Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Koude voeten -> sneeuw?

Ik heb er vroeger mijn moeder om uitgelachen, maar ik heb nu al een aantal jaren hetzelfde ( en lachen mijn kinderen mij uit :o)
Als ik 's nachts erg koude voeten heb, zo koud dat ik er niet van in slaap kan komen zonder sokken en/of "kruik" dan ligt er 1 of 2 dagen later sneeuw.
Iemand dezelfde ervaring of verklaring ?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kiki

Kiki

16-01-2013 om 21:49

Stekende hoofdpijn -> sneeuw

Is ook bijna standaard bij mij

Grappig! en ot

Ik moet erg lachen om je posting, ik heb er geen verklaring voor helaas. Ik heb 6 maanden per jaar koude voeten en leg een warme kruik in mijn bed. Het is maar goed dat ik geen voorspellende voeten heb

Shonagh

Shonagh

16-01-2013 om 22:19 Topicstarter

Kiki

dat is vervelender dan "alleen maar" koude voeten :o(.

Shonagh

Shonagh

16-01-2013 om 22:21 Topicstarter

Chris35

Ja, lach maar :o) ! Vanavond leg ik dus ook een kruik in bed en zag net op het nieuws dat er vrijdag hier weer sneeuw komt. Ook afgelopen zondag werden we wakker met een laag en de nachten ervoor dus ook koude voeten..........

Gek

Toevallig had ik een paar dagen geleden ook zulke koude voeten dat ik niet kon slapen. Heb ik heel zelden. En hier dus ook sneeuw.
Ik ga het eens in de gaten houden!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Toke

Toke

16-01-2013 om 23:04

Dat heb ik ook, Shonagh! Ik heb zelden ijskoude voeten, maar maandagavond heb ik echt een paar dikke sokken uit de kast gepakt om ze weer warm te krijgen. 's Nachts heb ik ze ook gewoon aangehouden terwijl ik er eigenlijk van gruwel, sokken aan in bed. Dinsdagochtend lag hier heel veel sneeuw!
Hoofdpijn heb ik trouwens ook als er sneeuw of onweer op komst is.

Shonagh

Shonagh

16-01-2013 om 23:10 Topicstarter

Leuk!

Nog meer lotgenoten...... maar nog geen "verklaring" :o)

Chris35

Jij hebt wel voorspellende voeten, alleen voorspellen ze geen sneeuw maar regen

En hier

Afgelopen week ook ineens koude voeten in bed. Maar de oplossing/oorzaak was simpel: we bleken nog onder het zomerdekbed te slapen Nu ligt het herfstdekbed erop en heb ik nergens last meer van. Oorzaak is voor mij dus gewoon de kou

Jesse_1

Jesse_1

17-01-2013 om 00:00

Was het niet gewoon koud?

Hier al 2 nachten koud. Ik ga dan ook (gruwel) met sokken aan in bed, in de loop van de nacht gaan ze uit, dan heb ik ze niet meer nodig, maar als ik zonder sokken in bed ga kom ik eerst niet in slaap en wordt vervolgens -tig keer wakker van de koude voeten.

koentje

koentje

17-01-2013 om 00:25

Kiki

had ik toch ook maandag ineens stekende hoofdpijn waarvan ik dacht het het migraine ging worden. WEat gelukkig niet zo was. Maar misschien de sneeuw van dinsdag? Klinkt toch een beetje koddig, hoor....

Fiorucci

Fiorucci

17-01-2013 om 07:49

Koentje

Koddig? Nou nee hoor, het is echt zo, als het gaat sneeuwen heb ik hoofdpijn, gegarandeerd.

krin

krin

17-01-2013 om 09:32

Koddig

Een mooi woord om in het wild tegen te komen.
De hoofdpijn die ik krijg bij naderende sneeuw (bij drastische verandering van luchtdruk, misschien?) is echter niet bepaald koddig te noemen. Ik voel de bui van komend weekend al hangen.
Waarom je er koude voeten van zou krijgen, zou ik niet weten. Er zijn toch ook mensen die littekens voelen jeuken als het gaat sneeuwen? Misschien is het daar verwant aan. Vernauwing van bloedvaten, of zo. Zou de hoofdpijn ook kunnen verklaren.

Brianna F

Brianna F

17-01-2013 om 10:41

Hier

De dalende luchtdruk voorafgaand aan sneeuw veroorzaakt bij mij ook migraine. Maar koude voeten? Ik slaap de helft van het jaar sowieso met dikke sokken aan vanwege koude voeten. En ik ben geen koukleum, loopt zomer en winter in t-shirts.

Anja

Anja

17-01-2013 om 12:00

Stekende hoofdpijn > hitte

In navolging van Kiki heb ik hetzelfde maar dan in de zomer..

Stekende hoofdpijn, bijna richting migraine en prompt wordt het de volgende dag warm/heet weer.. Bij een heuse hittegolf dus zelfs meeerdere dagen hoofdpijn.

Wellicht ten overvloede; het is al errrug lang geleden dat ik deze hoofdpijnen had

dc

dc

17-01-2013 om 12:57

Ook koude voeten

Ik zal er eens op letten of het verband heeft met de sneeuw.

Ik gebruik alleen geen kruik, maar doe mijn voeten tijdens het lezen tegen mijn man aan

Wordt zo'n kruik niet heel erg koud 's nachts? (misschien idee voor als hij er niet is).

Petr@

Petr@

17-01-2013 om 13:21

Ook altijd koude voeten

en altijd naar bed met een warme kruik.

Helaas geen verklaring voor jouw koude voeten )

Niet altijd koude voeten

Ik ben dezelfde Shonagh......

Het kan nachtenlang erg koud zijn en dan geen enkel probleem en plotseling dus een paar nachten zulke koude voeten die niet ( zonder hulp) warm te krijgen zijn. En dan ligt er dus sneeuw............

DC, mijn man wil die ijsklompjes echt niet tegen zich aan. De kruik koelt natruulijk af, maar dan zijn m'n voeten allang opgewarmd en wordt ik er niet meer wakker van. Gisteravond stapte ik lekker in een plaatselijk voorverwarmd bed :o))

Kruik

Ik ga altijd naar bed met een kruik, anders kan ik niet in slaap komen, sneeuw of geen sneeuw op komst. Verder mag het koud zijn op de slaapkamer, ik rol me wel in mijn dekbedje.

Kruik

kruik koelt wel af, maar wordt niet koud hoor! hij blijft gewoon op lichaamstemperatuur.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Ook

Ik heb ook voorspellende voeten. Enorme koud, intens, van binnen uit....en ja hoor, dan sneeuwt het geheid. Het kan ook nog een enorme weeromslag zijn van warmer zacht weer in enorm koud en dan wel met neerslag, dat kan ook natte sneeuw zijn of half natte. Verder heb ik nooit koude voeten.
Ik heb altijd warme voeten normaal.
Voor die paar keer per jaar, maak ik me niet druk. En die kruik helpt toch niet. Die kou komt van binnen uit ofzoiets...dan is de buitenkant wel warm (door de kruik) maar 'voelt' het toch nog als koud voor mezelf.
En raar maar waar...oudste heeft het sinds dit jaar ook.
Die klaagde wat af van de week. Had dat nog nooit beleefd! Volgens haar deed het zelfs pijn!
Mijn lekenverklaring is dat het iets te maken heeft met luchtvochtigheid ofzoiets. Er zal heus wel een simpele verklaring voor zijn.
Als de sneeuw eenmaal ligt is het over. En zijn mijn voeten weer warm. Als er al sneeuw ligt heb ik het niet meer...of een beetje als er een enorm bui nog komt.
groeten albana

Mijn schoonvader

heeft ooit een operatie aan zijn duim gehad, is echtal tig jaar geleden. Sinds dien voelt hij aan zijn duim dat het gaat sneeuwen! Als de duim gaat tintelen en een trekkend gevoel geeft roept mijn schoonvader dat er sneeuw aan komt. Hoe het kan weet ik niet, maar als mijn schoonvader het roept bereid ik me vast voor....en nog nooit voor niets...

Pham

Albana

Kan jij dan in slaap komen met koude voeten ?

Nee!

Dan lig ik dus te woelen en te woelen en te woelen.
Ik heb 1 tactiek....en dat is douchen. Dan worden ze ook van binnen weer warm. Maar dat moet wel kórt voor het slapen want het helpt maar even....En dan heb ik natte haren en dat is ook niet alles als het erg koud is.
Maar meestal kies ik daar dan toch maar voor....
Je moet toch wat hé?
Als ik maar eenmaal slaap merk ik het niet meer. Ik wordt er maar zelden wakker van (soms wel dus).
Gelukkig heb ik het maar een paar keer per jaar en soms slaat het zelfs een jaartje over
groeten albana

En.........

Vrijdagmorgen lag er een dun laagje sneeuw en sindsdien slaap ik weer met warme voeten ( zonder kruik).

Albana, wel eens van een douchemuts gehoord ;o) ?

Brianna F

Brianna F

20-01-2013 om 13:54

Douchenot

Ik was nooit mijn haren onder de douche, dus ik douche gewoon onder haren nat te maken. of heb jij een vaste douchekop?
Ik heb trouwens de laatste 2 dagen ijskoude voeten gehad die ook met dikke sokken niet warm te stoken waren. vandaag een dikke pak sneeuw, nou ja!

Haha brianna f

En dat is dan vandaag/ vanavond weer over ?!?!

Stenna

Stenna

20-01-2013 om 15:47

Wilde gok

Misschien heeft het drukgebied dat samengaat met sneeuw op komst bij sommige mensen invloed op hun bloedsomloop ofzo. Als die trager of slechter is krijg je koude voeten. Of dat je bloedvaten samen trekken, zoals bij migraine (als er een migraine aanval op komst is krijg ik het ook extreem koud van te voren). Wat ook weer de hoofdpijn verklaart? Dit verzin ik allemaal ter plekke hoor, niet dat ik dit weet of ergens gelezen heb ofdat het bewezen is oid. Een echte verklaring is het eigenlijk ook niet, want hoe of waarom gebeurt dat dan (sneeuw effect op bloedvaten)? En waarom bij sommigen wel en anderen niet?
Ok,hier hebben we ook niks aan, haha

Fiorucci

Fiorucci

21-01-2013 om 07:32

Luchtdruk

Ik heb eens wat gegoogled, maar luchtdrukverschillen worden inderdaad genoemd als oorzaak van hoofdpijn bij naderende sneeuw. Ik ben migraineklant, maar heb gewone hoofdpijn bij naderende sneeuw, geen migraine.

Brianna F

Brianna F

21-01-2013 om 08:43

Shonagh

Ik heb gisterenavond nog met mijn voeten in een bak warm water gezeten. Koud tot op het bod en het gekke is: voordat ik over koude voeten en naderende sneeuw las, had ik daar geen last van. Conclusie: het zit tussen mijn oren

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.