Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Koude melk bij het overblijven


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marie

marie

20-08-2009 om 12:12

Iris - melk in beker zuur?

Hallo Iris,
Ik neem elke dag een beker melk mee naar het werk. Ik schenk de koude melk om 7.30 uur in en om 12.00 uur is die nog lekker koel en echt niet zuur! Net nog gehad. En de beker staat gewoon bij mij op het bureau. Ik drink trouwens wel de houdbare halfvolle melk van de Aldi, want die vind ik gewoon het lekkerst.
Groetjes

purk

purk

20-08-2009 om 15:27 Topicstarter

Sap

zoonlief is vanmorgen naar school vertrokken met een pakje sap. Ik heb getuurd op de verpakkingen in de winkel om degene te vinden met de 'minste' calorien.

groetjes van Purk

purk

purk

20-08-2009 om 15:28 Topicstarter

Marie

houdbare melk wordt natuurlijk minder snel zuur dan verse melk.
Vandaar dat jij daar geen last van hebt volgens mij.

groetjes van Purk

Melk in een beker

Ik doe de melk ook de avond vantevoren in een Mepal-beker. Dan 's morgens in een thermostasje. Volgens mij is het nog prima te drinken, krijg tenminste geen commentaar van kritische dochter. Heb 1x een pakje houdbare melk meegegeven, maar dat lustte ze echt niet (en ik ook niet, bah).

Met heel warm weer, zoals gisteren geef ik limo/ijsthee/diksap oid voor bij het brood. Bij ons hebben ze een continurooster, dus 4x per week op school eten. En 's morgens ook wat drinken + fruit. Ik vind het niet nodig om dan 2x limo te geven, dochter wil ook melk bij brood. En ik vind het gezonder dan limo.

Ik zoek trouwens nog die ijsblokjes (die plastic). Weet iemand waar ik die kan kopen??

Pluk53

Pluk53

21-08-2009 om 13:50

Thermosfles

"vroeger" nam ik melk mee in een kleine thermoskan. Probleem was: de glazen binnenfles ging snel kapot bij gooien/stoten. Grote troep!!
Maar nu zijn er hele mooie kleine rvs thermoflessen. Ook voor een-beker formaat. Waarom dat niet gebruiken? Werkt het best als je de fles de nacht tevoren in de koelkast zet. En die rvs flessen-in-schooltas-combinatie zijn prima stoot/val/smijt bestendig.

Yta Chalne

Yta Chalne

21-08-2009 om 17:15

Pakjes

Valt geloof ik nog wel mee, die milieubelasting bij pakjes drinken. Overigens willen de groten hier alleen maar flesjes water mee, die ze zelf vullen. Jongste heeft net een cars-beker gekregen voor zijn eerste schooldag (maandag a.s.), dus die wil beslist geen pakjes mee naar school. Ik geef hem aanmaaklimonade, melk drinkt hier eigenlijk niemand.

Beker met koelelement in de deksel

zag ik hier in de supermarkt (tesco) staan (engeland). Vond het zef een vreselijk onzinding, maa zou jou wel handig van pas komen!
Ook wel via internet te koop neem ik aan!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.