Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mari

Mari

01-02-2019 om 16:31

Kosten stortbak vervangen

Het uitstroommechanisme van mijn wc is zodanig kapot dat hij de hele tijd blijft stromen. Ik moet dus een nieuwe stortbak. Laat een prijsopgave maken bij een loodgieter: 500 Euro. Maar als ik bij Karwei of de Gamma kijk, zie ik dat soort stortbakken voor 37 E staan.
Maar goed, ik kan het niet zelf dus moet iemand inhuren. Heeft iemand het wel eens laten doen en wat waren jullie kosten?

V@@s

V@@s

01-02-2019 om 16:33

vlotter vervangen

Waarom zou je de stortbak moeten vervangen. Doorlopen heeft toch te maken met de vlotter.
https://www.gamma.nl/klusadvies/keuken-en-sanitair/stappenplan/lekkende-vlotterkraan-vervangen-repareren

Ik zou die loodgieter in elk geval niet vertrouwen.

Yanea

Yanea

01-02-2019 om 16:38

Niet de vlotter

Het uitstroommechanisme is niet hetzelfde als de vlotter.
Je kunt eerst kijken of ontkalken helpt. Vaak zorgt kalkaanslag ervoor dat de onderkant niet meer goed afsluit. Een uitstroommechanisme is trouwrns ook los te koop. Wel gehannes met verwijderen van de oude, maar het kan wel.

Mari

Mari

01-02-2019 om 16:42

uitstroommechanisme is niet meer te krijgen

hebben we al uitgezocht

Mari

Mari

01-02-2019 om 17:04

Yanea

Maar hoe ontkalk je een uitstroommechanisme?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

01-02-2019 om 18:01

Ik zie regelmatig dit soort vragen op fb voorbij komen. Er is altijd wel ergens een handige harrie die dit voor weinig kan doen.
Heb je geen handige buurman ofzo?

Yanea

Yanea

01-02-2019 om 19:33

antikalk

Mari, door antikalk (of azijn) in de stortbak te gooien. En dat vaak te herhalen (want in het begin loopt de antikalk natuurlijk meteen weer eruit).

OND

OND

01-02-2019 om 21:04

Er bestaan

universele vervangingsbinnenwerken voor stortbakken, die aan vrijwel elke stortbak kunnen aangepast worden. De moeite waard om eens naar te kijken. Ze zijn niet overdreven duur.

Maar volledige demontage, grondig ontkalken, reinigen, alle afdichtingsringen en manchetten vervangen (zijn allemaal standaardtypes), een paar onderdelen lichtjes invetten (de vlotterscharnier) en daarmee is doorgaans het probleem van de baan.

Als u dat zelf niet kan hebt u nu de kans om het te leren.

OND

OND

01-02-2019 om 21:09

hoe ontkalk je een uitstroommechanisme?

Met een fiks trillende dildo en azijn (echt waar).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.