Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Andernikkie

Andernikkie

25-06-2015 om 16:39

koolhydraatarm lekkers

Morgen heb ik een jarige job en krijgen we visite. Eén van mijn beste vriendinnen zit op een koolhydraatarm dieet. Geen probleem bij de borrel, ik zorg wel voor komkommer, tomaatjes en andere snack-groente (of zitten er ook koolhydraten in tomaat?). Maar wat kan ik haar voorzetten als wij taart eten? Dat is bij ons het moment van zingen/cadeautjes enzovoort, dus best een dingetje. Iemand ideeën?

recepten

Hier vind je wel recepten voor koolhydraatvrije koekjes ed. Ik zou hier iets van bakken voor haar. Ben niet zo erg thuis in de koolhydraatvrije keuken, maar geloof dat er, als het om banket gaat, veel wordt gewerkt met amandelmeel. Daar kun je ook nog eens op googelen.

Andernikkie

Andernikkie

25-06-2015 om 17:54

ehh ja

Ik had al even zitten googlen, maar ik heb helaas echt geen tijd om nog te gaan bakken. Het is weer einde van het schooljaar, met (naast mijn fulltime baan) nog kostuums naaien voor een voorstelling, borrel van het vrijwilligerswerk, eindtoernooi sportclub, enzovoort. Ik hoopte het me gemakkelijk te maken met iets kant en klaars... Dus dat iemand zou zeggen: die-en-die koekjes van de Jumbo/Appie zijn heel geschikt.

ja dan

Geef je haar toch gewoon vast een borrelhapje op een eigen schoteltje? Stukjes kaas en worst of zo? Net zo lux of verfijnd als je wil.

Moni

Moni

25-06-2015 om 18:57

Geen zoetigheid, wel noten

Mensen die koolhydraatarm eten, eten nauwelijks iets zoets. Omdat de zucht naar de zoetigheid meestal weg is, is iets met kunstmatige zoetstoffen ook niets.
Wat je wel neer kunt zetten is bijvoorbeeld nootjes. Dat is ook lekker bij de koffie/thee.
Dat moeten alleen geen pinda's of cashewnoten zijn, dan zijn namelijk geen noten.
Amandelen, walnoten, macademia's, hazelnoten zijn heel geschikt. Studentenhaver niet vanwege de rozijnen.

niets

Als ik koolhydraatarm eet, ben ik eigenlijk aan het lijnen. Ik zou dan niet een koekje verwachten en zou me verplicht voelen om het op te eten omdat jij het misschien speciaal gebakken hebt.
Als ze jou niet heel duidelijk heeft gevraagd om voor haar iets anders te regelen zou ik dat zeker niet gaan doen.

Andernikkie

Andernikkie

25-06-2015 om 22:12

aan het lijnen

Ze is inderdaad aan het lijnen maar ik weet dat ze zelf wel experimenteert met amandelmeel en zo. Ik zorg dat er noten zijn (die eet de rest anders wel op) en wat groenten om op te knabbelen. En genoeg spa en zo. Ze is iemand die veel voor ons heeft gedaan, dus ik wil haar absoluut niet het gevoel geven dat ik geen moeite voor haar wil doen.

Ely

Ely

25-06-2015 om 23:42

En fruit?

Een mooie compilatie van aardbeien, bramen, druiven, zwarte bessen en frambozen in een mooi glas? Zou ik geweldig vinden haha

+ Brunette +

+ Brunette +

26-06-2015 om 00:25

Inderdaad, fruit

Eventueel met slagroom om het wat feestelijker en meer op een taartje te laten lijken.

ik snap het niet

Bij een koolhydraatarm dieet is het nou niet eerste keus om aan de noten, fruit en groente te gaan. Die kunnen maar in beperkte mate toegevoegd worden, waar vlees, vis en kip onbeperkt genuttigd mogen worden.
Dus of zo'n vega hapje in de smaak zal vallen vraag ik me dan wel af.

Bij de borrel

Zou ik ook eerder kiezen voor stukjes kaas en worst dan voor groenten.

Kijk ff in de voedingswaardetabel

Fruit lijkt me geen goed idee, groenten maar zeer ten dele. Ik zou gaan voor worst, kaas, olijven, of als je toch nog ff tijd hebt gevulde eieren, of een lekker gekruide omelet in reepjes/stukjes, zoiets.

Andernikkie

Andernikkie

26-06-2015 om 15:37

ik heb...

... kaas (met toastjes voor de andere gasten), worst, noten (amandelen, walnoten, macademia's, hazelnoten), groenten en fruit. Ze mag kiezen! Er zit vast iets voor haar bij.

bertje1

bertje1

26-06-2015 om 15:44

van alles

noten, pinda's (bevat ook weinig KH), kaas, worst, evt. van KH arm brood 'mini sandwich' maken met bv zalm of kruidenkaas of Philadelphia. Of een cereal suikerarm koekje.
gebak is niet echt makkelijk te vervangen.

ja en...

Als ze haar portie koolhydraten bij jou al verbruikt heeft kan ze de groente bij het avondeten weglaten.
Gelukkig heeft ze gewoon genoeg keus, dan kan ze het zelf verdelen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.