Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

'leuk beest'

Even naar aanleiding van het hond-op-bezoek-draadje.

Wat vind je een leuk beest? Heb je dat van huis uit meegekregen of is dat later ontstaan?

Welk beest vind je hélemaal niks?

Wat voor dieren heb je zelf - en op wat voor beest zou je eventueel in de vakantie willen passen, maar niet zelf hebben?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Margriet*

Margriet*

05-04-2011 om 20:26

Ons leuke beest

Is onze poes waar we allemaal dol op zijn, enorme klef is ze, komt veel op schoot, rent met je mee door de tuin naar de buurvrouw, laat zich graag aaien door buurkinderen. Kan ook enorm zeuren en soms te opdringerig zijn, is waarschijnlijk te vroeg uit het nest gehaald (zwerfkat is ze). Wat ze ook doet is enorm veel muizen vangen en die in wisselende staat in onderdelen laten rondslingeren. Pas lagen er twee achterpootjes en een staart, of twee miniscuul kleine botjes of soms rennen ze door het huis met de poes erachter aan. Dat leidt tot leuke taferelen als muizen in broekspijpen (tijdens het vangen) springende muizen op de trap etc. Echt éééénig (nee dat is het mindere van deze kat, maar man mag het meestal oplossen, totdat hij niet thuis is.....). Wel zijn wel gezegend met enorm lieve buren die altijd de poes eten geven als wij weg zijn en de poes poept in het park (daar heeft niemand last van) dus ook dat geeft geen overlast.

Een konijn hadden we vroeger, maar zie ik bij de buren de tuin omploegen. Een hond is veel te bewerkelijk met uilaten. Cavia's en hamster, mwaahhhh ook niet zoveel mee. Vissen saai.
Wij hadden vroeger overigens katten maar die daar zat maar een leuke bij, net als deze poes.

Asa Torell

Asa Torell

05-04-2011 om 20:41

Poezen

Van huis uit, en hoewel we er zelf nooit een zullen hebben (man allergisch) vind ik ze nog steeds leuk, ik kijk altijd op straat naar poezen. Hun gedrag is vaak zo grappig!
Op honden heb ik het in het algemeen niet zo, ik ben ook zo iemand die het kroost liever preventief optilt als er eentje aan komt rennen. Maar daarentegen kennen we wel een tophond in de omgeving, echt een superleuk beest.

Balletmama76

Balletmama76

05-04-2011 om 21:09

Honden!

Ik ben zelfst opgegroeit zonder huisdieren en doodsbang voor honden (vooral duitse herders vond ik eng) - totdat manlief en ik 2 honden uit het asiel haalden - een kroatische herder en een duitse herder(!). Sindsdien ben ik helemaal dol op honden. Ras maakt in principe niks uit.

Onzere duitse herder is helaas bijna 2 jaar geleden aan kanker overleden, maar de kroatische herder hebben wij nog steeds en nu al weer 2 maanden een Chihuahua-Jack Russell kruising oftewel Jack Chi erbij. Wij hebben hem overgenomen van een bekende. Deze 2 leven harmonieus met 3 katten z'samen. De jongste van de katten is een halve hond omdat hij met z'n brusjes door onzere duitse herder opgevoed werd. Zij was gek op kittens en speelde surrogaat-moeder voor dit nestje. Wij hebben voor zijn brusjes lieve bazen gevonden en hem gehouden, omdat hij de kleinste en zwakkste van het nestje was en wat extra-zorg nodig had. Inmiddels is hij de grootste ondeug van allemaal.

Ik heb echter een hechtere band met de honden.

Leandra

Leandra

05-04-2011 om 22:17

Super konijn!

Ik ben mijn hele leven al dol op dieren. Welke dieren heb ik gehad? Katten, honden, hamsters, konijnen, geiten, pony's, wandelende takken....
Met mijn kinderen heb ik gehad: katten, cavia's, konijnen, hamsters, ratten en kikkervisjes. Nu hebben we een kat en een konijn. Ons konijn, Binky, hebben we sinds een paar maanden en hij is echt een topper. Het is een dwerghangoorkonijn en zijn hok staat in de kamer. Als we thuis zijn, staat zijn hok vaak open. Hij springt er zelf in en uit. Hij poept en plast alleen in zijn kooi op een klein ongelukje na. Schoenen moet je weghalen, maar verder hupt hij gewoon rond. Hij volgt ons ook. Laatst was ik de wc aan het schoonmaken en kwam hij even kijken. Hij is zo leuk en lief.De kat ook, hoor! We zouden dolgraag een hond willen hebben, maar daar is domweg gee ntijd voor. We zijn veel te weinig thuis. Liefst zou ik wel een woonboerderijtje willen met een weitje en dan ook een paar hangbuikzwijntjes .

Maylise

Maylise

05-04-2011 om 23:11

Van alles

Ik vind de meeste dieren eigenlijk wel leuk. Van huis uit ben ik gewend aan honden en poezen. Die hadden we vroeger thuis en die heb ik later ook veel gehad. We hebben tegenwoordig twee katten. Allebei al wat ouder en redelijk bedaard inmiddels. Leuke beesten trouwens, katten. Zelfstandig, onafhankelijk maar ook fijn om mee te knuffelen. Inderdaad ook leuk om te observeren.

Dit jaar komt er als het goed is weer een hond bij. De kinderen willen het zo graag en ik vind het ook leuk dus waarom niet. Wel een kleine hond zoals ik er nu over denk. Hoe leuk ik grote honden ook vind een kleinere hond is toch iets handzamer en makkelijker mee te nemen. Honden zijn echt fijne huisdieren, aanwezig, knuffelig en je bouwt er echt een band mee op. Aan onze overleden honden heb ik zeer dierbare herinneringen. Fantastische dieren stuk voor stuk.

Ik vind trouwens andere dieren ook leuk al zou ik ze niet allemaal zelf willen. Vissen vind ik mooi om naar te kijken. Vogeltjes zijn ook leuk. Konijnen zijn ook leuk maar die worden wel vaak verkeerd gehouden (in hun eentje in een hokje) en dan vind ik het alleen maar triest om te zien.

Reptielen en spinnen heb ik weer minder mee. Ik kan nog wel volgen waarom mensen het mooie dieren vinden maar om ze als huisdier te gaan houden loop ik niet echt warm van.

Ik kan er genieten van wilde konijntjes, haasjes, vogels en eekhoortjes in de tuin. Eigenlijk nog leuker dan ze zelf te houden want je hebt niet de verantwoordelijkheid maar wel het genot van het bestuderen van die beestjes.

Paarden en ponies vind ik ook enige dieren. Ezels ook. Ganzen zijn trouwens ook leuk. Schapen hebben iets heel rustgevends. Heerlijk zen die beesten. Als ik de ruimte had zou ik een kleine mini amateur boerderij wel wat vinden. Beetje de hele dag in de weer zijn met die beesten. Ik kan echt genieten van het observeren van dieren.

Het is natuurlijk alleen wel een hele verantwoordelijkheid dus wat dat betreft ben ik nogal terughoudend. Het geeft naast vreugd toch ook extra zorgen.

Poes

Helaas hebben we ons oude beestje 3 maanden geleden moeten laten inslapen. Harstikke dement (continu kei-hard miauwen, de weg kwijt, at en dronk nauwelijks meer), artrose en nierproblemen.
Nu hebben we alleen nog tropische vissen, garnalen, slakken en een kreeftje.
Is wel gemakkelijker met op vakantie gaan enzo, maar ik mis onze pluizebol wel!

Fiorucci

Fiorucci

06-04-2011 om 07:23

Als eerste

Katten. Ik leef met katten in huis sinds mijn geboorte en zou niet anders willen. Verder hebben wij sinds een aantal jaren allerlei reptielen,gekko's en kikkers, en met name de kikkers en gekko's vind ik ook heel erg leuk.

Bijna alle beesten zijn wel leuk

Het grote voordeel van katten vind ik, dat je makkelijker een paar dagen weg kunt zonder verzorging te hoeven zoeken. Ze kunnen goed alleen zijn en vooral onze vorige was zo ontiegelijk lief! De kat van nu is bang voor kinderen, maar toch dikke vriendjes met onze oudste, heel leuk.
Maar we hebben ook parkieten gehad, die zijn óók heel leuk. Ik smelt ook voor cavia's en er zijn zelfs honden die ik leuk vind (gemeen grijnsje). Maar ook de reptielentuin van Fiorucci vind ik erg leuk - het zou mij alleen idioot veel moeite kosten om daar iemand voor te vinden in vakanties. Heel lastig om advies te geven

Massi Nissa

Massi Nissa

06-04-2011 om 11:12

Dwergpapegaaien

Wij hadden vroeger thuis zo ongeveer alles wat je legaal in de dierenwinkel kunt krijgen. Bijna alles is wel leuk, eigenlijk. Poezen zijn geweldig, want ze zijn mooi, gracieus en eigenwijs. Honden zijn gezellig. Wat een verrassend leuk dier bleek, was de dwergpapegaai. Wij hadden er twee die de hele dag aan het flikflooien waren, superschattig.
Groetjes
Massi

En hier

Mijn moeder is ook dol op dieren, dus we hebben vroeger vanalles gehad. Parkieten, hamsters, konijnen, een haas, een kanarie, ratten, degoes, een zebravink.
Zelf hebben we een cavia gehad, een konijn, hamsters, muizen en massa's ratten. Mijn lievelingshuisdier blijft toch wel de rat. Parkieten vind ik ook nog steeds geweldig, maar daar is mijn man allergisch voor, dus dat ik die nooit meer zal hebben heb ik al lang geleden geaccepteerd. Helaas blijkt dochter erg veel aanleg voor allergiën te hebben, op het moment komt er uit de test al een allergie voor ratten, muizen en honden, maar bij langdurige bloodstelling aan andere dieren zal ze daar waarschijnlijk ook een allergie voor opbouwen. Nu hebben we dus een baardagame, ook heel leuk. Heel makkelijk en tam voor een reptiel. Mijn ouders hebben wel ratten, dus daar leef ik me wel uit in het knuffelen van lieve, zachte beestjes. Ze hebben ook een leguaan, die eigenlijk van mijn broer was, maar daar heb ik dan weer niet zoveel mee.

Tirza G.

Tirza G.

06-04-2011 om 12:52

Ongelukken

Alle beesten zijn de revue hier wel gepasseerd, maar wegens allergieen hebben we niks meer. Van mijn moeder heb ik het vermogen om net-niet-verongelukte dieren op te rapen; ik heb al heel wat egeltjes en vogeltjes in huis gehad. Het engste was een reiger, wat een klerelijers zijn dat, brrrrr. De laatste jaren is het rustig, erg rustig met beessies.

Tirza

Krin

Krin

06-04-2011 om 13:04

Katten

Katten (m/v) vind ik leuk, want lief en mooi en eigenzinnig en niet zo veel werk. Helaas is de poes die me vijftien jaar gezelschap heeft gehouden afgelopen zomer spoorloos verdwenen, en nu weet ik niet of ik nog wel opnieuw wil beginnen. Al was het maar omdat de mannen in huis er weinig aan vinden.
We hadden vroeger altijd katten, ik had geen hondenmensen om me heen, wel buren met honden die de anti-reclame voor de soort er grondig ingestampt hebben bij me. Inmiddels ken ik aardige honden, dus fel tegen ben ik niet meer, maar ik denk niet dat ik zelf een wil, ooit.
Verder heb ik ooit een konijn gehad, was geen succes, en hadden we vroeger muizen, maar dat was ongepland. Evengoed gezellig als ze zaterdagavond er gezellig bij kwamen zitten als we met ons bakje chips voor de tv zaten.
Ik heb weinig met vogels en aquaria, en helemaal niks met spinnen als huisdier. Daar zou ik ook geen vakantieoppas voor willen zijn. Voor slangen misschien nog wel, en verder voor alles wel. Zelfs voor honden, als het maar niet bij mij thuis is.

fuut

fuut

06-04-2011 om 17:05

Hangt van het dier af

Ik ben op zich dol op dieren, maar hoef ze niet allemaal in huis te hebben. De kinderen hadden hamsters, maar ik hou niet zo van dieren in een hok.
We hebben altijd honden, maar dat betekent niet dat ik alle honden leuk vind. Er zijn genoeg honden waar ik niets mee heb, of zelfs eng vind. Zoals die grote zwarte hond, die mij vorige week keihard in mijn hand beet, en het bloed er uit stroomde. En 's avonds, terug van de dokter, kwam er in de tuin opeens een spierwitte poes spinnend en kopjes gevend op mij af. Net alsof ze mij kwam troosten, en wilde zeggen 'zie je nou, poezen kunnen ook best lief zijn' (want ik ben niet zo'n poezenmens, en jaag ze meestal meteen weg).

Fiorucci

Fiorucci

06-04-2011 om 17:17

Haha tirza

Mijn zoon, nu 14, kwam in het verleden ook vaak met zielige gewonde dieren thuis, bij voorkeur op momenten dat je dacht: NU even niet!

Lou

Lou

06-04-2011 om 17:35

Vogels, katten

Wij hadden vroeger thuis een kat, die vaak lag te slapen bovenop het aquarium vóór de vensterbank, en daarachter op de vensterbank een grote vogelkooi met parkieten. Dat zag er altijd zo gezellig uit. Aquarium en kat hebben wij nu ook (twee katten), vogels niet, dat durf ik toch niet met die lieve poezen erbij. Katten vind ik de leukste dieren. Lief, aanhankelijk, gaan hun eigen gang, grappig, gezellig.

Wat we ook nog hadden vroeger was: salamanders, hagedissen, muizen, een keer een tamme kraai, en in de tuin een konijn en een cavia en een grote volière. Dat laatste zou ik ook leuk vinden, maar geen plaats in ons postzegeltuintje. Er zaten leuke vogeltjes in, zoals zebravinkjes, een Japanse nachtegaal (of was het nou een chinese), dwergkwartels, kanaries.

En oja, een edelzangertje binnen in een kooi. Jantje. Die zong mooi! Vooral toen hij op een goede dag ontsnapte en in de hoogste boom ging zitten. Alsof we een afscheidslied kregen.

Maar goed. Hier dus alleen katten, guppies en kardinaaltetra's. Voor andere dieren hebben we geen plaats of geen affiniteit.

fladder

fladder

06-04-2011 om 20:25

Van alles

Ik heb de katten bij ex achter moeten laten want ik wil geen kat op de flat (en al helemaal geen kat die overal tegenaan pist!). Maar toch mis ik ze...
We co-ouderen over de hond, een hoogbejaard exemplaar. Ik ben dol op haar en zal het niet droog houden als het zover is, maar haar toenemende aantal darm-incidentjes, nachtelijke spoedwandelingen, halve-huis-ondergescheten en onnodige winden (hoe belangrijker het bezoek, hoe doordringender de stank)...
Hoe dol ik ook ben op honden, als zij naar de eeuwige jachtvelden is verhuisd moet ik geen hond meer.
Ooit heb ik guppen gehad. Was leuk, misschien doe ik dat wel weer eens, maar dan met een grote bak.
En ik heb sinds ruim een jaar cavia's. Die zijn echt heel leuk, al vind ik het schoonmaken van de bak altijd een gedoe. Ze reageren echt op ons (en plastic zakjes, en koelkastdeuren), zijn aardig handtam, hebben een eigen karaktertje en zijn gewoon verschrikkelijk gezellig!
Ik heb ooit op iemands kippen gepast, dat vond ik wel leuk om te doen. Ze hebben in mijn ogen iets komisch-hysterisch

Janeway

Janeway

06-04-2011 om 20:43

Veel

Nu hebben we 2 katten, daarvoor 2 teckels, 3 cavia's een konijn. Daarvoor toen ik nog bij mijn ouders woonde. Konijnen, vissen, hamsters, vogels, valkparkiet dat beest werd 15. Kikkers ook nog gehad. Een tamme kauw en een tamme vlaamsegaai en een baby wild konijn. Eigenlijk van alles en nog wat. Maar het leukst vind ik dan katten en honden. Vissen vind ik trouwens fascinerend en rustgevend. Die zou ik nu ook wel willen maar waar.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-04-2011 om 21:12

Als ik eerlijk ben...

denk ik toch dat ik alleen honden en katten leuk vind en andere beesten hooguit interessant zolang een ander er maar voor zorgt. Op ons hoogtepunt qua beesten hadden wij poezen, parkieten, konijnen en van alle drie de soorten kleintjes. Het leek hier meer op een kinderboerderij. Op dat moment hadden we geen hond. Met de konijnen had ik in de winter heel veel medelijden. Toen de laatste dood was heb ik bijna opgelucht de ren opgeruimd en aan de bouwer ervan meegegeven. Het was een flink ding van 2 meter breed. De parkieten zijn een natuurlijke dood gestorven en daarna wilde ik geen andere meer. Aan andere knaagdieren heb ik nooit willen beginnen. Mijn dochter heeft kort een beestje gehad, maar dat was geen succes. Vissen vind ik wel mooi om naar te kijken, maar ook daarvan... ik hoef ze niet zelf. Maar ik zou het prima vinden als mijn man een aquarium zou willen aanleggen.

Valkyre

Valkyre

06-04-2011 om 21:54

Massi (lichtelijk ot)

"Wat een verrassend leuk dier bleek, was de dwergpapegaai. Wij hadden er twee die de hele dag aan het flikflooien waren, superschattig."

Nou snap ik ineens waarom die beestje "love birds" heten in het Engels! Ik had eens een docent wiens love birds Elizabeth en Mr Darcy heetten (Ook leuk: Cathy en Heathcliff).

Margriet*

Margriet*

07-04-2011 om 09:35

Tirza

"Het engste was een reiger, wat een klerelijers zijn dat, brrrrr."

Ik zou het ook niet in huis willen halen. Hoe deed je dat? Zo snel mogelijk de dierenambulance bellen?

Buitenissige beesten

O ja, natuurlijk de aanwaaidieren: kuikentjes, een eend, kikkerdril valt daar eigenlijk ook wel onder.

fladder

fladder

07-04-2011 om 12:44

Genista...

Aanwaaidieren... Pas op, ik ben beelddenker en zag ogenblikkelijk kuikentjes, eendjes en kikkerdril door de lucht waaien, voortgejaagd door windkracht 10!

norma

norma

07-04-2011 om 14:37

In huis

Wij hebben veel dieren en ook vanalles al gehad......de leukste dieren die gehad hebben zijn een tamme parkiet,die onze toen 2 jarige zoon als baasje zag en altijd naar hem vloog,het verdiet was dan ook erg groot toen parkietje dood ging,de parkiet die daarna kwam werd niet zo tam.Onze eerste grote rode kater was ook een geweldig dier,net iets anders dan onze andere katten.Nu hebben we 1 klein hondje,1 kat,2 waterschildpadden,daar heb ik niets mee en 2 cavia's.die cavia's zijn geweldig....daar heb je ook echt contact mee.Buiten hebben we 2 geiten,1 is een keer meegekomen van een centerparcs vakantie,dus erg tam,4 kippen en 2 konijnen,waarvan 1 ook erg tam,dat konijntje ligt bij onze zoon languit gestrekt op schoot.De konijnen lopen bij de kippen en geiten i nde wei,als zoon uit school komt gaat hij het ene konijntje halen en neemt hem mee naar binnen.
Ik ben opgegroeid met een echte waakhond en altijd en konijn.
We hebben op een stalling,dus niet aan huis nog 2 pony's en een paard.Die zijn ook heel belangrijk voor ons.
Ik heb niets met teptielen en vissen.Vogels ook niet zo.
Ik zou niet kunnen kiezen tussen een hond of een kat,ik vind allebei leuk,onze kat is een echte huiskat is,hij komt nooit buiten.
Een grote goed getrainde hond vind ik geweldig,maar daar heb ik geen tijd voor.
Ik heb al wel geleerd geen dieren mee naar huis te nemen,wij hadden op ee ngegeven moment een gewonde zeemeeuw in de schuur,die wel helemaal hersteld is......
Het is wel druk met alle dieren,maar ook wel erg fijn,vooral de paarden ,daar gaat al onze tijd in zitten,maar het brengt vooral onze kinderen zoveel goeds,ze leren er zoveel van.Een paard is wel een heel bijzonder dier.Je leert jezelf beter kennen door de omgang met een paard.Vooral voor onze zoon zijn de dieren erg belangrijk.

merene

merene

07-04-2011 om 18:35

Haha

Een geit meegenomen van Centerparcs? Da's wel heel bijzonder.
Wij hebben een konijn en een heleboel kikkervisjes.
Ons konijn is echt een maf konijn en heel gezellig. Eet als hij de kans krijgt alle jonge plantjes op. En gaat voor je voeten lopen als hij eten wil of gaat dan voor de schuifpui naar binnen zitten staren. Het lijkt net een poes, maar zegt alleen geen miauw.
Ik zou graag een poes willen. Ben dol op ze, maar ben bang dat ik de poes niet in de tuin kan houden en dat verwachten onze buren dan wel.

Tirza G.

Tirza G.

07-04-2011 om 19:23

Margriet*

Ik vind reigers sowieso al niet sympathiek uit hun ogen kijken en ik heb eigenlijk ook wel de schurft aan hun licht verwijtende houding als ze in de regen langs de slootkant staan, met van die opgetrokken schoudertjes en zo'n verwijtende rug. Maar waar ik me op verkeek (reiger in schuur) was de buitengewoon snelle en rake uitvallen die zo'n beest kan doen, naar alles wat bewoog. En láng dat die nek dan wordt, ongelooflijk.Brrrrrr.

Tirza

koentje

koentje

09-04-2011 om 02:23

Wij krijgen een pup

in mei!!Dus ja, ik ben gek van honden.
Maar van slangen en reptielen griezel ik!

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

09-04-2011 om 13:17 Topicstarter

Leuk beest

'Wat vind je een leuk beest? Heb je dat van huis uit meegekregen of is dat later ontstaan?'

Bij ons thuis, vroeger, hadden we een kat en dat vond ik gezellig. Hij/zij was er om ongedierte te bestrijden, als nuttig huisdier dus, en werd niet zo vertroeteld als de gezelschapsdieren van nu. Ik vind katten nog steeds leuk en als er buiten eentje mijn pad kruist, zal ik altijd even 'ha, poes!' roepen of hem/haar aanhalen, als-ie daarvoor belangstelling heeft.
Nu hebben we een konijn en dat is veel leuker dan ik ooit dacht. Hij is al zeven. Geen kat dus. Echtgenoot vindt huisdieren vooral leuk bij een ander, hij heeft er totaal geen behoefte aan.

'Welk beest vind je hélemaal niks?' Reptielen en amfibiën. Nou ja, de kikkers en salamanders in de tuinvijver vind ik prima, maar ik snap niks van mensen die een terrarium onderhouden. Vissen vind ik ook saai. Ik vind eigenlijk alleen aaibare dieren leuk.

'Wat voor dieren heb je zelf - en op wat voor beest zou je eventueel in de vakantie willen passen, maar niet zelf hebben?'
Ik heb weleens op een hamster gepast, prima. Een hond is me nooit aangeboden maar dat zou ik voor een paar weken wel willen. Zelf zou ik geen hond willen, veel te verplichtend. Nou ja, misschien als ik alleen zou zijn. Of dan toch maar een poes.

Fiorucci

Fiorucci

09-04-2011 om 15:20

Bromvlieg

Ik heb kikkers die fluiten als een kanarie, is echt heel grappig!)
De uitdaging is natuurlijk om een bak in te richten waarin je kikkers of reptielen zo optimaal mogelijk kunnen leven, en kikkers zijn heel actieve dieren, leuk om te observeren.

Bromvlieg

"'Welk beest vind je hélemaal niks?' Reptielen en amfibiën. Nou ja, de kikkers en salamanders in de tuinvijver vind ik prima, maar ik snap niks van mensen die een terrarium onderhouden. Vissen vind ik ook saai. Ik vind eigenlijk alleen aaibare dieren leuk."

Onze baardagame is best aaibaar hoor, hij heeft heel zachte stekeltjes. Hij vindt het helemaal niet vervelend als je hem aait en je kunt hem best even op schoot houden en in bad doen en hij eet uit je hand. We zijn hier in huis allemaal erg dol op hem

Fiorucci

Fiorucci

10-04-2011 om 07:00

Klopt nerina

Ohja, baardagamen heb ik ook gehad, en die vinden het ook leuk om 'savonds op schoot te zitten, net als een kat!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.