Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kosten krachtstroom aanleggen

Mijn gasfornuis loopt op zijn laatste benen en ik zou graag willen overstappen op een inductiefornuis. Heeft er iemand van jullie onlangs krachtstroom aan laten leggen en kan die mij een indicicatie geven wat dat ongeveer gaat kosten. Ik zie mezelf nog niet jaren in dit huis blijven wonen, dus het moet niet al te gek in de duizenden euro's gaan lopen. Een googletochtje leverde mij alleen indicatie-aanvragen op bij installateurs en energiebedrijven.

Anke

Anke

14-09-2019 om 14:26

Wat ik weet

Per twee kookpunten heb je een aparte groep in je groepenkast nodig. De kosten zijn dus afhankelijk van eventueel een nieuwe groepenkast en het leggen van electraleidingen.

Martje

Martje

14-09-2019 om 16:07

Wij

Een nieuwe groepenkast ongeveer 600 euro.
Van 1 fase naar 3 fase: 275 euro
En eventueel electricien.

🎶🎵Sinbads vrouw🎵🎶

🎶🎵Sinbads vrouw🎵🎶

14-09-2019 om 16:34

Was toch niet nodig

Mijn zoon heeft dat vorig jaar laten doen op advies van de keukenverkoper.
Maar eenmaal bij montage van de kookplaat bleek 3 fasen helemaal niet nodig.
De monteur was er nogal laconiek onder. “Ach tegenwoordig kunnen de meest goede platen zonder..”
Het stond trouwen ook gewoon op de doos.
Dus: Kies eerst je plaat en informeer bij de fabrikant of 3 fase nodig is.

Mijn zoon heeft 400 euro betaald voor de aanleg van 3 fase.

rode krullenbol

rode krullenbol

14-09-2019 om 21:00

Hmm ...

De kosten zullen ook afhangen van de uitgangssituatie: wat voor groepenkast er is.

kenfan

kenfan

14-09-2019 om 22:26 Topicstarter

Geen plaat!

Op de site zie ik alleen platen staan, en ik wil dit fornuis vervangen door een ander 90 cm fornuis. Ik ben bang dat ik dan toch aan krachtstroom vast zit.

Indicatie Martje.

Als je er 1000,- voor over hebt dan kan de offerte niet tegenvallen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.