Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mariek69

Mariek69

28-10-2009 om 20:22

Konijnenexperts gezocht


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck2

Puck2

12-11-2009 om 09:34

Mariek

Wij hebben weliswaar geen konijn maar een buitencavia en die gaat nog steeds iedere dag een uur naar binnen. Ik heb hier op het forum ook gevraagd of het slecht was en de antwoorden waren uiteenlopend maar neigden in het algemeen van: gewoon proberen. Ik heb het ook nog bij de dierenwinkel gevraagd en die zeiden dat je gewoon op moet letten: als je merkt dat je beestje zich anders gaat gedragen en het warm lijkt te krijgen dan liever weer naar buiten. MAar onze caav vind het nog steeds heerlijk om 's avonds een uurtje bij mij op schoot te kroelen en te slapen en lijkt nergens last van te hebben. Volgens mij zijn konijnen minder vatbaarder voor temperatuursschommelingen dan cavia's dus voor jouw konijn zal het niet zo spelen denk ik.
En stro gebruik ik helemaal niet: dat is veel te stug met scherpe stukjes waar ze wondjes van kunnen oplopen. Stro werd afgeraden door de dierenwinkel. Die van ons krijgt alleen een overdosis hooi om een lekker nestje te maken.

Guinevere

Guinevere

13-11-2009 om 11:12

Koppelupdate

Gisteren ging het al veel beter met de Nijnen in de ren. Eigenlijk ging het gewoon best aardig, vooral ook omdat Babynijn druk aan het eten was en dus niet door de ren heen racete. Ik hield het een beetje in de gaten vanuit het huis.
Het ging wel érg lang goed, omanijn bleef heel rustig. Dus ik ging na een tijdje eens kijken. Ja hoor, was Babynijn 'm gesmeerd! Inmiddels was het al schemerig, dus die gingen we echt niet meer vinden (bruin konijn tussen de herfstbladeren, tja).
Gelukkig zat hij vanmorgen onder de tuintafel, en liet hij zich vangen. Fijn, die donderstenen.

Starry Night

Starry Night

13-11-2009 om 13:04

Hahaha!

Hoe heeft hij dát gedaan gekregen?

Guinevere

Guinevere

14-11-2009 om 15:29

Houdini

Houdini had zich door een kiertje van 1,5 cm heengewurmd, lijkt het. We kunnen wel met 'm op de kermis gaan staan als boeienkoning, dan verdienen we zijn voer weer terug!

Guinevere

Guinevere

17-11-2009 om 12:07

Koppeling geslaagd

Na 1,5 week heb ik Babynijn en Omanijn samen in het nieuwe hok gezet. En ze liggen nu zij aan zij te slapen! Dus mijn koppelpoging is gelukt. Ik denk dat ik ze vanaf nu maar samen ga laten hokken.
Ik moet alleen nog een nieuwe ren gaan maken/kopen, want Houdini was vanmorgen alweer uit de grote ren ontsnapt. Denk toch dat hij er gewoon overheen is gesprongen, die dondersteen.

Starry Night

Starry Night

17-11-2009 om 17:20

Fijn!

Het kan dus, dat is duidelijk!

Wilma

Wilma

18-11-2009 om 10:18

Haha, guinevere

Hier ontsnapten de konijnen ook steeds, sprongen gewoon over het grootste hekding heen. Kregen we een telefoontje van de zijbuurvrouw dat 't konijn gezellig in de tuin hupte.

Wat lief dat de koppeling is gelukt en zo zij en zij te slapen, omanijn en de andere, lief hoor ! Fijn dat 't gelukt is !

Groetjes,
Wilma

Ram

Ik zou een Ram nemen.
Een voedster kan idd, als haar hormomen opspelen, behoorlijk uithalen.

Die van ons beet, krabte en ja gromde zelfs.

Ok gewoon duidelijk laten weten dat je de baas bent is ook een vak. Maar kinderen die kunnen dat meestal niet en vinden dat konijn dan ineens niet zo leuk meer etc. etc.

Starry Night

Starry Night

19-11-2009 om 23:39

De baas

Bedoel je dat het konijn laat zien dat ze de baas is, of dat je dat als eigenaar moet tonen (t.o.v. het konijn)? Want dat laatste is bij konijnen sowieso onmogelijk, het zijn geen honden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.