Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lade verdeler in wastafelkast handig?

Wij zijn bezig met ideeën voor onze badkamer.
Nu vraag ik me af of een lade verdeler handig is in een wastafelkast. We hebben nu geen wastafelkast alleen een wastafel.
Zelf denk ik aan antislipmat in de lades , heb er eigenlijk niet zo opgelet of het materiaal op de bodem glad is of dat dit al een soort antislip is.
Ook denk ik aan mandjes te kopen waar spulletjes in kunnen die bij elkaar kunnen, dit lijkt me een stuk goedkoper en net zo praktisch.
Maar hoor graag gebruikers verhalen. Ook of een spiegelkast handig is.
We hebben nu zo'n plankje en vindt dat erg rommelig eruit zien...

Alvast bedankt voor de reacties, zowel positief als negatief

Yuria

Yuria

08-12-2020 om 17:02

Spiegelkast

Ik zou zelf geen spiegelkast in de badkamer willen.

Hangkous

Hangkous

08-12-2020 om 17:09

Afvoer?

Komt de afvoer van de wastafel in de kast? Zo ja dan zijn lades niet handig. Als je de la dan naar voren haalt gaat alles in de la door elkaar.
Spiegelkast bevalt hier al 20 jaar prima.
Het is altijd netjes. 😊
Als je dan de kast open doet staat daar de zooi die eerder op het plankje onder de spiegel stond😬
Maar deurtje dicht en het is weer netjes.

Pirata

Pirata

08-12-2020 om 17:15

ikea

Ik heb gewoon een wastafelmeubel van Ikea. De afvoer zit ergens achter de laden verstopt. Er zitten per la 2 verdelers in, ja, die zijn handig, maar we hebben daarbinnen nog wat andere losse bakjes.
Ja, spiegelkast is ook handig. Ik vind ze wel erg duur. En die van ons passen geen elektrische tandenborstels in. Maar da's een oud kreng van 30 jaar oud die we opnieuw hebben opgehangen omdat ik een nieuwe dus erg duur vond.

Koffiekop

Koffiekop

08-12-2020 om 17:33

Dat hangt er toch helemaal vanaf?

Hoeveel bergruimte wil je in de badkamer? En elders in het huis?
Ik heb een grote dubbele spiegelkast boven de dubbele wastafel. Heerlijk! En in de 2 grote lades onder de wastafels heb ik zelf mandjes gekocht. Wij hebben met intussen 4 volwassenen in huis, waarvan 2 dames (dat scheelt nogal!) nogal wat persoonlijke verzorgingsspullen in de badkamer. Dat moet ik wel allemaal op kunnen bergen. Ik heb er ook de voorraad staan. En de wasmachine en droger, en dus ook een plank met wasmiddelen en de voorraad daar weer van. Plus de wasmand. Maar ik heb dan weer geen handdoeken in de badkamer, anders dan degene die we in gebruik hebben. Andere mensen hebben juist weer een (al dan niet open kast) met handdoeken. Of van die opgerolde handdoeken. Staat misschien leuk (al vind ik het rommelig) maar het zou bij ons binnen de kortste keren een stofbende zijn door de droger.

Dus, het is maar helemaal wat je zelf wil, en vooral hoe je de badkamer gaat gebruiken. Maar als die lade-indelers duur zijn: niet doen. Bij Xenos haal je voor een euro per stuk prima mandjes voor in de lades. Of je maakt wat met plankjes. Kun je het helemaal zo maken als je zelf wil. Een verdeling zou ik er wel in maken, anders schuift alles zo door elkaar...

Jesse_1

Jesse_1

08-12-2020 om 20:32

Erg blij

Ik heb die van de IKEA in de lade van de wastafelkast. Super! - De Godmorgon doos met vakken en de Godmorgon losse bakjes.
(In de lade eronder liggen handdoeken in rolletjes en heb ik 2 mandjes staan voor washandjes en schoonmaakdoekjes.)

Spiegelkast boven de wastafel vind ik ook geweldig. Maar die heb ik eigenlijk altijd al gehad (in verschillende uitvoeringen). Ik heb er nu bakjes in staan, voor ieder een eigen voor de tandenborstel en tandpasta. (De Gessan, ook van IKEA, past precies in de kast).

NB ik heb geen aandelen IKEA, kan ook niet hè?!

Phryne Fisher

Phryne Fisher

08-12-2020 om 22:22

Geen wastafelkast

Ik heb nu een oude gare badkamer, maar in mijn vorige huis had ik een langwerpige wastafel met plaats voor twee kranen (dus dubbele wastafel in een). Wastafelmeubels heb ik altijd lelijk gevonden, dus we hadden twee hoge kasten naast elkaar, met boven planken en onderin twee ‘deuren’ die naar voren vielen, met daarin wasmanden. Super handig.
Ladeverdelers lijkt mij niet nodig. Ik heb nu ook een losse kast met planken en kan daarin alles prima vinden.

Jesse_1

Jesse_1

08-12-2020 om 22:43

Tip

Bedenk wat je allemaal in de badkamer wilt opbergen en hoe je dat wilt/kan doen. Wil je make-up handig bij de hand, of gebruik je dat helemaal niet? Of heb je allerlei cremes waar je makkelijk bij wilt kunnen of heeft iedereen zijn eigen gel. Ik roep maar wat.
Als je alleen maar tandenborstels en 1 tube tandpasta en een haarborstel in de badkamer hebt, heb je niet zoveel nodig.

evenzo

evenzo

11-12-2020 om 07:13 Topicstarter

Reactie

Bedankt voir jullie reacties.

Snap niet helemaal wat Hangkous bedoelt dat alles in de lade door elkaar gaat door de afvoer.

Zoals ik het lees zijn er meer die gewoon mandjes gebruiken ipv standaard verdeler dat lijkt me zelf ook het meest handig. Spiegelkast gaat er ook komen, toch voor wat extra ruimte.

Hangkous

Hangkous

11-12-2020 om 07:39

Afvoer loopt door de kast.

Mijn kast sluit aan op de wastafel en de afvoer loopt dus door de kast de muur in.
Alle spullen die er in staan (voorraad shampoo, deo, tandpasta staat op die plank.
Als ik daar een lade van zou maken valt alles om als ik die lade maar voren haal. Die afvoer beweegt namelijk niet mee.

Flavia

Flavia

11-12-2020 om 11:33

Hangkous

De la zit niet helemaal om de afvoer, deze laden zijn u vormig met een uitsparing voor de afvoer inclusief sifon.
Afvoer hoeft niet flexibel te zijn.

Lusithania

Lusithania

11-12-2020 om 13:26

Daarom

Wilde ik geen kast met een I- of V-vormingen uitsparing.
Mijn bovenste lade is misschien wat ondieper maar wel “heel” en daardoor bruikbaarder.

evenzo

evenzo

13-12-2020 om 20:44 Topicstarter

Hangkous

Bedankt voor je uitleg.
Bij wat we gezien hebben zijn lades gewoon mogelijk. Wel zagen we dat er soms geen achterkant zat waar de afvoer dan doorheen liep, zo'n wastafelkast wordt het zeker niet.
We hebben al wel wat op het op het oog. Daar hadden we in ieder geen probleem met de sifon.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.