Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kosten en tijdsduur verbouwing

Ik ben een beetje orienterend mbt een verbouwing en heb een meningsverschil met man. Klussers gaan uiteindelijk natuurlijk uitsluitsel geven maar ik wil gewoon breed rondvragen wat ik kan verwachten.
het idee: de kale zolder ombouwen tot:
onze slaapkamer
1 extra kamer als kantoortje
grote dakkapel
badkamertje
vliering erin

De zolder is echt groot. Iets van 45 m2.
En met de dakkapel erbij nog meer extra ruimte.

Man zegt dat met een week 2 klussers dat gefixt moeten hebben. Ik denk dat ze een week of 4 bezig zijn met zon grote klus. Ik denk dat het dik de 25000 euro gaat overschrijden, man denkt zeker bij lange na niet
Tuurlijk hangt alles ook af van materiaalkeuze in de badkamer e.d Maar als een douchewandje al 500 euro kost....
Anyway wie heeft weleens een dergelijke verbouwing gedaan, hoe lang deden ze daarover en wat kostte het ongeveer?

Ben erg benieuwd!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

17-04-2013 om 18:20

Afwerking?

Moeten de klussers ook alles afwerken/schilderen, of ga je dat zelf doen? Ik heb geen ervaring met zo'n klus als geheel, maar wel al heel wat losse klussen laten doen. De muurtjes neerzetten is niet zo'n grote klus, maar voor het stuccen zijn ze toch wel een tijd bezig (à 17,50 per vierkante meter). Vliering is een kleine klus. Een badkamertje kan low budget, maar dan ben je toch wel 3000 euro kwijt incl. leidingen e.d. Dakkapel hangt af van het formaat, maar kost al snel 5000 euro.
Ik denk dat je het in totaal wel met 25.000 gaat redden, maar alleen al met de badkamer zijn ze minstens 2 weken bezig. Met de rest ook twee weken, dus dan ben je wel een maand onderweg.

En..

naast afwerking/schilderen: liggen alle leidingen voor de badkamer er al, of moeten ze die nog maken?

wij hebben een badkamer en apart toilet laten afbreken en daarna opbouwen, hadden ze binnen een week klaar. denk dat de badkamer, als de leidingen er liggen, hooguit een paar dagen kost. Muurtjes hebben ze in no time staan, met deuren er bij in zo'n 2 dagen. dakkapel hetzelfde. dus ik schat in maximaal 2 weken inclusief stuccen enzo.

Ik zou als budget redelijk hetzelfde inschatten als Vic, afhankelijk van je eigen keuzes. 25.000 lijkt me heel erg ruim.

Lie

Lie

17-04-2013 om 20:06

Verbouwing

Wij hebben een complete kapverdieping op ons huis laten zetten (ruim 70m2, plus 30m2 vliering) op wat eerst een (schuin) plat dak was. Totale kosten, inclusief afwerking van de buitenkant en aan de binnenkant tot aan de kale gipsplaten (wel electra, vliering maken, verplaatsen van de ketel, ramen, deuren, aanleggen van verwarming, etc) iets onder de 50.000 euro voor kwijt. De duurste offerte voor dezelfde verbouwing was 80.000!

De prijs hangt natuurlijk voor een groot deel af van de materiaalkeus. 'n Badkamertje kan je voor 1000 euro materiaal instoppen en voor 10.000. En er is dus ook duidelijk verschil in wie je het laat doen. Onze beide offertes kwamen van lokale aannemers, hemelsbreed zitten ze nog geen 300 meter uit elkaar.

Langer

"Man zegt dat met een week 2 klussers dat gefixt moeten hebben." Je man heeft zeker vaak naar Extreme Home Makeover gekeken ;0) Ik denk dat de bouwers een maand zullen inplannen en dat je blij mag zijn als het met 6 weken bijna klaar is en na twee maanden helemaal.

skik

angelad

angelad

18-04-2013 om 09:00 Topicstarter

Tenx en meer tips?

Ja Skik ik denk het
Hij rekent heel simpel.
In 2 dagen muurtjes, 2 dagen badkamer, 2 dagen vliering, paar dagen afwerken = 2 weken.
Ik zei ook al dat met een gemiddelde badkamer men soms al een dikke week bezig is.
Maar goed.
We gaan het van top tot teen laten afwerken inderdaad. De dakkapel wordt echt 4 meter breed, dus dat is ook al best prijzig. En de vliering is ook 18 m2.
Badkamer hoeft niet met gouden kranen maar ik weet dat bijv een douchewandje al dik 500 euro kost en dan is die gewoon van de gamma.
Als jullie nog meer tips en ideeen hebben?
dank in elk geval!

Nog langer

Onze zolderverbouwing was heel wat eenvoudiger: twee dakkapellen plaatsen, een tussenwandje en twee deuren. Geen badkamer, geen vliering maken. Heeft echt weken geduurd. Onze badkamerverbouwing (nieuw sanitair, nieuwe tegels, andere indeling) kostte ook al drie weken. Het kan natuurlijk zijn dat je een kanjer van een aannemer treft en er niks tegenzit, maar dan nog is die klus van jullie never nooit in twee weken gefixt. Ik denk dat twee maanden al optimistisch is. Er zit toch altijd wat tegen: noodweer terwijl de dakkapel geplaatst zou worden, bestelde tegels die niet binnenkomen, ontdekking van een verrotte vloerbalk... het is meer regel dan uitzondering dat de planning uitloopt.

Klinkt wel heel erg de moeite en het geld waard, die verbouwing van jullie zolder!

skik

Tips

Zijn er mensen in jullie buurt die al zo'n verbouwing hebben gedaan? Vraag of je mag kijken, welke aannemer ze het hebben laten doen, hoe snel dat ging en of ze tevreden zijn.
Vraag verschillende offertes op en vraag ook hoe lang het gaat duren.
Wij hebben dat zo gedaan. De kosten en de duur van de verbouwing klopten behoorlijk met de offerte en afspraak met de aannemer. Het liep als een trein. Er zijn bij ons iets van vijf verschillende mensen (buiten de aannemer) met de klus bezig geweest. Was geen zolder .

Buren

Hier in de straat heeft iemand niet zolang geleden zoiets gedaan. Duurde ong.2,5 week. Was (dacht ik) 3 man aan het werk. Die hadden 3 slaapkamers en 1 toilet+wastafel kamertje (mag geen badkamer heten toch?) en 2 dakkapellen. En bij de trap naar boven ook nog een soort berghok en halletje.
Overal ook nog laminaat en afwerken hoefde niet echt, werd met gipsplaten gewerkt. Volgens mij ligt het er ook aan of je echt muren laten metselen of gipsplaten laat zetten (evt. met isolatie ertussen i.v.m. gehorigheid). Ik weet wel dat het verschil qua offertje behoorlijk was toen ze aangaven géén gemetselde muren te willen. Dus wil je de kosten dekken dan moet je daarop letten.
Heb het gezien, we mochten kijken..vond het erg mooi geworden. Bijna een half huis erbij.
groeten albana

Marjoleine64

Marjoleine64

19-04-2013 om 20:20

Ruwbouw is zo klaar

en dan begint het pas. Wij hebben 8 jaar geleden onze hele kleine dakkapel laten vergroten, ging over grote vide plus naastliggende slaapkamer. Tussenmuur moest ook aangepast worden. Verder hebben we toen een (houten) vloer in de vide laten maken plus schuifdeurkastjes onder het lage deel van het schuine dak (dus onder de ramen van de nieuwe dakkapel. Het slopen van de oude plus bouwen van de nieuwe dakkapel was 2 dagen werk (met 3 man). De rest heeft nog weken geduurd voordat het af was. Kosten weet ik niet meer. Was wel een verbouwing waarvan we achteraf zeiden dat we het veel eerder hadden moeten doen.
Marjoleine

P

P

20-04-2013 om 13:02

Folder

Kreeg net een folder binnen: 4 meter dakkapel en 2 slaapkamers op zolder plus een vliering met vlizotrap voor je spullen kost 12000 euro.

Egel

Egel

21-04-2013 om 00:16

Wij zoiets

Wij gaan zoiets binnenkort laten doen maar zonder badkamer (scheelt natuurlijk heel wat). En wat minder grote zolder.
Wat wel: van 1 ruimte 2 ruimtes maken (gipsmuur), een flinke dakkapel laten maken (maar ook weer niet vier meter), ook nog een extra dakraampje voor het licht. Er is al Electrabel maar er komen nu meer stopcontacten. Verwarming onder dakkapel. Twee deuren erbij. We hebben zelfde aannemer van buurtgenoten die tevreden waren genomen. Offerte was vrijwel 8000 euro. Komt vast nog wat bij (en vergunning gemeente nog 375 euro erbij). Ik weet niet hoeveel tijd het gaat kosten. Maar de prijs viel ons eigenlijk wel mee.
Groeten, Egel

Aannemer?

Bij ons is de hele oude badkamer gesloopt en een nieuwe er in gezet in minder dan een week, inclusief bad en aparte douche en regelen tot plafond. Werd door anderhalf persoon gedaan. Ze waren namelijk niet de hele tijd met zijn tweeën.

Dakkapel was in 1 dag gedaan.

Ik denk dat het dus afhankelijk is van je aannemer hoe snelhet kan. Wij hadden een goede!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.