Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Monique

Monique

06-11-2008 om 10:43

Koken in een snelkookpan

Ik heb gisteren bij de Aldi een snelkookpan gekocht. Handig (dacht ik) maar gisteren aten we maar liefst een kwartier later omdat a. de handleiding goed doorgelezen moest worden, b. de pan eerst goed afgewassen moest worden en c. ik niet wist wat ik met het inzetmandje moest doen.
Wie maakt er ook wel eens (of misschien wel heel vaak) gebruik van een snelkookpan en kan me wat wegwijs maken in deze wondere wereld?
Waar is dat inzetmandje voor? Kan ik de aardappelen onderin doen en de groente bovenin? Maar dat inzetmandje blijft niet hangen en komt dan bovenop de aardappelen te staan. Moet dat?
En hoe zit het met bereiden van vlees? Moet ik dat eerst in de braadpan aanbraden en dan verder laten garen in de snelkookpan?
Wie kan me helpen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Monique

Ik maak alleen gerechten klaar in de snelkookpan die anders lang op het vuur staan. Alle soorten van sudder(rund)vlees, stoofpotten, bonen, soepen met rundvlees, snert. Eigenlijk gebruik ik de inzetmandjes nooit. Aanbakken doe ik ook gewoon in de snelkookpan, want die heeft een loeidikke bodem. Aanbaksels schraap je zo weg met de bouiilon of water die je er later bijgooit.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.