Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Elisa Gemani

Elisa Gemani

24-04-2010 om 19:36

Laminaat

Eindelijk kan ik mijn vieze oude tapijt vloerbedekking wegdoen en een laminaatvloer kopen. Maar waar kan ik goede, relatief betaalbare laminaat kopen? Ikea, Kwantum, Praxis? Het liefst wil ik beukendessin kliklaminaat. En wat voor ondervloer heb ik nodig? Ik woon in een jaren '60 flat met onderburen. De grond is van beton. De ondervloer moet 10dB geluidsisolatie hebben. Ik ga het zelf doen met hulp, dus het moet ook makkelijk te leggen zijn. Ik heb ongeveer 55m2 nodig en kan maximaal 600 Euro besteden aan laminaat, ondervloer en andere benodigdheden (plinten, latjes??). Alle tips en info welkom!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Liesl

Liesl

24-04-2010 om 20:52

Meister

hoi Elisa

Wij hebben in huis alleen maar laminaat liggen. Boven de Ikea Tundra, wit. Makkelijk te leggen maar net zo makkelijk gaat ie kapot. Kleine stukjes die aan de randjes er af gaan. Daarnaast blijft het niet zo mooi, ik vind dat ie er nu na 2 jaar al wat versleten uit ziet terwijl het in de slaapkamers ligt. De Ikea tundra is goedkoop maar ik zou het zeker niet weer doen.

Beneden hebben we Meister Melango licht eiken neergelegd. Dit wilden we tijdelijk want we hadden een nieuwbouwhuis en willen eigenlijk een massief houten vloer. We hebben het meister laminaat goedkoop via internet gekocht, en zelf gelegd. Het zijn extra lange planken, en als je eenmaal doorhebt hoe het moet dan ligt het in no time.
Dit laminaat bevalt ons zo ontzettend goed dat we er niet aan denken om het te gaan vervangen. Het ziet en voelt als echt hout, maar dan met het gemak van laminaat. ik ben echt ontzettend tevreden...helaas zit er wel een ander prijskaartje aan, ik weet niet meer precies hoe duur het was. misschien is het iets voor in de woonkamer, en dan heel goedkope laminaat in de slaapkamers?

Groetjes
Liesl

Dendy Pearson

Dendy Pearson

24-04-2010 om 22:40

Over vloerbedekking heen

Ik weet niet zoveel over de verschillende kwaliteiten, wel dat je laminaat heel makkelijk over vloerbedekking heen kan leggen. Scheelt een hoop gedoe.
Wij hebben boven laminaat, goedkope van kwantum. Ziet er nog goed uit, alleen werkt ons nieuwbouwhuis nog erg en dat is op sommige plaatsen goed te zien. Mijn schoonouders hebben ook het laminaat van de bouwmarkt, over de vloerbedekking heen gelegd en dat ziet er nog prima uit.

Dendy

Ise

Ise

25-04-2010 om 07:36

Ook meister

Wij hebben ook Meister laminaat op de hele benedenverdieping (op de speelkamer na). Inderdaad niet de goedkoopste, maar wel de mooiste die ik tegen ben gekomen. Met een ondervloer met iets van rubber erin, zorg je er ook voor dat de benedenburen niet gaan klagen. Bijkomend voordeel vind ik zelf (want wij hebben geen benedenburen) dat het dan meteen heel anders klinkt. Ook hier denken mensen vaak dat het een houten vloer is. We hebben het nu drie jaar liggen en zijn er zeer tevreden over.
Wij hebben de vloer destijds gehaald bij: vloerenvoordelig.nl. Omdat 'ie hier in de buurt zit, gewoon met showroom en zo, konden wij hem gewoon gaan halen.

Juanna

Juanna

25-04-2010 om 18:32

Ikea

Ikea vanaf 3,50 per m2
Kwantum vanaf 4,00 per m2
Praxis vanaf 5,00 per m2

wij zijn zelf ook aan het rondkijken dus vandaar. wij gaan waarschijnlijk voor die van de Kwantum, vonden we het er mooiste uit zien.

Wachten op een leuke aanbieding

die zijn er vaak genoeg, en als ik jullie was zou ik beslist laminaat met een V-groef nemen.
Dat ziet er veel levendiger uit dan koud tegen elkaar.
Ik had dat in mijn vorige huis, nu heb ik van dat gladde laminaat, en over de kwaliteit ben ik niet tevreden, de naden sluiten niet mooi aan en hier en daar zijn er al stukjes af. Het was van Karwei en toen ik later nog eens ging kijken (ik wilde eigenlijk gaan klagen) viel het me op dat ik op het voorbeeldbord al had kunnen zien dat de naden niet mooi waren.
Ik was alleen te veel gefixeerd geweest op het patroon en de kleur.
Dus maar niet meer geklaagd...

Hopelijk heb je wat aan dit advies!

Oh ja, en wat het leggen betreft: ik zou het zo doen dat je steeds het stuk dat je aan het eind van een rij overhoudt vervolgens gebruikt voor het begin van de volgende rij.
Je ziet ook vaak laminaat liggen waarvan de naden allemaal keurig op één lijn liggen ('halfsteens' als het ware, maar ik vind de andere manier van leggen leuker.
En nu maar hopen dat m'n uitleg duidelijk is haha!

Pandora

Vic

Vic

01-05-2010 om 22:30

Niet de gamma basic

Ik zou niet het goedkoopste laminaat van de Gamma nemen (Gamma Basic). Dat heb ik net op de zolderkamer gelegd, en afgezien van dat het een ramp was om te leggen sluit het ook niet overal mooi aan. Op de eerste verdieping heb ik een aanbieding van Cando (10,95 p/m2) en dat ligt wel heel mooi. De ondervloer (groene platen) kost zo'n 16 euro voor 7,2 m2, maar dat kan vast goedkoper. De meeste bouwmarkten hebben zo'n beetje om de week speciale acties (binnenkort Pinksteren ofzo), dus daar moet je een beetje op letten.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

02-05-2010 om 14:35

Laminaat

Ik zag bij de Kwantum kliklaminaat in de aanbieding voor 4,99 per m2. Weet iemand of dit wat is? En wat voor plinten zijn het beste, plakplinten of gewone?

Mark van Abcoud

Mark van Abcoud

04-05-2010 om 14:11

600 euro

Je wilt een laminaatvloer leggen met ondervloer en afwerking voor 600 euro voor 55 m2. Aangezien je altijd iets meer moet kopen moet je dus voor minstens 60 m2 inslaan en dan heb je dus maar 10 euro per vierkante meter beschikbaar.

Voor dat geld kun je geen kwalitatief goed laminaatvloer met ondervloer etc vinden. De allergoedkoopste vloeren die worden aangeboden, van rond 4-5 euro per vierkante meter zijn gewoon rotzooi, als je dat legt in de woonkamer, kun je na een jaar (of minder) alweer gaan uitkijken naar iets nieuws. Ik denk dat het moeilijk wordt iets fatsoenlijks te vinden onder de 10 euro per vierkante meter als je (veel) geluk hebt, Standaardprijzen voor kwalitiatief fatsoenlijk (niks bijzonders) laminaat beginnen zo rond de 15 euro per vierkante meter, een geluidsdempende ondervloer kost ook al gauw 2,5 euro per vierkante meter en dan nog een euro of vijftig à honderd voor alle plinten etc. Je moet ervan uitgaan dat je voor een laminaatvloer waar veel op gelopen wordt (woonkamer en gangen)je toch minstens 8 mm dik laminaat nodig hebt. Dan zit je dus in bovenstaande prijsklasse. Bij goedkoop laminaat treden algauw beschadigingen op, zeker bij het leggen, waardoor je de kans loopt al gauw heel wat vierkante meters extra nodig hebt. Het leggen van een laminaatvloer op bestaande vloerbedekking is sterk af te raden. Het laat het laminaat niet genoeg ademen en het laminaat kan erop gaan schuiven waardoor het scheef komt te liggen.

Ik denk dat voor 55 m2 900 à 1000 euro toch echt wel minimaal is.

Ik zou eens informeren bij carpetright, ik heb daar zelf goede ervaringen en ze weten waar ze 't over hebben, i.t.t. Kwantum en dergelijke. Als je daar koopt vergeet dan bovendien niet af te dingen, dat is meestal wel mogelijk.

Mark van Abcoud

Mark van Abcoud

04-05-2010 om 14:17

Ondervloer

Wat betreft de ondervloeren. Een ondervloer met 10dB geluidsreductie begint vanaf 4,75 euro per vierkante meter. Ik vrees dat je toch echt niet met minder dan 20 euro per vierkante meter voor alles uit zult komen, zeg maar zo'n 1200 euro dus.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

05-05-2010 om 21:38

Laminaat

Tja, ik heb nu eenmaal slechts 600 Euro te besteden dus daar moet ik het mee doen. Vrijdag ga ik bij een winkel kijken waar de ondervloer (met 10 dB geluidsreductie) 3,50 Euro per m2 kost. Het kliklaminaat aldaar is afgeprijsd van 15 Euro naar 4,99 Euro per m2. Laminaat, ondervloer en plakplinten zou dan rond de 630 Euro kosten. Bij de Kwantum zou ik zelfs duurder uit zijn maar daar hebben ze ook niet de ondervloer die ik nodig heb. Ik besef echt wel dat het wellicht niet de beste kwaliteit is maar over -tig jaar heb ik wellicht meer te besteden en dan kan ik altijd nog voor de duurdere soort gaan. Of misschien ga ik wel in de tussentijd verhuizen of ... In ieder geval ben ik dan van dat vreselijke tapijt af...

Jujube

Jujube

06-05-2010 om 19:11

Goedkoop is prima

Wij hadden in ons vorige huis supergoedkoop laminaat liggen (4 euro per meter of zo...) en toen we na 5 jaar verhuisden zag het er nog perfect uit. Gewoon doen dus!
Groet,
Jujube

Elisa Gemani

Elisa Gemani

07-05-2010 om 15:40

Geslaagd!

Vanochtend bij de winkel wezen kijken en ik heb mijn keuze gemaakt! Ik heb uiteindelijk gekozen voor het iets duurdere laminaat van 6,99 Euro per m2 want dat vond ik mooier. Totaal inclusief ondervloer (Spemi HD 10 db) en plakplinten kost 720 Euro; gelukkig komt het vakantiegeld eraan Nu eerst nog iemand vinden die het samen met mij kan leggen en dan ga ik het ophalen. Het wordt nog een hele klus want eerst moet het oude tapijt eruit en er moet dus een hoop getild en gesjouwd worden om het meubilair te verplaatsen... Ik kan niet wachten tot het ligt, wat zal dat een verschil zijn!

Vic

Vic

07-05-2010 om 16:07

Mooi

Succes met leggen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.