels zijn bij het hele gezin wel populair namelijk.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

01-01-2018 om 22:16

alles

"Welke ovenschotels vries je trouwens in? Ovenschotels zijn bij het hele gezin wel populair namelijk."

Wij vriezen gewoon alles in wat over is. Ik heb nog nooit ervaren dat je iets niet in zou kunnen vriezen. Maar als we weten dat het binnen 48 uur opgegeten gaat worden, dan blijft het in de koelkast staan.

er zijn ook warmhoudboxen

Je kan ook warm eten meegeven: https://www.bol.com/nl/p/aladdin-bento-lunchbox-0-6-l-grijs/9200000002617072/

Je hebt (lunch)boxen met meerdere compartimenten.

groeten,

Temet

Tja

Ik zoek er eigenlijk een die in een aktentas past voor zoon. Zit hier helaas ook niet tussen. Ik denk een type broodblik maar dan met een opening aan de korte zijkant die dan de bovenkant wordt.
Zoon is bang voor lekken maar werkt vaan s'avonds door en broodjes kaas gaan dan ook vervelen. Maar wie enig idee heeft?
Ik zie er genoeg die ook in een magnetron en afwasmachine kunnen, nu nog het formaat.

Plien

Plien

03-01-2018 om 16:21

gisteren

heeft hij gegeten bij thuiskomst, laat in de avond. Ik had van tevoren gekookt, in een kleine ovenschaal gedaan en het opgewarmd toen hij thuis kwam. Vandaag heb ik zo'n magnetronbord gekocht, met 3 vakken en een deksel erop.
Ook vanavond zal hij pas warm eten als hij thuiskomt, vindt hij blijkbaar toch prettiger dan de warme hap eten voordat hij aan het werk gaat.

Guppie

Guppie

07-01-2018 om 19:31

Soep

Naast gebruik van een voedselcontainer, kan je de 'warme' maaltijd ook koud nuttigen. Gekookte, afgekoelde aardappels bevatten ook nog eens resistent zetmeel.
Wat ook kan is bijvoorbeeld een maaltijdsalade met brood. Of wraps met wat rijst, groente en eiwithoudend product.
Of een maaltijdsoep in een thermoskan, met brood of wat anders erbij; dan heb je het gemak van brood met het warme van de soep.

Heel primitief zou ie misschien op een parkeerplaats met een campingstelletje wat kunnen opwarmen. Via google kom ik wat tegen over een electrische lunchbox, die op een 12-volt-aansluiting werkt.
https://www.checkdiedeal.nl/elektrische-lunchbox.html

Plien

Plien

08-01-2018 om 17:53

soep mee

is inderdaad een optie, hij is dol op soep namelijk. Het vult behoorlijk en is vaak wat hartig, wat zeker wat later op de avond welkom is.
Hij neemt soms wel eens een salade mee maar doet dit liever in de zomermaanden.
Probleem is dat hij zich vaak geen tijd gunt om op het gemak te eten tijdens het werk, bij thuiskomst gaat er dus wel een groot bord eten in.

Maaltijdsoep

Is dat een optie. Dus dikker gebonden soep met evt wat schelpjes macaroni etc er in. Dat vult goed.

Plien

Plien

09-01-2018 om 13:34

Lilian1

dat is zeker een optie. Als ik zelf soep kook, met verse ingrediënten dus, dan is het meestal wel een goed vullende soep. Al heb ik er eigenlijk nog nooit macaroni in gedaan, zal ik toch eens proberen.

Als er een magnetron is zie ik geen groot probleem.

Ik werk in ploegen en eet enkel iets lichts, genre boterham met kaas en een blad sla/plakje tomaat/komkommer voor ik aan de slag ga (anders: nogal zwaar werk -> maagproblemen).
In het weekend kook ik "bouwstenen" voor maaltijden. Bouwstenen die makkelijk in te vriezen zijn en niet teveel aan kwaliteit inboeten door het invriezen/ontdooien/opwarmen.
Door combinatie van de bouwstenen probeer ik dan een dagelijkse maaltijd te bouwen middels de magnetron.

Broodje warm vlees

Naast broodjes kaas geef ik zoon inmiddels elke dag een paar, vier, boterhammen met, goed uitgelekt van het vet, vlees mee. In de magnetron word dat dan een broodje warm vlees. En als hij laat thuiskomt wil hij wel zijn warme hap met groente en fruit.
Ooit was die jongen jarenlang vegetarier.

Plien

Plien

10-01-2018 om 13:09

onze draai wat gevonden

hij eet warm als hij thuiskomt, meestal hetzelfde als wat de rest van het gezin eet en dat gaat dan de magnetron of oven in. Van tevoren al warm eten spreekt hem blijkbaar niet aan dus dat scheelt al een hoop haast- en vliegwerk rond de middag.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.