Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tatiana

Tatiana

03-02-2012 om 16:18

Kranten bezorgen

Een iets ander draadje dan hierboven,maar ik vroeg het me af, Mijn dochter heeft een ochtend krantenwijk van Telegraaf en we wonen in de Randstad.Ze wil morgenochtend absoluut niet bezorgen als het zo doorgaat, het gaat hier, volgens verwachting, een graadje of 10 vriezen dus alles wordt spekspiegel glad, zouden jullie als abonnee zijnde er begrip voor hebben als er morgen niet bezorgd wordt en WAAR ligt de grens, groet T


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
sinas

sinas

03-02-2012 om 16:22

Helemaal niet

zou ik denk ik niet op prijs stellen, maar ik zou er alle begrip voor hebben als de krant later dan normaal zou zijn, en met later zou zelfs einde van de middag nog acceptabel voor mij zijn.
Ik vraag me alleen af wat haar "baas" er van zou vinden, als ze helemaal niet zou bezorgen.

Tja

Tja, daar kies je voor als je een krantenwijk neemt, vind ik. Ik begrijp best dat ze er geen zin in heeft, maar het hoort erbij en is nou eenmaal niet anders. Er ligt wel vaker sneeuw en het is wel vaker glad (nou ja, niet dit jaar, maar over het algemeen), vervelend, maar het hoort er gewoon bij.

Wat wil ze doen als het weken achter vriest? Dan maar gewoon niet bezorgen? Het leven gaat gewoon door, ook met een beetje sneeuw. Een grens zou voor mij zijn als het KNMI met een extreme waarschuwing komt en zeer nadrukkelijk adviseert niet de deur uit te gaan.

Tatiana

Tatiana

03-02-2012 om 17:07

Tja

Bij mijn weten is die extreme weersvoorspelling ook afgegeven,maar waar ligt dan de grens, als zij iets breekt staat er echt niemand te springen om het over te nemen, T

Code oranje

Er was een code oranje voor tijdens de sneeuwbuien, dat betekent echt niet dat je niet meer naar buiten mag (gelukkig), maar de verwachting voor veel files en ontregeld treinverkeer.

Ik had het eerder over een weeralarm, dat meestal voor maximaal een paar uur geldt met daarbij een waarschuwing dat je echt binnen moet blijven (kan me er in de afgelopen tien jaar maar een herinneren).

Een beetje sneeuw en gladheid is toch geen reden om helemaal niks meer te doen?

Keepvogel

Keepvogel

03-02-2012 om 17:21

Ijzertjes

met ijzertjes onder je schoenen glijd je niet uit. Natuurlijk doet ze er een stuk langer over.
Als ze later dokter is, blijft ze dan ook thuis als het slecht weer is? Of cassiere, ook de winkels zijn morgen gewoon open.
gewoon niet moeilijk doen en anders moet ze een ander baantje kiezen.

Vroegah...

Had ik ook een krantenwijk, en ging in weer en wind.
Of het nu stromende regen was of tijdens een sneeuwbui, ik ging.

Ik zou het als abonnee niet op prijs stellen als ik die dag geen krant kreeg. Dat ie later zou komen zou ik absoluut begrijpen, maar gewoon niet komen kan niet.

De postbode heeft vandaag ook gewoon mijn post bezorgd hoor.

Ze zal er langer over doen, maar koud zal ze het niet hebben, ze is continue in beweging. Goed kleden, handschoenen aan en gaan met die banaan.

Als het met mijn dochter zou spelen: no mercy. Dat klinkt hard, maar je kunt bij een paar vlokken sneeuw niet gelijk afhaken. Doorzetten ermee, dat is hetgeen dat je groot maakt en geld verdient.

Fiorucci

Fiorucci

03-02-2012 om 17:46

Welnee

Ik snap het prima als mijn krant later komt, maar niet bezorgen, kom op, het ijzelt niet. Inderdaad, er zijn speciale ijzertjes voor onder je schoenen. Daarbij, gewoon niet bezorgen is de manier om snel je werk kwijt te zijn. Twee klagers en je hebt een probleem.

Maylise

Maylise

03-02-2012 om 18:19

Werkgever

Dat is geen beslissing die ze zelf kan nemen. Daarvoor zal je dochter bij de werkgever moeten zijn. Is die het er mee eens dan hoeft ze inderdaad niet te bezorgen. Is die het er niet mee eens dan zal ze wel moeten bezorgen. Of riskeren dat ze haar baan kwijt raakt. En die kans lijkt me er groot want helemaal niet bezorgen tegen de wens van de werkgever in lijkt me wel een reden voor ontslag.

Wat dat betreft is onze mening als klant eigenlijk niet belangrijk voor je dochter. Er zullen namelijk altijd mensen bellen met klachten bij niet bezorging dus de werkgever komt er toch achter.

Tatiana

Tatiana

03-02-2012 om 18:21

Maar

dan blijft mijn vraag,waar trek je dan de grens,het is vannacht spekspiegelglad,maar ze moet maandag wel naar school, het gaat er niet om dat ze niet welwillend is,ze is BANG,T

Maylise

Maylise

03-02-2012 om 18:22

En als abonnee

zou ik er ook niet zoveel begrip voor hebben. Sneeuw en gladheid behoren nu eenmaal tot de winter en daar kan je praktische maatregelen tegen nemen. Zomaar de krant niet bezorgen zou ik behalve bij een weeralarm niet vinden kunnen.

Maylise

Maylise

03-02-2012 om 18:23

Ja maar tatiana

Dat kunnen de abbonnees niet beslissen. Ik snap best dat ze het niet fijn vindt dat het glad is maar daarvoor zal ze bij de werkgever moeten zijn. Als die geen begrip heeft dan heeft ze pech. Ze zal dus echt moeten bellen want anders raakt ze dat baantje kwijt.

Keepvogel

Keepvogel

03-02-2012 om 18:59

Bang

Maar waar is ze dan bang voor? Je gaat toch niet dood van een beetje sneeuw? Uitglijden lukt niet met van die ijzertjes, tja het is nu natuurlijk wel te laat om die nu nog te kopen.. Maar je kan ze ook zelf maken door metale pannenschuurders onder je schoenen te binden. En veel laagjes kleren aan.
En anders ga je met haar mee.

Maar waar trek je de grens:

Dat is is dat ze zal moeten overleggen met haar werkgever.

Het is nog geen ochtend, wie weet valt het hartstikke mee. Je dochter staat juist sterk en laat karakter zien wanneer ze goed voorbereid toch op pad gaat. Daar heb je nu nog mooi tijd voor.

De grens zou zijn wanneer er echt door ijzel niemand meer over straat kan, alles stil ligt en de postbodes ook niet meer komen voor de postbezorging.

Ik neem aan dat de krant hiervoor ook wel een protocol heeft, die dealen vaker met dit soort omstandigheden.

Angst is een slechte raadgever, om iets te bereiken moet je toch een drempel over. Als je zelf ook zorgen maakt dan kun je in het uiterste geval nog met haar meegaan?

Ik zou in ieder geval ook even contact zoeken met de krant zelf, hoe dit soort dingen gaan. Je dochter is de enige niet die de weg op moet morgen.

Simone

Simone

03-02-2012 om 19:35

Als abonnee en als oud-bezorger

Als abonnee baal ik verschrikkelijk als er geen krant is. Vandaag heb ik geen krant gekregen en daar baal ik behoorlijk van. Ik heb er wel begrip voor dat de krant later komt met dit weer. Dat dacht ik aanvankelijk ook deze morgen maar hij is helemaal niet gekomen. Ik betaal toch zo'n 30 euro per maand. Niet helemaal voor niets, dus.
Ik ben zelf vroeger bezorger geweest, ja in de barre winter van 1979, je weet wel, en ik ben toen wel eens later geweest maar het zou niet in me opkomen om te verzaken of om de klanten in de steek te laten. En mijn ouders zouden me al helemaal niet gesteund hebben als ik niet zou gaan. Mijn man is ook bezorger geweest en met dit soort dagen ging zijn moeder mee. Heel lief van haar.
Als je krantenbezorger bent, weet je dat je niet altijd mooi weer hebt. Het is niet leuk met regen, kou en gladheid maar als je klaar bent, dan heb je dat toch maar mooi voor elkaar gekregen. Hoe gaat ze naar school? Is ze dan niet bang?
Misschien goed om een ander baantje te gaan zoeken.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

03-02-2012 om 20:34

Bang?

Voor sneeuw? Denk dat het juist wel meevalt met die gladheid door al die sneeuw. Heb net een uur met de slee gelopen, moonboots aan, ging prima.
Ik zou er enorm van balen om de krant niet te krijgen, helemaal op zaterdag. Denk trouwens dat ze haar baantje sowieso wel kan vergeten als ze morgen niet komt opdagen.

Ik zou er geen begrip voor hebben

en met die irritante belcomputers lkt het tegenwoordig ook niet meer om een niet bezorgdeczaterdagkrant nogin het weekeinde te krijgen.
Vroeger belde je gewoon de wijkdistributeur, maar i.v.m. Privacy krijg je daar geen contact meer mee.

Als ik in nederland ben regelmatig gedonder met niet bezorgde kranten, ik heb het echt gehad ermee!

Glad?

Ik heb net de weersverwachting eens bekeken, ik was wat verbaasd dat Tatiana schreef dat het "spekspiegelglad" wordt.
Ik kan het nergens vinden. Het is komende nacht weer behoorlijk koud, dat wel. Morgen weer stralende zonneschijn en droog!Maar geen ijzel hoor!
Dus thermo ondergoed aan, 2 paar dunne handschoenen, muts op en de wandelschoenen met wollen sokken. Thuis wacht de warme chocolademelk!

Jade

Jade

03-02-2012 om 22:10

Mwoach...

Ik zou er niet echt begrip voor hebben als ik de krant niet zou krijgen. Bij het aannemen van deze baan weet je dat je door weer en wind moet om de krant te bezorgen. Alleen als er een weeralarm zou zijn dan zou ik het nog wel begrijpen.

En tegen het uitglijden kun je anti-glij ijzers onder je schoenen doen (dat zijn een soort spikes). Ideaal.....

Marie

Marie

03-02-2012 om 22:59

Van suiker?

Hallo
Klinkt alsof dochter van Tatiana een beetje van suiker is. Had ze maar geen krantenbezorger moeten worden. Ik heb er dus geen begrip voor dat de krant niet bezorgd wordt, wel als de krant later bezorgd wordt natuurlijk. Ik heb echt respect voor de mensen die door weer en wind hun werk moeten doen en dus ook krantenbezorgers.
Trouwens ooit had mijn man (toen nog vriend) ook een krantenwijk en die deed dat toen ook gewoon altijd. Kwam niet in z'n hoofd op om het niet te doen.
Groetjes

Ella2007

Ella2007

03-02-2012 om 23:04

Niet van suiker maar wel leren doorzetten

Het is al een paar keer genoemd, maar ik vind daar toch ook wel een taak voor jou als ouder liggen. Kom op, sleep haar erdoorheen. Samen doen, is niet eng, en met een beetje mazzzel loop je dan ook geen vertraging op. Als ma het kan, kan zij het ook. En de volgende keer zelf !
Het is juist een goed leermoment om te leren doorpakken, niet van dat bange hoor, je gaat echt niet dood van een beetje sneeuw of kou, en uitglijden kun je voorkomen door idd je voor te bereiden en slecht weer schoenen of glijijzers te kopen . (Grove) sokken over je schoenen helpt ook als je geen ijzers hebt. En daarna lekker onder de warme douche.....

Grens?

Waar bij mij de grens zou liggen? Nou:

- een meter verse sneeuw
- storm alarm waarbij knmi aanraadt binnen te blijven
- extreme ijzel (kan me in de '70's nog een winterochtend herinneren dat ik met schaatsen aan naar school ben geschaatst)
- ??

Een paar cm sneeuw stelt niks voor. Zet het zadel van haar fiets wat lager zodat ze met haar voeten bij de grond kan, en gaan mer die banaan!

Is het gelukt vanochtend?

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Tatiana

Tatiana

04-02-2012 om 11:34

Niet helpen

Hoe graag ik ook zou willen, ik heb nog een kleintje thuis en die kan ik niet alleen laten,mijn dochter is vanmorgen om 04.30 vertrokken en was om 10.05 weer thuis,helaas is ze toch een rotklap gevallen en ligt haar arm uit de kom en de pols is gebroken,ze zit op de EH nu om in ieder geval de pols te gipsen,ze moest het afmaken van de baas,ze heeft het gedaan,maar Maandag gaat ze niet meer,T

Knap van haar!

Dat ze nog na het vallen met gebroken pols en arm uit de kom haar wijk heeft af kunnen maken. Sowieso thuiskomen is al een hele knappe overwinning.

Sorry ik vind het een beetje ongeloofwaardig!

dorle

dorle

04-02-2012 om 12:26

Bezorgen met gebroken pols,arm uit de kom?

Wilde die baas dat? Wat een raar verhaal. Als dit waar is moet je ergens verhaal kunnen halen. Het klinkt heel vreemd, waarom heb je haar haar ronde af laten maken? Ze zal je toch wel gebeld hebben?

Vic

Vic

04-02-2012 om 12:58

Verwend

Mijn dochter kon gisteren niet uit school komen en heeft halverwege gebeld of ze gehaald kon worden. Ik stond in de file, dus haar vader heeft haar gehaald en vandaag moet ze de fiets ophalen. Dat werd een hele discussie want ze verwachtte dat ik hem wel met de auto op zou halen. Ik vind dat ze die 4 km best kan fietsen of desnoods lopen. We gaan er zo heen, dus ik verwacht dat ik de discussie nog eens over kan doen. Maar ik blijf volhouden, het is niet onmenselijk om met dit weer een kwartiertje te fietsen of een half uurtje te lopen. Is juist gezond, daar kweek je karakter mee En als het mis gaat, en ze weer haar arm breekt, vrees ik dat ze me dat mijn hele leven gaat nadragen.

Hahaha vic!

Ontaarde moeder ben je! lol

Het is heeeeeeeerlijk buiten!

Balen tatiana

Maar dit had haar ook kunnen gebeuren wanneer ze de straat over had gestoken zonder krantenwijk.

Het is zuur dat zoiets gebeurd, dat snap ik best. Maar je kunt het krantenbezorgen daar niet de schuld van geven.

Overigens vind ik het wel opmerkelijk dat ze haar wijk heeft moeten afmaken, daarmee had haar baas van mijn de boom in gemogen. Hij had er beter aan gedaan om haar op te pikken en haar naar de EH te brengen. Daar zou ik nog wel even op aanslaan. En hoe heeft je dochter uberhaupt met dit letsel haar wijk af kunnen maken?
Dat ze dat gedaan heeft getuigd in ieder geval van doorzettingsvermogen en kracht, maar als haar werkgever daar direct over is gebeld (ik was er natuurlijk niet bij) en dat je dan deze opdracht krijgt is nogal... vreemd.

Succes met je dame, hopelijk valt de pijn mee en gaat het snel beter met haar!

tonny

tonny

04-02-2012 om 16:26

Hoe kun je nou met een gebroken pols kranten bezorgen?

Dat vind ik een raar verhaal.

Maar ik ben het met anderen eens, dat had ook kunnen gebeuren onderweg naar school, naar een vriendin, wat dan ook. Ligt niet persé aan de krantenwijk.

Had ze wel wat geregeld tegen de gladheid, ijzers onder schoenen en zo?

Als ze het met dergelijk rotweer eng vindt, zou ze met een collega-bezorger kunnen afspraken beide wijken samen te doen; dan ben je niet alleen bij ongemakken. Veel tijd kost het werk sowieso met dit weer, niks aan te doen.

Ik ben als moeder weleens meegegaan bij extreme weersomstandigheden, maar had geen kleine kinderen (oudste en jongste schelen acht jaar, dus in de krantenbezorgperiode was dat geen enorm probleem)

mix

mix

04-02-2012 om 19:13

Nou die gebroken pols zou

nog wel kunnen als ie niet in het gewricht is gebroken, maar met een arm uit de kom kom je nergens meer tenzij ie er gelijk weer inschiet. Mijn neef is met gebroken bovenbeen ook nog een eind wezen fietsen en de gebroken arm van mijn moeder is opnieuw gebroken na 6 weken pijn. Dus onmogelijk is het niet, wel erg pijnlijk lijkt me.

Heb trouwens zelf vorige winter met dochter een krantenwijk gelopen door nog veel meer sneeuw en gladheid dan nu. Je doet er wat langer over, maar dat is het ook wel. Wat wél vervelend is:
allerlei zigzagvoortuintjes met te gladde tegels, te kleine en te laag geplaatste of bijna onvindbare brievenbussen, niet gesnoeide takken, dikke gordijnen voor de brievenbus zodat je krant er niet meer doorkan, een te volle brievenbuszak, vage paadjes, allerlei lastig te openen hekjes die weer dichtmoeten.
Dat kost met sneeuw en gladheid erg veel moeite en die voortuinen zijn dan wel levensgevaarlijk.
Maar dáár kan de lezer iets aan doen.

tonny

tonny

04-02-2012 om 19:30

Inderdaad mix, dáár kan de lezer wat aan doen!

Voortuin sneeuwvrij maken en houden, efficient paadje naar de voordeur/ brievenbus; brievenbus groot genoeg en niet voorzien van zo'n akelige veer waardoor je je vingers klemt.
Daar heeft de bezorger wat aan!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.