Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Sinterklaas

Sinterklaas

20-09-2020 om 21:16

Leuk bordspel voor hele gezin

Ik begin altijd al vroeg met het inslaan van sinterklaas cadeautjes om zo een dingen in de aanbieding te kopen. Ik ben nog op zoek naar een leuk bordspel voor ons gezin. De kinderen zijn 8 en 10. Ze kunnen wel spellen voor een hogere leeftijd aan. Zo spelen we al een tijdje de volwassen versie van kolonisten van catan. Dat is ook een beetje het genre dat ik zoek. We hebben bv. al camel up, carcasonne, monopoly.

Triva

Triva

20-09-2020 om 21:25

Ticket to ride?

Er is zoveel tegenwoordig... moeilijk hoor. Ik kijk altijd naar NoxSpellenzolder op YouTube voor een review.

Sinterklaas

Sinterklaas

20-09-2020 om 21:30

30 seconds

Zit nu te denken aan 30 seconds, maar weet niet welke versie. Ben een beetje bang dat de junior versie snel te makkelijk is.

Triva

Triva

20-09-2020 om 21:32

Sinterklaas

De versie "every day life"

Dendy Pearson

Dendy Pearson

20-09-2020 om 21:33

Hanze

Ik speel met mijn zoon graag Hanze. Wij houden van tactische spellen.
Ticket to ride is ook leuk.

Jesse_1

Jesse_1

20-09-2020 om 21:46

Dat was ook mijn suggestie

Ticket to ride

Er zijn verschillende versies inmiddels geloof ik. De Europe versie is erg leuk en blijft leuk.

Kingdom Builder

Ik sluit me aan bij 'Ticket to Ride'. Leuk in in hetzelfde genre als Catan en Carcassonne enzo.

Ook heel leuk is 'Kingdom Builder'. Lijkt vooral op Carcassonne. Het is net alsof je elke keer een ander spel speelt (andere victory conditions).

Verder is Machiavelli leuk als je een keer gasten hebt en iets met meer dan 4 spelers wilt doen. Laagdrempelig en toch best diepgaand. Is ook goed te spelen met 4 spelers, maar minder zou ik niet doen...

Guera

Guera

21-09-2020 om 15:15

Ticket to ride
Stenen tijdperk is ook leuk!

Tine Winkel

Tine Winkel

21-09-2020 om 18:01

spelletjes, altijd leuk

Zelf denk ik bv. aan Codenames of Boonanza. Je kunt ook denken aan een spel waarbij je niet tegen elkaar maar tegen het spel speelt. Zelf hebben wij Het verboden eiland in huis. Afgelopen sinterklaas heb ik aan een van mijn kinderen (woont niet meer thuis) en partner het spel Pandemic gegeven. Erg leuk spel, waarbij je de wereld moet zien te redden van een pandemie. Sorry... ik wist niet dat het zo'n voorspellend iets zou worden, een ander spel, bv. over het einde van de wereld of een WOIII, durf ik dit jaar niet te geven.

Pandemic

Leuk spel, maar vooral dit jaar ook een leuk sinterklaascadeau. Tsjor

Paddington

Paddington

22-09-2020 om 13:17

Leuke spellen

Flashpoint, samen als brandweermannen het vuur verspreiden

Dominion, een deckbuilding spel. Je verzamelt een deck tijdens het spelen.

Ook erg leuk en best lastig Big Book of Magic. Je speelt dan een groep tovenaarsleerlingen die een book open waar monster uitkomen.

Grappig dat Pandemic als leuk spel wordt gezien door mensen hier. Persoonlijk vond ik het maar zo-zo.

Dice forge vind ik ook erg leuk, net als Magic maze.

Ik weet niet of het doorgaat met Covid-19 maar in Almere is er 2x per jaar een outlet van 999 games. Daar staan ook spellen om uit te proberen en lopen de mensen rond die alle spellen kunnen uitleggen. Meestal is het in november dus altijd goed gepland voor de feestdagen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.