Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Paasei

Paasei

13-01-2017 om 18:06

Koude voeten zoeken warmte in bed

Het vorst-seizoen is weer begonnen en dus leid ik weer aan mijn 'vrouwenkwaal'; koude voeten s'avonds. Ik zit onder een plaid op de bank, sokken/sloffen aan, ga warm naar boven, maar zodra ik alles uit heb mijn bed in stap ben ik (te ver) afgekoeld.. En dan dusdanig dat ik mezelf in bed niet meer op temperatuur krijg. Heb echt warmte van buiten-af nodig. Sokken aan helpt dus niet.

Ja, de benen van mijn man zijn daar goed voor.. maar die kan ik mijn kouwe klauwen ook niet altijd aan doen. Dus klier ik met pittenzakken en warme kruiken. En een electrische onderdeken. Maar die verwarmt helemaal (wat ik niet wil cq nodig vind) en wordt niet warm genoeg bij mijn voeten. Ik zoek eigenlijk een kleine electrische deken, op voet-formaat. Maar kan alleen verwarmingskussens vinden. Die zijn niet bedoeld voor in bed..

Iemand met een gouden tip??

een eenpersoons electrische onderdeken.....

.....en die leg je dan dwars in bed aan het voeteneinde. Werkt hier prima

Ben benieuwd naar anders tips.

Groetjes, Ivank@

Ik merk

Dat ik m'n warme sloffen pas uit moet doen op t moment dat ik echt in bed stap en geen stap eerder. Ik heb heel snel koude voeten en krijg ze dan idd ook niet meer warm. Een grotere pittenzak doe ik ook wel eens als ik bv ergens ben geweest zonder vloerverwarming. Dan zijn mijn tenen gewoon in wit en zoooo koud.
Ik kreeg ook de tip om van die warmtezalf erop te doen voor je spieren. Maar voor mijn gevoel zijn echt m'n botjes die t koud hebben. Wie weet helpt t jou?

Huisdier

Poes gaat hier op mijn voeten liggen.
Ik denk dat het door het luchtrooster in het raam in mijn kamer komt waar de kou dan precies op mijn voeten land, maar misschien is het wel de ouderdom.
Ik leg een vest op mijn voeten, poes houdt nogal van de structuur van dat vest, en dan vleit ze zich er lekker warm op.

Lou

Lou

13-01-2017 om 19:10

Nog een paar

- wat ik meestal doe is lezen in bed, in kleermakerszit, met blote voeten, totdat ze opgewarmd zijn.
- op je rug liggen en je benen minstens een minuut recht omhoog houden. Je voeten warmen op als je je benen laat zakken, doordat het bloed dan die kant op stroomt.
- warm douchen voordat je gaat slapen, direct uit de douche warme sokken aan en in bed stappen
- ontspannen. Als het je lukt echt te ontspannen voel je vanzelf je voeten tintelen. Kan wel even duren...

Of een combinatie van bovenstaande natuurlijk.

Jasmijn

Jasmijn

13-01-2017 om 19:29

matje

Ik heb hier een elektrisch dekentje in de afmeting van een kussen...vroeger wel eens gebruikt voor op de bank, voor in mijn rug. Het is helemaal plat, dus geen kussentje.
Ik ging even voor je googlen en ik zie hem niet zo snel online, maar wat ik wel zag was een elektrische voetenmat...die kan je natuurlijk ook gebruiken!
Zelf had ik zo'n ding trouwens altijd maar heel kort nodig en dan werd ik weer wakker van te hete voeten (maar dat zou je nog kunnen oplossen door er een tijdschakelaartje tussen te zetten, als dat er niet op zit)

Half a twin

Half a twin

13-01-2017 om 21:02

sokken

Ik loop thuis altijd op birkenstocks met sokken. Dat hou ik aan tot ik in bed stap. Dan gaan de slippers uit en de sokken blijven aan. Dan lees ik nog een kwartiertje tot ik echt warm ben en dan gaan de sokken uit.

40er

40er

13-01-2017 om 21:44

Bijna niet meer...

Ook altijd een verschrikkelijke kouwe geweest. Kon nooit warme voeten krijgen. Maar sinds we dus elke avond voor we naar bed gaan een half uurtje wandelen heb ik geen koude voeten meer als ik ga slapen.

Marjoleine64

Marjoleine64

13-01-2017 om 21:57

Ook

Ik heb sinds een paar jaar een elektrisch kussentje bij mijn voeteneind. Zoiets als uit de link hierboven, dus gewoon plat. Op de laagste 2 standen (van 4) wordt het lekker warm, en gaat het vanzelf uit na een uurtje of 2. Dus nooit TE warme voeten. En als ik er 's nachts uit moet (WC) en het is erg koud dan zet ik hem gewoon opnieuw aan. Heerlijk! Wat ook goed werkt is vlak voor het slapen gaan voeten wassen met goed warm water.

Voetenmoeder

Voetenmoeder

13-01-2017 om 22:21

Wisselbaden

Twee teiltjes: één met ijskoud en één met heet water. Voeten tegelijktijd van het ene naar het andere badje. Veel wisselen. Je voeten gaan lekker tintelen, goed voor de doorbloeding en het voelt heerlijk ontspannen naderhand. Om het compleet te maken moet je dus eigenlijk een man hebben die daarna je voeten afdroogt en masseert met olie. Dan heb je geen koude voeten meer en je slaapt als een roosje

Paasei

Paasei

13-01-2017 om 23:29

Veilig..?

Ja die electrische kussens heb ik ook gevonden.. en gelezen dat ze snel warm zijn en na een tijdje automatisch afslaan. Klinkt ideaal! Alleen, die dingen zijn niet bedoelt voor in bed cq onder beddengoed. Heb zelfs ergens gelezen dat je ze daar niet voor mag gebruiken..?

Zijn er onder jullie die zo'n ding toch -veilig- in bed hebben?

Teuntje

Teuntje

14-01-2017 om 09:02

Veilig

Waarom zou zo'n kussentje als uit de link niet in bed kunnen? Het is gewoon een mini-elektrische deken toch? Ik gebruik hem in bed hoor, meer voor rug/billen want die zijn bij mij kouder, maar dat blijft hetzelfde.

lennest

lennest

14-01-2017 om 12:19

fleece dekentje

Aan het voeteneinde ligt een twee maal opgevouwen fleece dekentje, vier lagen dik dus, plus sokken, plus pittenzak, plus man. Hè, hè, ik heb warme voeten. Halverwege de nacht: weg pittenzak, sokken uit, dekentje weg, vaak dekbed weg, pff, warm, warm, maar dat is de leeftijd! Waarom heb ik dat niet als ik ga slapen?!?

Azalea

Azalea

14-01-2017 om 17:58

wandelen

Goedkope oplossing gaf 40er al: voor het slapengaan even een half uurtje wandelen. Ook als het regent! En dan niet slenteren, maar flink doorstappen. Dan ben je goed doorbloed en heb je grotere kans op warme voeten. En het zijn weer 3000 stappen!

Ad Hombre

Ad Hombre

14-01-2017 om 18:29

Sex

Gewoon lekker een half uurtje sexen en het bloed pompt weer door je aderen. Die kleumige voetjes zijn een teken dat je iets fout doet.

Paasei

Paasei

14-01-2017 om 21:52

Ad je hebt gelijk

Alleen moeten dames 'daarna' altijd naar het toilet (blaasontsteking voorkomen he) en die vloer is zo verrekte koud dat het hele effect weer teniet gedaan is..

Hoop dat mevrouw Hombre elke avond warme voeten heeft!

40er

40er

14-01-2017 om 22:04

Nou Ad

Mijn voeten belanden dan vaak genoeg buiten het bed/boven de dekens, ze zijn dan niet echt warm meer....
Maar het slaapt wel lekkerder hoor!

Ad Hombre

Ad Hombre

15-01-2017 om 09:32

Paasei

Doet ze nooit eigenlijk en ze heeft zeer zelden blaasontsteking. En de vloer is niet koud.

En iedere avond lukt helaas niet, maar wel bijna.

Paasei

Paasei

16-01-2017 om 08:20

Gekocht

Goh Ad, je verwacht wel veel van Meneer Paasei.. elke avond en dan nog diep onder de dekens ook nog.. Terug naar het Victoriaanse tijdperk.. Wist je trouwens dat een vrouw met warme voeten beter vrijt? Dus het is andersom... wetenschappelijk bewezen..

Anyway, ik hrb inmiddels zo'n verwarmingskussen gekocht en aan het voeteneind van mijn bed-helft gelegd. Bevalt goed; heel snel warm (tijdens het tandenpoetsen) en kan op laagste stand aan blijven staan; slaat na bepaalde tijd af. Aanrader!

Dorien

Dorien

16-01-2017 om 10:41

....uh beetje offtopic over het sex gedeelte

Ik moet altijd uit bed, niet omdat ik zo nodig plassen moet of een blaasontsteking wil voorkomen, maar waar laat je dat sperma dan wat in je zit? Ik vind het nogal een natte bedoening daarna want het loopt er weer uit, dus ga altijd maar even op de wc zitten om het er een beetje uit te laten lopen, maar zou liever lekker in m'n warme bed willen blijven liggen.

Paddington

Paddington

16-01-2017 om 11:23

Bedsokken

Tenminste dat werkt bij mij. Zelfs het steken van mijn voeten bij mijn heerlijk warme bedpartner werkt niet zo goed.

Dus ik heb speciale sokken, die niet strak zitten. Mijn dochter heeft dezelfde kwaal en zweert ook bij bedsokken.

Ad Hombre

Ad Hombre

16-01-2017 om 17:08

Paddington

Sokken? Getverdemme!

@Dorien
Kleenex en vervolgens een welgemikte worp richting prullenbak.

Hanna

Hanna

17-01-2017 om 10:20

Flanellen lakens

Ik ben ook zo'n koude, ik kan binnen enkele seconden afkoelen tot het niveau dat ik het nog uren koud heb. Als ik het koud heb kan ik niet slapen, dus tja, probleem. Ik leg 2 warme kersenpittenkussens in mijn bed voordat ik ga slapen, een bij mijn rug en een bij mijn kuiten. Die van de kuiten gaat naar mijn voeten als ik in bed stap. Al mijn kuiten koud zijn, worden mijn voeten namelijk ook echt niet warm.

Ik draag pantoffels van dik vilt en die gaan pas naast mijn bed uit.

Ik poets eerst mijn tanden en was mijn gezicht, pas daarna doe ik mijn pyjama aan. Dan moet ik als de donder mijn bed in. Echt niet nog even praten of was opruimen ofzo. Als ik het lekker warm heb in bed, mag de pyjama weer uit.

En mijn nieuwste tip: flanellen lakens. Het leek mij onzin, ik dacht dat de isolatie toch vooral uit je dekbed kwam, maar het maakt echt een verschil. Niet zozeer qua warmte/isolatie van het bed, maar wel qua aanraaktemperatuur (ofzo). Ik koel met die lakens echt minder af als ik in bed stap.

Ad, seks helpt niet, ik raak namelijk ook bijna niet opgewonden als ik het koud heb... Gelukkig is mijn partner zeer warmbloedig, maar als hij tegen die "ham uit de koelkast" aan moet kruipen, vergaat de lust hem vaak ook. Het is ook voor hem echt wel leuker als ik al/nog warm ben. Als ik echt zin heb, ga ik voor het slapengaan lang en heet douchen en dan heel snel afdrogen en naar bed. Dat helpt ook wel.

Paddington

Paddington

17-01-2017 om 10:30

@Ad Heerlijk

warme fluffy sokken. Na 5 minuten gaan ze uit, dan zijn mijn voeten warm.

Seks als ik het koud heb werkt niet, daarvoor is het veel beter om warm te zijn. Gelukkig heeft mijn zeer warmbloedige vriend er geen last van. Hij ligt vaak naakt boven de dekens, terwijl ik tot mijn neus eronder lig.

Wat bij mij ook helpt is een wat zwaardere deken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.