Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Laminaat op tapijt

We willen laminaat op onze bovenverdieping leggen. Dara ligt al tapijt (goed en strak gelegd) en het leek ons ene prima idee om het laminaat op het tapijt te leggen. Scheelt hoop werk én we hebben dan meteen een ondervloer. Nou hoorden we van iemand dat dat geen goed idee is omdat het dan gaat 'werken'. Is dat zo? Zo ja, waarom gaat het wel werken op tapijt maar niet op een ondervloer?
Iemand ideeen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

04-06-2009 om 16:00

Geluid

Ondanks de groene isolatieplaten vind ik dat er meer (contact)geluid is dan met alleen de vloerbedekking. Ik zou in ieder geval isolatieplaten gebruiken.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

04-06-2009 om 16:14

Hier ook

Ik heb al ruim twee jaar laminaat op het tapijt liggen, geen enkel probleem. Het is wel dun, laagpolig zeg maar, maar hier gaat het prima. Scheelt idd een hoop werk en kosten.

Sharon*

Sharon*

04-06-2009 om 16:41 Topicstarter

Kortharig

Het tapijt is heeeel kort, soort lusachtig. Geen slijtplekken. Heel stevig spul. Met tapijt met langere haren kan ik me wel iets van werking voorstellen. Hiermee niet zo.
Hmm, misschien dat we gewoon de gok wagen en het er p leggen.
Roosje, dempt tapijt geluid genoeg denk je? Of is het bij jullie vrij lawaaierig (het laminaat dan).

vera*, jouw berichtje snap ik niet helemaal (zal wel aan mij liggen). Bedoel je nou dat tapijt beter geluid dempt dan zo'n isloatievloer?

Vera*

Vera*

04-06-2009 om 17:07

Sharon*

Wat ik bedoel is: toen er nog vloerbedekking op de slaapkamers van de kinderen lag, had je minder last van geluid dan nu met ondervloer en laminaat. Laminaat klinkt gewoon hard en dan vooral het contactgeluid. Ik hoor nu alles vallen terwijl ik dat met vloerbedekking een stuk minder hoorde.

Sharon*

Sharon*

04-06-2009 om 17:12 Topicstarter

Vera*

Aha, dat lees ik graag (uhm, niet dat het bij jullie nu gehoriger is ; je snapt wat ik bedoel) het kan dus heel voordelig zijn om het tapijt te laten liggen dus.
Dat is inderdaad een groot nadeel an laminaat: het lawaai. Eigenlijk haat ik het spul daarom...

Vera*

Vera*

04-06-2009 om 17:46

Sharon*

Als je genoeg hebt van dit tapijt kun je er altijd ander/mooier tapijt overheen leggen.

Sharon*

Sharon*

04-06-2009 om 18:31 Topicstarter

Vera*

Ja dat kan inderdaad. De reden alleen dat we toch laminaat nemen is omdat het tapijt erg goor wordt door de kinderen. Laminaat lijkt me dan wel zo praktisch. En op zich vind ik sommige soorten laminaat wel mooi.

Hier wel

Wij hebben laminaat op onze zeer kortpolige vloerbedekking gelegd. Ligt er keurig in. We hadden een hele goedkope laminaat vloer bij Ikea gekocht en geen zin in dure onderplaten. Bij ons is de vloer niet gaan werken.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

05-06-2009 om 11:41

Geluid

Ik vind het lawaai wel meevallen, maar mijn zoontje speelt nooit boven dus dat scheelt haha! En we lopen altijd op sokken of blote voeten in huis. Laminaat is idd zowiezo gehoriger dan tapijt, maar ik vraag me af of een isolatievloer veel uitmaakt vwb lawaai.

Wilma

Wilma

05-06-2009 om 14:27

Hier gaat 't prima

Ook kortpolig tapijt wat strak gelegd was. 't Laminaat ligt al een jaar of vijf/zes en werkt totaal niet. Gehorig is 't niet extra en hier lopen toch heel veel kindervoetjes op, varierend van blootvoets of met sokken, tot aan plastic hakkenschoentjes. Ik zou 't doen hoor, scheelt veel werk én veel troep !

Groetjes,

Wilma

Sharon*

Sharon*

05-06-2009 om 14:57 Topicstarter

Overtuigd!

Ja, jullie hebben mij overtuigd. Was ook niet zo heel moeilijk geloof ik! Heb nl helemaal geen zin in extra werk en gedoe en troep.
Gaat het onverhoopt toch werken, nou ja dan zien we wel weer

Jakiro

Jakiro

06-06-2009 om 22:24

Makkelijk

Ook wij hebben hier inmiddels 4 jaar laminaat op tapijt liggen.
Scheelt inderdaad een heleboel werk én geld.
Het werkt niet, dempt goed het geluid en voelt redelijk warm aan je voeten.
Doen dus inderdaad !
Jakiro

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.