Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Laminaat met vloerverwarming

Wie heeft er ervaring met vloerverwarming onder laminaat?? Is het snel warm?? Kan het laminaat er goed tegen?? Op de site van quickstep staat dat het mogelijk is, maar ik hoor graag ervaringen.

Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Prima

hoi
wij hebben sinds juli vloerverwarming als hoofdverwarming beneden, en daarop laminaat (Meister). Het werkt prima! We houden de kamer relatief warm, 's nachts 2 graden kouder dan overdag omdat we horen dat het relatief langzaam opwarmt (en afkoelt), het schijnt goedkoper bij vloerverwarming te zijn om de temperatuur constant te houden.

Groetjes
Gruffalo

Pollewop

Pollewop

10-11-2008 om 22:43

Hier zijn we er niet tevreden over

We merken dat de ruimtes met plavuizen aanmerkelijk sneller warmer zijn dan die met laminaat. In 1ste instantie dachten we dat er de verkeerde ondervloer onder zat en toen is er een andere onder gekomen maar ook toen werd de huiskamer nog niet echt lekker behaaglijk warm. Wij hebben er quickstep in liggen. En we denken er nu sterk aan om een houtkacheltje erbij te nemen.

Hier ook twijfel

Voor ons nieuwe huis zitten we ook te dubben over de combinatie vloerverwarming-soort vloer. We horen zeer uiteenlopende verhalen over laminaat of hout met vloerverwarming en ik durf er niet op te vertrouwen dat het voor mij als koukleum een geschikte combi is.
Hoewel we geen tegelliefhebbers zijn hebben we besloten toch hele grote (100x100cm) tegels te leggen. Als sfeerverwarming en om het snel behaaglijk te maken komt er nog een gashaard bij.

Jacoline29

Jacoline29

13-11-2008 om 14:20

Als iemand het weet hoor ik het ook graag

Want wij zijn ingeloot voor een woning met vloerverwarming en de hoogste isolatie die er bestaat.Aangezien onze kinderen allemaal astmatisch zijn,willen we ook laminaat leggen,wat moet er onder?We dachten zelf aan een soort folie ofzo,want die ondervloer platen laten geen warmte door.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.