Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kaaskopje

Kaaskopje

19-10-2008 om 14:29

Laten we dat nu toch maar eens doen... Uitgestelde klussen.

Vanmorgen is een huis van hetzelfde soort als het onze zodanig afgebrand dat de bewoners er niet meer in terug kunnen. Vréselijk en we zijn uiteraard heel erg geschrokken. Het kan bij ons ook gebeuren en door hoe het huis is gebouwd brandt het als een lucifertje af. Daar zijn we toch weer even door wakkergeschud en we gaan dan ook een rookmelder ophangen.
Naar aanleiding hiervan: wat moeten jullie éigenlijk nog steeds doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
tonny

tonny

19-10-2008 om 14:34

Iets om van zolder het raam uit te komen misschien?

Een haak waar een heel stevig touw aan kan? Ik roep maar wat?

Rookmelders hebben we al.

Maar mensenlief Kaaskopje, wat zul je geschrokken zijn, afschuwelijk om zoiets van dichtbij mee te maken!

tonny

Kaaskopje

Kaaskopje

19-10-2008 om 14:40

Bedoel de vraag anders

Wat is er in jouw geval een onderwerp waarvan je weet dat je het eigenlijk niet uit moet stellen en pas op dit soort momenten zegt: laten we het nu toch maar eens doen.
Ik heb nog niet gekeken. Roefel wel en dat is genoeg vertegenwoordiging van ons gezin. We moesten wel alle ramen dicht doen. Er was heel wat rook.

Notaris

Wij moeten nog steeds naar de notaris. Ons testament dateert nog van voor de kinderen en moet dus herzien worden.

Ik hoop maar dat er niks gebeurt wat mij over de streep gaat trekken, maar dat ik verstandig ben en gewoon uit mijzelf een afspraak ga maken!

Marlies

Mamasan

Mamasan

19-10-2008 om 14:57

Hier ook

De buurman van een vriend van ons is twee weken geleden overleden door een beginnende brand in zijn appartement. Het is niet echt gaan branden, dus de rookontwikkeling werd pas laat opgemerkt door de buren. Toen de brandweer de woning binnenging was hij dus al in zijn slaap overleden. Ik ben gelijk de volgende dag op zoek gegaan naar rookmelders, maar wil een uitvoering die je kunt plakken i.p.v. schroeven (lekker belangrijk, maarja...). We hebben ze nu dus nog niet ;-( Ook wil ik nog een brandladdertje voor de zolder, zodat de kinderen die daar slapen in geval van nood via het raam weg kunnen. En eigenlijk ook een branddeken en -blusser.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-10-2008 om 15:16

Rookmelder die je kunt schroeven

kun je waarschijnlijk ook wel plakken, of niet? Dubbelzijdig tape erop en klaar. Of zijn ze daar te zwaar voor?

Maxime

Maxime

19-10-2008 om 17:03

Ja kan plakken!

Hoi,

Je kan een rookmelder prima vastplakken met montagekit! Bij ons thuis is er vanalles vastgeplakt met dat spul, want ik vind het zoo handig (kan gewoon niet boren ahum) maar laatst zelfs het achterlicht van mijn dochter op haar spatbord geplakt met montage kit hihi en hij zit er nog steeds op. Maar even terug naar de rookmelder, ik heb het dekseltje als eerste geplakt, en na 24 uur het andere deel erop geschroefd. Dan kan het eerst goed drogen voordat het hele gewicht erop hangt. Montage kit werkt goed middels de los-vast methode (jaja ik heb heel vaak eigenhuis en tuin gekeken) dus je doet de lijm op de onderkant van de rookmelder, drukt hem tegen het plafond aan, haalt hem weer los, wacht een seconde of 20 en duwt hem er weer tegenaan. Heel even vasthouden of even tijdelijk vastplakken met plakband ofzo en daarna zit ie muurvast!

Maxime

Maxime

Maxime

19-10-2008 om 17:21

Uitgestelde klus laatst gedaan

Hoi,

Een klusje waar ik al een tijd geen zin in had heb ik onlangs afgerond. Ik heb al de foto's die op mijn computer stonden gebrand op dvd'tjes en daar meteen leuke hoesjes bij gemaakt met de jaartallen en wat fotootjes erop die ook op de dvd zelf staan. Alles is dus weer gearchiveerd en veilig gesteld. Nog steeds zou het niet leuk zijn als mijn computer crasht maar het allebelangrijkste is veilig gesteld. (nu eigenlijk wel bijhouden)

maxime

Mama van Jesse

Mama van Jesse

19-10-2008 om 18:44

Rookmelder met magneten ophangen

Hallo,

Wij hebben ook sinds kort rookmelders hangen en ik wilde ook niet schroeven.
Wij hebben via internet een voordeelpakketje besteld met 3 melders waarvan je een bakje met dubbelzijdig tape aan het plafond hangt, en waar een magneetbevestiging in zit voor de melder zelf.

Misschien een idee?

Groetjes van MamavanJesse

Maxime: dvd's niet onbeperkt houdbaar!

Maxime, je hebt het erover dat je je digitale foto's veilig gesteld hebt op dvd maar die kunnen op den duur onleesbaar worden! Ik heb zelf op mijn werk data-cd's die nog geen 5 jaar oud waren en al onleesbaar zijn geworden. Google maar eens op 'houdbaarheid dvd'.

Nasha the first

Nasha the first

19-10-2008 om 19:33

Jeetje

heb er nog zoveel....de foto's inderdaad.....wij hebben ook niemand die voor de kinderen kan zorgen geregeld als wij er niet meer zijn.....meer van dat soort dingen....jee....

Bastet

Bastet

19-10-2008 om 20:32

Kaaskopje(ot)

Ik lees net op teletekst dat er in jouw woonplaats een pyromaan actief is...lijkt me een strak plan,die rookmelders.Wil je trouwens niet bang maken hoor.
Groetjes,Bastet

Prulletje

Prulletje

19-10-2008 om 21:11

Nee, althans

De echt belangrijke dingen zijn in orde. De genoemde rookmelders en de testamenten (zorg voor de kinderen vooral) bijvoorbeeld. Ik zou geen dag rustig kunnen leven en slapen als dat niet geregeld zou zijn. Verder kan ik wel honderd klusjes noemen

Prulletje

Kaaskopje

Kaaskopje

19-10-2008 om 22:06

Bastet

Waarom denk je dat ik op dit draadje ben gekomen? Het is héél dichtbij.

Jesse_1

Jesse_1

19-10-2008 om 22:09

Notaris

De notaris die langs kwam (in dit draadje), die moet inderdaad nog steeds....
Toevallig heeft mijn man gister in de schuur de ophanghaken voor zijn racefiets opgehangen.... Die hebben we zo'n 11 à 12 jaar geleden gekocht (2 huizen terug) en nu dus toch nog gebruikt . (Ja, de racefiets is bijna antiek).
Fotoboeken maken is ook een achterschoven klus. Eénmaal per jaar maak ik een album en neem me voor de rest ook gelijk daarna te doen (...).
O ja, er ik wil al 5 jaar dat mijn man een haakje in de slaapkamer ophangt voor zijn badjas.
Rookmelders hangen wel!
Jesse

Emmawee

Emmawee

19-10-2008 om 22:34

En?

Hangen ze al? Je draadje doet me denken aan een conversatie die ik had met mijn man.
Ik wilde nl. ook rookmelders ophangen, maar vroeg me af hoe je dat nou moest doen (waar je rekening mee moest houden enzo), dus ik zei: "ik zal eens op OO vragen hoe je dat moet doen". Waarop hij zei: "rookmelder kopen, rookmelder ophangen volgens de gebruiksaanwijzing".
Tja, daar had hij wel een punt. Overigens heb ik ze toen wel gekocht, maar omdat er een grote verbouwing aankwam (met veel puinstof e.d.) heb ik het ophangen nog even uitgesteld.
Ze liggen nu nog in de la.
Groeten, Maw.

Pyromaan

hoewel de pyromaan(nog ) niet in onze wijk aktief is,maak ik me wel zorgen.
rookmelders zijn dik in orde(net nog even getest),maar heb toch een onrustig gevoel.
heb jij dat ook kaaskopje? ik begreep dat de branden allemaal bij jou in de wijk zijn aangestoken?

Plakplinten

Ik moet nog steeds de plakplinten vastplakken( gingen los), de kraan in de douche opnieuw afkitten, de badkamer schilderen, de schuurdeur schilderen, de deur van het speelhuisje schilderen, de trap schilderen , een kastje in de hal maken.
Nu heb ik eindelijk de rookmelders vastgeschroefd (had ik eerst met tape gedaan maar eentje viel er naar beneden).
Ik heb met man een lijstje gemaakt dus het "Grote Afstrepen" kan beginnen.

Damajo

Kaaskopje

Kaaskopje

19-10-2008 om 23:53

Sus-anne

Wij zaten letterlijk in de rook van dat afgebrande huis. Het is echt heel dichtbij en wij kennen de mensen redelijk goed. Wij slapen vannacht met een lampje aan. Dit ter geruststelling van manlief. 2 van de branden waren in onze wijk.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-10-2008 om 23:54

Emmawee

Eerst nog naar de winkel

Bastet

Bastet

20-10-2008 om 08:10

Kaaskopje

Dat is heel dichtbij,ik weet hoe het voelt,vorig jaar brandde de school naast ons huis helemaal af.We zijn toen nog geevacueerd.Ik zag gisteren nog een verslagje bij Hart van nederland.Wat een leuke huizen trouwens!!
Groetjes,Bastet

Maxime

Maxime

21-10-2008 om 00:16

Triple

hoi,

Ja dat weet ik van die dvd's. Het was ook al mijn tweede rondje voor de oudere dvd's. Die had ik dus ooit al eens eerder gebrand. Wat een gedoe eigenlijk hé. Ik heb ook al een bestandje klaar staan om er een album van te maken, maar dat is nog steeds een uitgesteld klusje.

Maxime

Kaaskopje

Kaaskopje

21-10-2008 om 01:47

Bastet

Wij hebben niet hetzelfde huis hoor Die van ons is ook leuk, maar niet vrijstaand. Ik wilde in het verleden soms wel eens dat wij ook op dat huis ingeschreven hadden. Een kamer meer, vrijstaand... Tja dan hadden wij daar nu gewoond.
Het heeft toch wel indruk op me gemaakt. Ik ben alerter en ik ging toch wat onrustig slapen. Dat gevoel zal weer slijten. Ik vind het gewoon zo onvoorstelbaar dat iemand inbreekt, daar flink wat tijd doorbrengt en vervolgens de boel in de hens steekt.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-10-2008 om 01:51

Dapper van je emma

Daardoor bedenk ik me ook dat ik dat soort klussen blijkbaar verdrongen had. Het huis moet zo nodig geverfd en van andere vloerbedekking voorzien worden (dat laatste alleen boven).

Bastet

Bastet

21-10-2008 om 09:07

Kaaskopje

Het slijt wel weer hoor,de eerste dagen voelde ik me ook een beetje ...ja...opgejaagd,schrikachtig.
Groetjes,Bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.