Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kookplaat defect - wat is je favoriete ovengerecht?

Binnen de garantietermijn is eergisteren onze inductiekookplaat defect geraakt. Zomaar ineens. Niet meer aan de praat te krijgen. Gereset en al maar dat heeft geen effect.
Maandag  ( pas) komt de monteur en zondag krijgen we gasten. Wie weet er een smakelijk ovengerecht dat ik in de oven kan maken zonder voorbereidende acties in een pan op een kookplaat?
( heb een goedkoop noodkookstel gekocht, twee pitjes, als het echt moet kan er iets in een pannetje)

een of andere traybake,  met krieltjes,  diverse groentes en zalm? Hoeveel mensen komen er eten?
Andere optie: aardappels van n bakplaat, kippepoten in een ovenschaal op t rooster,  mooie salade erbij.

Wat dacht je van spinazie-omelet?

Altijd heerlijk: vis met allerlei groente en kruiden in een pakketje. Een oven-aardappelgerecht erbij. (Of stokbrood met smeersels) Aardappelkrokketjes doen het bijv heel goed in oven. 
Of bakplaat volgooien met lekkere groente, Ev wat vlees, Tofu of vis erbij en dan met geitenkaas of brie. 
Lasagne blijft altijd lekker vind ik, kun je ook wat luxer maken. Met stokbrood en uitgebreide salade erg lekker. 
Of gevulde portobello’s, ook zalig. 

Hoe maak je lasagne zonder fornuis? 

Je kunt het ook afzeggen of verolaatsen natuurlijk. Of je vraagt hen een ovenschotel mee te nemen voorin jouw oven.

aardappels stukken snijden en in een ovenschaal doen, met een ui in stukken en een paar teentjes knoflook. Olie erover en ca 20 minuten in de oven zetten.  Ondertussen een wortelen en pastinaak schoonmaken en ook in stukken snijden en bij in de ovenschaal doen. Nog ca 30 minuten in de oven laten staan. Voor het serveren even wat grof zeezout erover.
Vlees zou je eventueel in een braadzak kunnen doen, mocht je vlees willen.

Kookplaat stuk? Uitgelezen kans om verschillende pizza’s of verschillende Chinese gerechten te laten bezorgen en fijn gezelschap te nuttigen zodat er een variatie van gerechten op tafel staat.
Wil je zelf koken; dan de Knorr zalm-pasta oven schotel en een kleurrijke salade met b paprika, olijven en artisjokken.

Flanagan was me voor, ik dacht ook, waarom niet iets bestellen👍

aardappelgratin, rollade of een beenhammetje en ovengroente.

Sorry, is niet één ovengerecht. Maar kan allemaal in een oven 

Ik zou kiezen voor een traybake.
Bijv. met kipdrumsticks, kikkererwten, currypasta, yoghurt en bloemkool met naanbrood erbij. Als je googelt op een traybake met curry zie je er bijv. ook een van Miljuschka die ik in elk geval heel lekker vind klinken.
Alternatieven:
- quiche met een salade erbij
- zelf pizza's maken
- ik maak wel eens de 'rodekoolschotel met peer' van de ah recepten

Witlofschotel  met brie, appel, walnoot en tijm, evt wat honing erover. Het enige is dat je de witlof even kort moet koken op je noodpitje. En dan aardappels met schil uit de ovenmet knoflook en rozemarijn erbij. Kipfilet kruiden en op de bakplaat. 

Bijtje82

Bijtje82

14-10-2022 om 12:11

Quiche!

Kerstin75 schreef op 14-10-2022 om 04:26:

Hoe maak je lasagne zonder fornuis?

Je kunt het ook afzeggen of verolaatsen natuurlijk. Of je vraagt hen een ovenschotel mee te nemen voorin jouw oven.

Ze heeft 2 noodpitjes, dus de saus kan dan wel bereid worden. 

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

14-10-2022 om 18:10 Topicstarter

Hier zit genoeg keus tussen, dankjewel allemaal! Maandag meld ik wat het is geworden

Magnoliatakje schreef op 14-10-2022 om 11:22:

Witlofschotel met brie, appel, walnoot en tijm, evt wat honing erover. Het enige is dat je de witlof even kort moet koken op je noodpitje. En dan aardappels met schil uit de ovenmet knoflook en rozemarijn erbij. Kipfilet kruiden en op de bakplaat.

Dat hoeft niet eens, even kokend water over de witlof gieten en het kan zo de ovenschotel in.

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

16-10-2022 om 20:42 Topicstarter

lekker gegeten😊 groenteschotel met aardappels en spekjes in de oven, daarbij salade. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.