Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kunstgras

ons grasveldje (zo'n 20 m2) is een zielig veldje met veel kuilen en openplekken geworden. Logisch want er staat een schommel en er wordt zeer fanatiek op gevoetbald. Tel daar nog eens een paar huttenbouwers bij op en je kan je vast voorstellen hoe onze achtertuin (nou ja, dit gedeelte) eruitziet.

De kale plekken in het gras veranderen na een buitje in een aantal heerlijke modderpoelen (wat vooral onze zonen uitdaagd tot allerlei leuke spelletjes zoals ballen erin gooien en onze dochter tot het maken van heksensoep). En ik ben het zat!!

Opnieuw gras leggen heeft weinig zin ben ik bang. Er wordt zoveel op gespeeld, gestoeid, gevoetbald en gepicknickd dat het er waarschijnlijk over een maand weer zo uitziet.
Heeft iemand ervaring in het leggen/onderhouden van kunstgras?
Wat zijn de kosten, is het praktisch, hoe gaat het leggen (kan je dat zelf?), hoe houdt het zich, hoe voelt/ziet het eruit?
Graag zowel posisieve als negatieve ervaringen (als die er tenminste zijn).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ken iemand die het legt

Die legger en verkoper van kunstgras is uiteraard een voorstander. Ikzelf heb er geen ervaring mee, maar ik ken wel iemand die ook bij dat bedrijf werkt en zelf in zijn tuin kunstgras heeft gelegd.Heeft inmiddels 3 kindjes en een speelhuisje en meer in de tuin. Ik vind het er wel netjes uitzien. Als je wilt kan ik voor je navragen hoe het zit met kosten onderhoud eventueel zelf leggen enz.
Maar dan moet je wel even een paar daagjes geduld hebben. Ik zal proberen of ik 'm vandaag nog te spreken kan krijgen maar anders over een paar daagjes, oké?
groetjes,

Pilsje

tocada

tocada

24-05-2009 om 19:55 Topicstarter

Pandia en pilsje

Zijn die houten tegels in de praktijk voor de kinderen ook nog aardig? Het lijkt mij een prima oplossing maar om op te vallen bij het tegenhouden van een bal is het voor de kinderknieeen een minder prettig iets. Onder het 'valgedeelte'van de schommel zou dan eventueel een rubbertegel gelegd kunnen worden. Voor het voetballen lijkt het me niets maar misschien zijn jouw ervaringen anders?

Pilsje, als je wilt antwoorden dan graag. Het gaat mij trouwens vooral om ervaringesverhalen dus als er anderen zijn die al kunstgras in de tuin hebben?

Groet Tocada

Oké

Ik nam aan dat je zelf ook wel een kunstgraslegger kunt bellen voor prijzen e.d. Maar hopelijk zie ik morgen die mensen op school die al een paar jaar kunstgras hebben. Is het morgen niet dan zeker deze week wel. Dus als je nog even kunt wachten dan laat ik je zodra ik die mensen gesproken heb weten hoe het bij hun bevalt.

groetjes,

Pilsje

Tesse

Tesse

25-05-2009 om 18:19

Hier

Wij hebben kunstgras om dezelfde reden, gras dat niet wilde groeien en binnen no time kapot gespeeld was. Ons bevalt het meer dan prima. Tuurlijk, als je erop kijkt zie je dat het kunstgras is, als je voorbij loopt moet je het al weten om het te zien (niemand let er op, dus dan zie je het ook niet .
Het leggen is supersimpel, laag zand eronder en rollen maar, 't is net Carpetland. We hebben een wat duurdere soort, sommige soorten moet je gaan borstelen, bij deze komt het gras vanzelf weer omhoog. Als we er een tijd een zwembadje op hebben staan, haal ik er even een bezem over.
Ik heb niet de illusie dat niemand ziet dat het kunstgras is, maar het is echt praktisch. 't Is geen smerige modderbende meer, en de kinderen vinden het lekker kriebelen aan hun voeten. Ik had mijn twijfels toen mijn man erover begon, maar nu het eenmaal ligt, vind ik het perfect.

Positief

Ik heb de vrouw van de kunstgraslegger gesproken en die was ook behoorlijk positief net als Tessa. Het is zeer onderhoudsvriendelijk, een bezem af en toe als er veel rotzooi opligt is voldoende. Ze zegt ook dat de iets langere soort 'natuurlijker'oogt en dus mooier. Zelf leggen kan prima mits de ondergrond goed vlak is.
Wel moet je even informeren hoe het zit met scherp zand. Je schijnt er scherp zand over te moeten strooien ivm onderhoud en hoe dat verder zit of wat daar evt. aan vast zit met onderhoud weet ik niet.
Succes met je beslissing.

Henny

Tesse

Tesse

26-05-2009 om 11:09

Zand

Het ligt eraan welke soort je neemt, bij ons zit er geen zand overheen, dat was niet nodig. Kijk anders even op www.grasslook.be , daar hebben wij het vandaan en op die site staan veel foto's.

tocada

tocada

26-05-2009 om 19:18 Topicstarter

Bedankt

voor de reacties tot zover. Ik denk dat ik wel overtuigd ben, nu man nog (zit tijdelijk even in het buitenland) maar dat moet wel goedkomen.

Annika

Annika

26-05-2009 om 23:35

Erg lelijk

Ik heb het hier al een paar keer gezien (zuid Frankrijk, erg droog, laat daar maar eens een gazonnetje groeien) en ik moet eerlijk zeggen dat ik het erg lelijk vind, qua kleur en qua spul. Maar dat is natuurlijk alleen maar mijn bescheiden mening. Ik zou persoonlijk meer voor houten terrastegels of zo voelen.

Hoeft niet lelijk te zijn

Het hoeft niet lelijk te zijn, er zijn toch meerdere soorten! Wij hebben mooi kunstgras (oke gekregen van een professional die de grasmatten in de stadions legt, de witte strepen zaten er zelfs nog op). Inderdaad fijn zand eroverheen, kun je bj de (tuin-)praxis kopen, ik weet niet meer precies hoe het heet. Onderhoud inderdaad soms een bezem eroverheen, verder niks. Wel mooi vlak maken eerst, en een laagje zand voordat je de mat legt geloof ik. Wij hebben het met hulp van onze vriend de professional gedaan.
En het is erg mooi en handig want wij zijn slechte tuinonderhouders.

mama

mama

01-06-2009 om 21:07

Geweldig spul

Ook wij hebben het, op een gezamenlijk plein. Het is echt een aanwinst, iedereen is er erg blij mee. DE kinderen spelen er volop op en ook wij luieren er graag op. Ik wil het nu eigenlijk ook op onze patio gaan leggen. Het ziet er niet erg nep uit moet ik zeggen, maar het is natuurlijk geen echt gras. Maar dat ziet er ook niet altijd even leuk uit
We hebben volgens mij wel een wat duurdere variant.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.