Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mariska S.

Mariska S.

01-09-2008 om 23:29

Laat thuis: wat eten we? (tips gezocht)


crockpot of oudere kinderen

Wanneer je kinderen boven de 12 hebt kun je die leren koken zodat het op tafel staat wanneer je thuis komt. Onze zoon van 15 kookt 1x per week op zo'n dag.
Verder kun je een misschien een crockpot gebruiken om stoofpotjes in te maken.'s avonds voorbereiden, 's morgens vullen en aanzetten en als je thuiskomt staat er een lekker warm stoofpotje op je te wachten.
Maar dan moet je wel van stoofpotjes houden natuurlijk

hier

Omdat mijn partner (praktisch) niet kookt, hij altijd het eerste thuis is en de kinderen bijtijds moeten eten, kook ik gewoonlijk vooruit. Aangezien wij een half Aziatisch huishouden zijn en ik bovendien niet dol ben op gekookte piepers eten wij ontzettend vaak rijst. Die wordt in dubbele hoeveelheden klaargemaakt in de rijstkoker (dat doet mijn partner dan weer), en daarbij gaat dan iets. Dat iets wordt of de dag tevoren gemaakt, of langer van tevoren en dan ingevroren, op de ochtend van de vriezer naar de koelkast verhuisd, en 's avonds gemagnetronneerd, samen met de rijst. Alles wat stooft en smoort kan prima in de vriezer, roerbakzaken niet maar dat is soms nog best tegen opwarmen bestand en kan dus een dag van tevoren worden gemaakt. Nasi goreng kan ook een dag van tevoren. Soep is reuze handig. Pastasaus kan prima in grote hoeveelheden van tevoren worden gemaakt, en de pasta zelf koken kost maar 10 minuten (pasta invriezen doe ik niet, muv -soms - lasagne).

Gekookte groente kan iha best in de magnetron worden opgewarmd zonder dat het daar nou enorm onder lijdt. Er kan sowieso best veel in de magnetron, alleen brood niet en dingen die een knapperig korstje hebben ook niet (daar gaat opwarmen in de oven vaak wel goed, maar die oven moet dan eerst een kwartier voorverwarmen dus dat schiet nou ook weer niet heel erg op)

Groeten,

Temet

Jesse_1

Jesse_1

13-10-2013 om 23:00

Eh....

Ik vermoed dat de draadstarters na 5 jaar inmiddels wel een oplossing voor haar probleem heeft

o jakkes

Dat vind ik dus echt niet handig van dat nieuwe forum, van die draadjes die uit de dood herrijzen. Soms zie ik dat, maar vaak ook niet...

Groeten,

Temet

niet alleen een oplossing voor de draadstartster

Ik vind hier altijd een hoop handige tips zonder zelf draadstarter te zijn

Bovendien....

....vind ik het met dit onderwerp wel begrijpelijk dat je blijvend nieuwe inspiratie nodig hebt.

Mijn snelle keuken: brood met salade en warm vlees. Dit kan gemarineerde kipfilet zijn met knoflook of chilisaus, maar bv ook de giros van de lidl. Een andere snelle keuken: tacochips (die zwarte dorito's, hmmmm!), gehakt rullen met zo'n zakje en een zakje groente. Salade met ui, paprika en komkommer of desnoods een bak hollandse salade van de appie. Schaaltje geraspte kaas en iedereen kan pakken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.