Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

amar

amar

05-07-2009 om 21:38

Leeftijd-bikini-badpak dilemma

hoi medeouders,
ik heb een prangende vraag voor jullie waar ik zelf mee worstel de laatste weken door mijn speurtocht naar badpakken: vinden jullie bikini's leeftijdgebonden?
Ik nader nu de 50, en was op zoek naar een leuk badpak(gezien mijn leeftijd...). Tot ik merkte dat die badpakken vaak zo tuttig en saai zijn. Bikini's zijn vaak veel leuker, vind ik .
Maar de tand des tijds, zwangerschappen,lichamelijke problemen en ga zo maar door hebben hun tol geeisd en ik zit nu eenmaal ook niet meer zo strak in het vel als vroeger.
Ik aarzel daarom in hoeverre ik dan toch moet kiezen voor een badpak, met afslankstrepen aan de zijkant
of toch maar zo'n leuke bikini waarin ik misschien wat minder esthetisch voor de dag kom......
wat doen/vinden jullie?
amar


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MaximeM

MaximeM

05-07-2009 om 22:15

Kijk eens rond op het strand of zwembad

Goh, als ik normaal rond kijk op het strand of zwembad zijn er toch erg veel mensen met een maatje meer of een rolletje hier of daar. Alleen meiden onder de 25 zien er meestal strak uit, het grootste deel daarboven heeft allemaal rollen, kreukels of een rimpelig velletje. Dus echt opvallen zal je niet vermoed ik. Een bikini is toch leuker en lekkerder in de zomer (is ook wat koeler denk ik) en dan krijgt je buik ook een kleurtje. Wat wel mooi is, is een mooie omslagdoek of bloes als je even een ijsje gaat kopen of rond gaat lopen (voel je je toch wat meer bedekt op de zones die je niet graag showt.)

Maxime

Ellen Wouters

Ellen Wouters

05-07-2009 om 23:15

Onder het motto...

....een bruine dikke buik ziet er beter uit dan een witte dikke buik, loop ik in bikini terwijl ik er volgens de bladen en elke 17-jarige ab-so-luut niet het figuur voor heb.

Komt bij dat ik erg eczeemgevoelig ben en dus graag wat zonnestraaltjes meepik. En echt, met een kleurtje oogt het allemaal weer wat aantrekkelijker dan als het zo wit is.

Voor de uitstapjes naar de strandtent of om een ijsje te halen doe ik dan wel een hemdje aan of sla een doek om of zo.

Rembrand

Rembrand

05-07-2009 om 23:32

Tankini.

Leeftijd: Bijna 44.
Rubensvrouw ( ook al heet ik Rembrand
Gekocht: Tankini
Als ik lig zijn mijn vetrollen een stuk minder aanwezig en dan rol ik het buikgedeelte van de tankini op. Zo krijg ik dus toch een bruine buik ( voor zover een roodharige bruin kan worden haha ).
Want inderdaad "bruin vet" ziet er een stuk beter uit dan "wit vet".
M.

Mooie bikini

Het gaat erom of de bikini mooi zit. Goed past. Geen hesje waar de helft van de boezem naastligt bijvoorbeeld. Ik vind alleen leeftijd geen reden om geen bikini meer aan te trekken. Putjes, streepjes en vlekjes zitten vaak ook op bovenbenen,knieholtes enz. Soms zie je dames met enorme spataderen op de benen. Als de dame gekleed is in een mooi passende bikini vind ik daar helemaal niets mis mee.
En naar een buitenzwembad of strand kom je ook om lekker te zonnen. Dan vind ik een badpak niet fijn.Ik heb wel eens een badpak aangedaan als ik met zoon naar overdekt zwembad ging. Bij het stoeien, klimmen en klauteren blijft een badpak beter op z`n plek.
Mannen met stevige buik of vetborstjes dragen tenslotte ook alleen een zwembroek. Gaan ook niet op hun 50e de boel bedekken....

Kaaskopje

Kaaskopje

06-07-2009 om 01:01

Toch andere mening

Je zult mij echt niet meer in een bikini zien. Ik vind het gewoon niet esthetisch om met mijn vetrolletjes een bikini te dragen. Waarom zou mijn buik bruin moeten worden als ik er in het dagelijkse leven toch een bloes of shirt over draag? Misschien niet het geluid wat ik in dit draadje zou moeten laten horen, maar ik begrijp oprecht niet waarom iemand met flink wat spekjes zich toch in een bikini hijst. Dikke mannen in een minizwembroekje vind ik ook geen gezicht. Sorry...

Yta Chalne

Yta Chalne

06-07-2009 om 07:00

Naja

Ik ben ook niet dol op bikini's bij oudere, stevige dames. Maar het simpele feit dat iemand van OO het wel of niet mooi vindt kan echt voor jou geen reden zijn iets anders te doen dan je zelf graag wilt! Daar ben je toch intussen oud en wijs genoeg voor.

Overigens, wat is er nou weer mis met wit? Persoonlijk ben ik prachtig wit hoor. De meest gezonde kleur, die flauwekul dat bruin zo gezond staat, dat weten we nu toch wel beter?

reina

reina

06-07-2009 om 08:37

Wat jij wilt

Ik heb een tijdlang alleen badpakken gedragen, omdat ik vond dat een bikini niet meer kon, om me heen zag ik veel dames en meisjes in bikini met meer vetrollen etc dan ik, maar ik voelde me er niet prettig bij, dus ik droeg het niet. Nadat ik een kilo of 6 lichter geworden was en er niet veel buik en vetrolletjes meer zijn heb ik weer een bikini gekocht en nu draag ik het allebei, ligt er aan waar ik ben en waar ik me op dat moment het prettigst in voel.

Tinus_p

Tinus_p

06-07-2009 om 09:10

Ach

Het naaktstrand ligt vol met 50-plussers die niet meer zo 'esthetisch' zijn......

MaximeM

MaximeM

06-07-2009 om 09:23

Ze zien het toch wel hoor

Badpak of bikini...wat wil je verstoppen met een badpak? Je ziet in een badpak praktisch net zoveel als dat je een bikini draagt, want dat laagje stof van 2 mm verstopt echt geen vetrol hoor. Dus gewoon aandoen wat je het lekkerst vindt zitten. Bij mij is dat een bikini, zit koeler en ik vind het wel leuk om een bruine buik te krijgen. (normaal bruin, ik hoef geen chocolaatje te worden)
Ik vind trouwens een iets gebruinde huid er slanker uitzien dan een spierwitte. (té bruin vind ik trouwens ook niet mooi hoor, en daar krijg je weer oud velletje van

Maxime

Wat jij wilt

Ik geef geen bal om bruin worden, al jaren niet. Dat blijkt nu wel handig te zijn, want zo vallen de witte vlekken van vitilogo op mijn handen nauwelijks op. Wat badgoed betreft: in de zon liggen is mijn ding niet, een spel doen, zwemmen, in water springen enz zijn veel meer mijn kopjes thee. En dan voelt een badpak veel prettiger. Dat is dan meteen de enige reden waarom ik een badpak heb en geen bikini.
Ik sluit me bij veel voorgaande sprekers aan: leeftijd of uiterlijk hoeft geen criterium te zijn voor wel of geen bikini, doe vooral gewoon wat je zelf prettig vindt.

Geen haar op mijn hoofd...

die er over denkt om in bikini te gaan lopen! (raar gezegde trouwens, haren denken toch niet?) Maar dat is omdat ik niet hou van zonnen, en badkleding aan heb om te zwemmen, net als Genista. En dan vind ik een badpak veel fijner dan een bikini. En net als de anderen vind ik dat als je een bikini wil dragen je dat gewoon lekker moet doen!

angel3

angel3

06-07-2009 om 10:21

Ben ik afgeleerd

om me druk te maken of het wel of niet meer kan.
Ik vind een bikini in een zwembad niks en een zwempak op het strand echt niet fijn.
Dus ik draag een badpak in een (overdekt) zwembad en op een strand of openlucht een bikini.
Ik lig niet eens echt te bakken maar sta ook vaak in het water met de kinderen of zit aan de branding een kasteel te bouwen. Een badpak zweet en het zand gaat erin zitten. Ik weet niet. Niet lekker. Dus ondanks rolletjes en zwangersch hangvelletje toch wel een bikini maar dan een beschaafde. Een shortje achtig ding met een mooie top (niet zo n inimini brasilian niemendalletje

Tankini?

een langer topje met een los broekje.

Mamvantwee

Mamvantwee

06-07-2009 om 10:56

Een tankini tekent nog meer

Ik vind een tankini leuk op een model, maar met een normaal vrouwenfiguur tekent zo'n ding nog veel meer. Opeens zijn de onzichtbare rolletjes op je heupen extra aanwezig, onder dat losse hempje en boven het broekje... Een bikini staat dan leuker.

Bij mij dan, maat 40 en een paar kilo teveel. Ter vergelijking.

Het maakt niet uit

Zolang het maar goed past! Ik zag laatst een jonge meid met een maatje meer in een bikini met een dun touwtje aan de zijkant... Dat touwtje verdween in haar vet. Dát vind ik geen mooi gezicht. Zelf draag ik een badpak omdat ik maat 50 in een bikini niet mooi vind... In een badpak ook niet maar ik weiger mezelf op te sluiten in de zomerhitte. Gr Suus

Asa Torell

Asa Torell

06-07-2009 om 12:49

Badpak

Voor mij is het voordeel van het badpak dat ik net gekocht heb: het heeft pijpjes zodat ik me niet druk hoef te maken over mijn bikinilijn waar ik hardgrondig te lui voor ben om werk van te maken. Een bikini met pijpjes kan ook maar dat staat mij veel minder goed: het verschil in maat tussen onder (breder) en boven (smaller) wordt nog eens extra benadrukt terwijl dat in een doorlopend badpak minder opvalt.
Vond het aan het strand inderdaad wel minder lekker zitten trouwens, en daar kan die bikinilijn me ook minder schelen dan in het zwembad, dus misschien koop ik ook nog maar een nieuwe bikini voor de vakantie.
Ik vind overigens dat een bikini prima kan ook als je ouder of minder slank bent. Tenslotte ben je echt niet voor de show op het strand. (ja sommige mensen wel, maar de meesten volgens mij niet).

Vic

Vic

06-07-2009 om 14:58

En dan badpakken

"veel bikini\'s zijn maar verkrijgbaar tot maat 40/42".
Ik wilde laatst een badpak kopen, in een bikini voel ik me niet meer echt op mijn gemak in een binnenzwembad. In maat 34 had ik ongeveer keuze uit 2 modellen, beide zonder voorgevormde cups. Ik heb er toch maar een gekocht, maar het is geen gezicht. Het beetje vorm dat ik heb wordt compleet platgedrukt, waardoor slechts mijn buik prominent vooruit steekt.

Jesse_1

Jesse_1

06-07-2009 om 15:43

Ach

In NL draag ik een badpak omdat ik behalve teveel huid, ook een erg lelijke huid op mijn buik heb (véél striae).
Op vakantie vind ik dat echter gewoon te warm, en trek ik een bikini aan (geen niemandalletje).
Jesse

Passen

Pas pas pas tot je iets vindt wat lekker zit en dat mooi oogt. En dat kan van alles zijn, al ben ik ook wel blij met mijn tankini.

In de zon draag ik meestal een zwemshirt met lange mouwen, vaak ook zwemlegging tot de knie (maar geen hoofddoek, dus het is geen boerkini). Ik vind dat prettiger zitten met zwemmen, en ik hoef niet alles de hele tijd in te smeren.

Ik probeer so wie so het strand te vermijden, omdat ik gruw van het gevoel van zand aan mijn voeten, en zand dat overal in komt te zitten.

Rembrand

Rembrand

06-07-2009 om 19:43

Mamvantwee.

Mijn tankini laat geen rolletjes zien. Het valt precies op de rand van het broekje. Het buikgedeelte is een soort van strak gedrappeerd zodat mijn eigen rolletjes minder opvallen.
Als ik een bikini aantrek heb ik twee grote ( erg witte ) rollen die zichtbaar zijn en dat vind ik echt niet mooi staan. ( bovendien krijg ik blauwe lippen van het alsmaar mijn buik en adem inhouden haha ).
M.

Mamvantwee

Mamvantwee

06-07-2009 om 19:51

O, die wil ik dan ook, rembrand!

Vorig jaar hingen er zoveel leuke tankini's in de winkels maar ik ging na veel passen (en ja in de goede maat) met een rothumeur weer weg.

Waar,waar,waar???

amar

amar

06-07-2009 om 22:33

wat heerlijk, jullie reakties. Heel erg bedankt;goed en informatief te horen wat jullie dragen en waarom wel/niet.
Op dit moment zou ik zelf nu het liefst een tankini willen, en dan een met pijpjes.
Ik heb maatje 40, een D cup( bij sommige kleding soms C) en heb me vandaag dus in alles en nog wat gehesen voor ik dus tot de conclusie kwam dat een tankini nog zo gek niet is. Want je kunt dat bovenkantje nl.gewoon omhoog doen als je gaat zonnen (doe ik nauwelijks ,maar toch heerlijk om eindelijk eens een beetje een bruine buik te krijgen als ik op vakantie ben,'s een dagje aan het strand hangen).
Alleen die cup moet wel goed zitten en een tankini met een goeie cup heb ik jammer genoeg nog niet ontdekt. Hebben de tankinidraagsters onder ons misschien tips hiervoor?
amar

Rembrand

Rembrand

06-07-2009 om 23:56

Mamvantwee.

Bij Livera.
Het is een haltertop met een zilverkleurige gesp ter hoogte van je boebies.
Ik heb er twee gepast ( bij de andere was het bovenstukje een minimizer, maar ik besloot toch te gaan pronken met mijn "bescheiden" E cup
Degene die ik heb gekocht is trouwens zwart.
M.

Rembrand

Rembrand

06-07-2009 om 23:56

Amar.

De tankini die ik heb gekocht heeft een ingebouwde bh. ( niet zo'n vangnet als je in sommige badpakken ziet, maar een echte bh ).
M.

Internet

Ik heb een aantal jaar geleden via Internet een tankini bij Motherwear besteld in Amerika. Is er ook nog eentje waar je mee kunt borstvoeden, maar het handige is dat ik er met mijn 40/42 cup meer dan D goed inpas en dat ie lekker zit en ook nog eens geen rollade-effect geeft.

Mamvantwee

Mamvantwee

07-07-2009 om 09:04

Nu wil ik dus ook naar de winkel

Als ik de goede verhalen hoor, en ook nog eens in combinatie met een stevige boezem, wil ik ook direct een tankini! Zoals gezegd, ik vind het altijd al een leuk model. Alleen paste mijn model er niet in... Maar Livera hebben wij ook in de buurt, wehkamp komt pas na onze vakantie aan de orde (ivm bezorgtijd enzo).

Bedankt voor de tips!

Mamvantwee

Mamvantwee

07-07-2009 om 11:12

Pandia

Ja, dat zag ik: 1 week levertijd. Maar het terugsturen kan bij ons niet in de wijk, daarvoor moet ik de stad in. En daarvoor heb ik volgende week al geen tijd meer....erg he, dat de agenda al zo vol zit, realiseer ik me!

Guinevere

Guinevere

07-07-2009 om 11:31

Ophaalservice

Wehkamp heeft ook een ophaalservice!

Hopelijk vandaag wehkamp tankini binnen

Toevallig heb ik dit weekend bij Wehkamp een tankini en een gewone bikini besteld die als het goed is vandaag geleverd worden. Ben benieuwd, ik ben namelijk ook bang dat de rolletjes precies tussen de top en het broekje uitkomen. Maar goed, misschien valt het mee.

Mamvantwee

Mamvantwee

07-07-2009 om 13:24

Oké dan, bestelling geplaatst...

Jullie wijzen me steeds op alle gemakken, dus ik ben de site van Wehkamp maar eens gaan doorspitten en inderdaad, afleveren en retourneren is gemakkelijk gemaakt.

Dus ook hier naartoe is een tankini onderweg.
Lopen we deze zomer allemaal in hetzelfde setje?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.