Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

eef!

eef!

19-04-2011 om 14:58

Kosten van verhuizen met verhuisbedrijf

Binnenkort gaan we verhuizen, daar hebben ik erg veel zin in maar ik zie vreselijk op tegen de verhuizing zelf. Ben dus aan het denken om een verhuisbedrijf in te schakelen maar iedereen roept altijd dat dat zo duur is... Heeft er iemand een idee aan wat voor bedrag ik dan moet denken? We verhuizen van een eengezinswoning naar een iets groter huis. De spullen van 2 volwassenen en 2 kinderen moeten mee. Heeft er iemand ervaring met een verhuisbedrijf? Eef

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

19-04-2011 om 15:18

Heu

Bel er eens een paar. Bepalend is de afstand, en het aantal kuub spullen (en dat hangt enigszins af van de grootte van je huis, aantal kamers etc).

Doen!

Ik roep altijd dat ik nooit meer verhuis zonder verhuizer, al zou ik er een maand brood met pindakaas voor moeten eten. Zo'n busje huren kost ook geld, en die dozen en al het gedoe erom heen, het laven en spijzigen van de hongerige helpers gaat ook niet voor niets en dat zijn dan alleen nog maar de kosten als je niks beschadigt.

Huur een professional, en in een paar uur staat alles in je nieuwe huis en kun jij - redelijk uitgerust en niet krom van de spierpijn - aan het uitpakken beginnen.

Groeten,

Temet

Mover

Mover

19-04-2011 om 16:48

Minimaal 3 offertes aanvragen

Tussen de goedkoopste en de duurste zat bij ons 1000 gulden (toen nog) verschil. Op een totale prijs van 2500 gulden, vonden we dat een groot verschil. Let op prijs was inclusief het verhuizen van een piano en nogal wat schilderijen.
Dus mijn advies: gewoon veel offertes aanvragen. Niet alleen in je eigen woonplaats, maar ook in je nieuwe woonplaats kan je ze bellen.
Ik verhuis idd nooit meer zonder sterke verhuismannen! Zij hebben het materiaal, zij hebben de spierballen en de juiste til-techniek!
Groetjes,
Mover

verhuizertje

verhuizertje

19-04-2011 om 17:38

Doen!

Hier net als Zelazny verhuisd met een bedrijf én inpakken én monteren demonteren. Dat is alle geld waard! Kostte hier 1900 euro, maar hangt af van spullen en afstand.
Dat inpakken kost relatief maar weinig extra en is zoooo fijn! Die mannen kunnen dat supersnel en fantastisch georganiseerd. Op elke doos ging een sticker wat erin zat, zo van 'glaswerk uit grenen kast', 'pannen', linker keukenbovenkast' etc. We hadden de kamers genummerd en in het nieuwe huis ook, en alle dozen werden in de goede kamer neergezet waar je ze dan in de loop van dagen-weken rustig in de gemonteerde kasten in kunt ruimen.
Ik heb van tevoren echt NIETS hoeven doen, de vazen bloemen stonden nog op tafel, de handdoeken hingen in de badkamer en de bedden lagen zoals ze lagen. 's Morgens om 8 uur belden ze aan en begonnen kasten leeg te ruimen, en verder komt alles goed. Ze bedachten zelf dat ze eetspullen en koffiespullen apart hielden dat bleef op een hoek van het aanrecht liggen, zelfs daar hoefde ik niet over na te denken. Nooit meer anders!

Absoluut laten doen

Wij hebben het zonder inpakken gedaan, nog in onze 'arme' tijd.

Zaligheid!

Niet meer aan beginnen met vrienden en zelf doen enzo. Echt niet.

Anonix

Anonix

19-04-2011 om 19:24

Ja!

Verhuizers zijn ideaal. Als je het kan betalen zou ik het zeker doen! Wat het bij ons heeft gekost weet ik niet meer, dat werd door de baas betaald (en grote afstand, plus opslag).

Inpakken laat ik NOOIT meer doen. Dat was echt een afknapper. Het verhuisbedrijf had twee broekies gestuurd die elk keukendingetje in een eigen papiertje inpakten (fles azijn, apart ingepakt, plastic vaas, apart ingepakt). Terwijl ze in de schuur alle gesorteerde lades motoronderdelen van mijn man gewoon in een grote doos hebben omgekieperd

Ook leuk: bedrijf labelt de dozen standaard in het Engels. Maar deze jongens kenden maar vier woorden: clothes, bags, books en tools. Dus alle dozen hadden een van deze drie labels (plus de kamer waar ze vandaan kwamen). Dat was dus een heel gepuzzel bij het uitpakken...

Dus verhuizers: ja! Zeker nu ik mijn buurvrouw heb verhuisd (van achterons naar tegenover ons) weet ik weer hoe fijn verhuizers zijn. Maar inpakkers alleen met duidelijke aanwijzingen en handje vast.

angel3

angel3

20-04-2011 om 13:31

Doen

zo enorm relaxed!!!!
Wij hebben het inpakken zelf gedaan omdat je dan goed kan bepalen wat meteen wegkan. Het gaf inderdaad wat weken een rommeltje maar alles was door mijn handen geweest en kon op de stapel: inpakken, weggooien, kringloop. Dat scheelt erg als je in je nwe huis zit.

Verhuizer heeft alles gedemonteerd en inelkaar gezet en ze zijn zo handig met zoveel dingen. Ook de vrachtwagenklep kon een stuk omhoog en hup alles door het raam van de 1e verdieping. Geen trappen en gedoe of gekluns met wasmachines.

Ik vind het ook zo'n shit vraag om vrienden mee te belasten..... maar goed als het niet kan dan kan het niet natuurlijk. Wij waren rond de 2000 euro kwijt. 4 personen, in de buurt verhuisd .... we waren s avonds om 18 uur volledig ingericht! Ik heb wat vriendinnen gevraagd om in de namiddag te helpen met uitpakken. Zoals servies e.d weet je toch wel waar het moet dus hoplakee dat was meteen klaar. Man ontfermde zich over de kabels en tv ed. Dus we waren echt in no time klaar.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.