Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Koude voeten in de winter

Een rare vraag voor zo'n mooie dag, maar toch.

Ik fiets naar mijn werk, een half uur enkele reis. In de winterkou is dat niet prettig, omdat mijn voeten dan verkleumen tot op het bot. Daar kan ik wel wat aan doen, namelijk mijn bergschoenen aantrekken met dikke wollen sokken erin, maar ik wil er eigenlijk toch wel enigszins representatief bijlopen en heb dus nette veterschoenen waarin alleen maar dunne sokken gaan. Nu heb ik vorig jaar dunne sokken van een wolmenging gekocht, en dat hielp wel wat, maar niet genoeg.

Laatst zag ik ergens een advertentie van een of ander inlegzooltje dat je voeten warm zou moeten houden. Maar ik vond het geen erg overtuigend verhaal.

Heeft iemand hier de gouden tip, anders dan bergschoenen aan en nette schoenen mee? Ik post het nu maar vast, als iemand de aanschaf van iets bijzonders kan aanbevelen dan kan ik nu mijn maatregelen treffen voor de kou invalt

Groeten,

Temet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tihama

Tihama

24-09-2011 om 17:06

Tja

Er is wel een oplossing, maar dan moet je eerst een electrische fiets aanschaffen: http://www.motoport.nl/epages/Motoport.sf/sec06ffacba5f/?ObjectPath=/Shops/Motoport/Products/017804/SubProducts/017804

Electrisch verwarmde binnenzolen voor je laarzen dus. Ontwikkeld voor motorlaarzen.

Ik wissel overigens gewoon van schoen op mijn werk. Ik heb een paar big-shopperformaat fietstassen, waar de halve wereld in past. In de wat meer extreme weersomstandigheden draag ik standaard mijn bergschoenen en dikke sokken. Bijkomend voordeel is dat die tenminste ook een goed profiel hebben om de gladdigheid aan te kunnen.

Tihama

Valkyre

Valkyre

24-09-2011 om 17:09

Wat je ook kunt doen

Smeer tweemaal daags je voeten (en evt handen) in met een mengsel van neutrale olie en etherische olie van rozemarijn. Dat bevordert de doorbloeding. Moest ik ooit van mijn huisarts doen, en het werkt echt! Wel even de maximale dosis (zoveel druppels op zoveel ml olie) opzoeken. Oh, en rozemarijnolie niet gebruiken in de zwangerschap. Bij winkels waar ze etherische olie verkopen (de Tuinen bijvoorbeeld) hebben ze wel eenvoudige boekjes waarin de juiste verdunning staat.

Dat van die gevoerde laarzen zou ik sowieso doen (die draag ik de hele winter). En dunne wollen sokken in de werkschoenen inderdaad. Er zijn ook zooltjes met scheerwol, vind ik niet ideaal, maar het helpt wel iets, vooral bij schoenen met dikke zolen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fiorucci

Fiorucci

24-09-2011 om 19:36

Hmm

Ik zou lekker warme gevoerde laarzen dragen op de feits, en die omwisselen bij binnenkomst.

Anna3

Anna3

24-09-2011 om 19:49

Ik lees mee,

want ik heb (had) ook altijd koude voeten, zomer (behalve bij hittegolf) en winter. Wollen zooltjes van e.o.a. alternatieve winkel helpt hier wel iets.
(Op dit moment vanwege zwangerschap geen last, heerlijk.)

Valkyre

Valkyre

24-09-2011 om 22:52

Anna

Probeer na het ontzwangeren die olie eens. En dunne wollen sokken (of kniekousen), heerlijk!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

+ Brunette +

+ Brunette +

25-09-2011 om 00:23

Laarzen i.p.v. bergschoenen

Ook ik hanteerde ooit de bergschoenentruc (in Spanje niet nodig) maar als ik weer in Nederland zou wonen, zou ik laarzen doen, trekt net even wat makkelijker aan en uit.

#~ TESS ~#

#~ TESS ~#

25-09-2011 om 06:12

Verwarmde zolen?

voor mijn vader die rondjes op de scootmobiel rijdt hebben we handschoenen die verwarmd kunnen worden door een batterij omdat hij anders de hele winter niet buiten komt. mss bestaat er iets soortgelijks tegen koude voeten. wij hadden ze via marktplaats en het is vooral bekend bij motorrijders. mss even googlen op verwarmde zooltjes ofzo. succes
tess

Merel

Merel

25-09-2011 om 11:23

Uggs

tja, ik zou dan toch voor de uggs gaan. Die zitten zo lekker warm, dat je ze zelfs in de winter met blote voeten kunt dragen (en ik ben een échte koukleum!) ik zou die dan misschien in jouw geval al met de dunne sokjes aantrekken en dan op het werk omruilen voor je nette schoenen. Dat is ook weer handig van uggs, het zijn net sloffen, je doet ze heel snel aan en uit. (ik heb er wel eens uren in de kou op gestaan langs een voetbalveld en totaal geen koude voeten)

Dendy Pearson

Dendy Pearson

25-09-2011 om 12:55

Warmtezooltjes

De schoenmaker heeft vorig jaar in mijn laarzen met vrij dunne zool warmtezooltjes gedaan. Zo noemde hij het tenminste. Het is een zooltje met een soort fleecelaag. Dendy

Temet

Temet

25-09-2011 om 14:29 Topicstarter

Mmmm

Er lijkt zich een meerderheid af te tekenen voor de wisseltruc. Eigenlijk moet ik misschien ook niet zeuren, ik heb tegenwoordig fietstassen dus die schoenen meenemen is ook niet zo'n werk.
En dan maar gewoon mijn bergschoenen denk ik, om er nou weer speciaal een paar laarzen voor aan te schaffen is ook weer zo wat, er is al schoeisel zat in ons huis.
En Merel, bedankt voor het meedenken maar geen Uggs. Nooit. Een paar principes moet een mens hebben in haar leven

Groeten,

Temet

jippa

jippa

25-09-2011 om 19:18

Nog een optie misschien: van die warme overschoenen die wielrenners dragen?

Dikke sokken

Temet, als die dikke sokken niet in je schoenen passen, koop dan extra grote en doe die over je schoenen. Er zijn trouwens ook overschoenen te koop http://www.fietsgigant.com/kleding/overschoenen/?p=2
Dat zijn ook een soort sokken, maar dan niet water doorlatend. Eigenlijk bedoeld voor over raceschoenen, maar die leuke veterschoen past er vast ook in.
Groet,
Miriam Lavell

Spuit 11

Sorry, had de post van Jippa niet gezien.
*spuit 11 uit*
Miriam Lavell

Temet

Temet

25-09-2011 om 22:00 Topicstarter

Overschoenen

Dat kan ik ook nog doen, mijn overschoenen aan! Ik heb gewone regenoverschoenen, niet voor op de racefiets, maar ik denk niet dat dat veel uitmaakt eigenljk.
Wetenschappelijk experimentje bij de eerste echt koude dag: éen overschoen aan, de andere uit. En dan zien hoe groot het verschil is
Hoop wel op een beter resultaat dan met het spectaculair geflopte tie-wrapexperiment van vorig jaar. Nou ja, als het niet werkt ga ik gewoon alsnog over op de wisseltruc.

Groeten,

Temet

Anna3

Anna3

26-09-2011 om 13:35

Dankje valkyre

Ik ga nu alvast op zoek naar die olien, dan ben ik straks klaar voor de strijd

Moontje

Moontje

26-09-2011 om 22:46

2 tips!

1) stoppen met roken indien je rookt. Helpt echt vreselijk goed tegen koude voeten en/of handen (en ik kan het weten want ik was een chronische koude voeten lijder en sinds ik stopte met roken, 14 jaar geleden, nog maar zeer sporadisch last van koude voeten.

2) Uggs kopen.. succes verzekerd, zie je er toch nog redelijk uit en ze zijn super super lekker warm, al is de rest van je lijf steenkoud. Aldus mijn puberdochter die altijd roept dat het enige plekje dat echt lekker warm is op de fiets in de winter haar voeten zijn

Temet

Temet

27-09-2011 om 16:14 Topicstarter

Moontje

Dank voor je tips. Maar ik rook niet, nooit gedaan ook. Dus stoppen zit er helaas niet in.

En Uggs...nee dank u. Een mens moet een paar principes hebben in het leven

Groeten,

Temet

Merel

Merel

28-09-2011 om 11:33

Haha

Wat is nu lelijker, je overschoenen aan of uggs? Nu ben ik allang helemaal om sinds ik blauwbekkend en met ijsvoeten een seizoen langs het voetbal veld heb gestaan en de vriendin naast mij altijd aan het lachen was met haar uggs. Dus toen ik ze kocht tijdens een vakantie in de USA (ja ik vond ze hier in Nederland toch wel erg duur) was ik om. En dan kan het me eigenlijk niet schelen dat ze zo lelijk zijn. (verder kan ik soms ook wel tegendraads zijn, als iedereen roept dat het zo lelijk is, krijg ik dat soort neigingen) zo rijd ik ook in de lelijkste auto van nederland.

rowan1

rowan1

28-09-2011 om 14:35

Ook mooie uggs

Zelf heb ik ook altijd koude voeten, maar sinds ik uggs heb niet meer. Ik koop niet de classic uggs want dat staat mij niet (wie wel), maar de smallere uggs met hardere schacht. Ze zijn wel wat duurder (ongeveer € 300,-)maar dan heb je ook wat. Wel zonder sokken dragen dan doen de lamswollen zooltjes het beste hun werk. Wellicht dat je die zooltjes ook in gewone laarzen kan doen.
Rowan

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Temet

Temet

29-09-2011 om 09:57 Topicstarter

Merel

Mijn overschoenen zijn ongeveer even lelijk als Uggs, maar ze zijn a) al in mijn bezit en kosten dus niks extra en b) klein opvouwbaar. Dat geldt niet voor Uggs

Groeten,

Temet

Merel

Merel

29-09-2011 om 11:59

Oke dat is waar

Dat is waar Uggs zijn ook nog eens duur en je kunt ze niet opvouwen Maarr jouw overschoenen zouden mijn voeten niet zo warm houden langs het voetbalveld als mijn uggs.. (zo.... toch het laatste woord hihi)

Valkyre

Valkyre

01-10-2011 om 16:54

Merel (ot)

Jij hebt vast een Multipla! Dat vind ik een erg lelijke auto. Maar hij lijkt me wel errug handig. (Mijn man wil graag een multipla - hij vindt 'm mooi van lelijkheid, haha).

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Merel

Merel

01-10-2011 om 19:54

Valkyre

Yep klopt helemaal!!! Hij is ook inderdaad mooi van lelijkheid. En handig!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.