Home » Forum » Kosten stortbak vervangen

Kosten stortbak vervangen

9 berichten / 0 nieuw
Nieuwste reactie
Mari
Kosten stortbak vervangen

Het uitstroommechanisme van mijn wc is zodanig kapot dat hij de hele tijd blijft stromen. Ik moet dus een nieuwe stortbak. Laat een prijsopgave maken bij een loodgieter: 500 Euro. Maar als ik bij Karwei of de Gamma kijk, zie ik dat soort stortbakken voor 37 E staan.
Maar goed, ik kan het niet zelf dus moet iemand inhuren. Heeft iemand het wel eens laten doen en wat waren jullie kosten?

V@@s
vlotter vervangen

Waarom zou je de stortbak moeten vervangen. Doorlopen heeft toch te maken met de vlotter.
https://www.gamma.nl/klusadvies/keuken-en-sanitair/stappenplan/lekkende-...

Ik zou die loodgieter in elk geval niet vertrouwen.

Yanea
Niet de vlotter

Het uitstroommechanisme is niet hetzelfde als de vlotter.
Je kunt eerst kijken of ontkalken helpt. Vaak zorgt kalkaanslag ervoor dat de onderkant niet meer goed afsluit. Een uitstroommechanisme is trouwrns ook los te koop. Wel gehannes met verwijderen van de oude, maar het kan wel.

Mari
uitstroommechanisme is niet meer te krijgen

hebben we al uitgezocht

Mari
Yanea

Maar hoe ontkalk je een uitstroommechanisme?

Dendy Pearson
Fb

Ik zie regelmatig dit soort vragen op fb voorbij komen. Er is altijd wel ergens een handige harrie die dit voor weinig kan doen.
Heb je geen handige buurman ofzo?

Yanea
antikalk

Mari, door antikalk (of azijn) in de stortbak te gooien. En dat vaak te herhalen (want in het begin loopt de antikalk natuurlijk meteen weer eruit).

OND
Er bestaan

universele vervangingsbinnenwerken voor stortbakken, die aan vrijwel elke stortbak kunnen aangepast worden. De moeite waard om eens naar te kijken. Ze zijn niet overdreven duur.

Maar volledige demontage, grondig ontkalken, reinigen, alle afdichtingsringen en manchetten vervangen (zijn allemaal standaardtypes), een paar onderdelen lichtjes invetten (de vlotterscharnier) en daarmee is doorgaans het probleem van de baan.

Als u dat zelf niet kan hebt u nu de kans om het te leren.

OND
hoe ontkalk je een uitstroommechanisme?

Met een fiks trillende dildo en azijn (echt waar).