Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Leuk / goed restaurant in Amersfoort centrum?.

As weekend met vrienden afgesproken om te gaan eten. Ergens ‘ in het midden’ omdat we nogal ver uit elkaar wonen. Het is Amersfoort geworden. Iemand daar bekend & tips voor een leuk restaurant?

We willen lekker eten ( dus beter / uitgebreider dan een simpel eetcafé) maar t hoeft ook geen mega chique sterren tent te zijn. We willen uitgebreid bijkletsen, dus niet ergens waar de muziek loeihard door de tent knalt. Beetje klein / knus is wel leuk. Buitenlands mag, maar geen pizza. Vrienden zijn geen fan van midden oosten / noord Afrikaans ( couscous etc). Goede wijnkaart is een pré.

Iemand een goede tip? Op Iens/fork/ etc zie je op een gegeven moment ook door de bomen het bos niet meer..,,

Dank!

Ingrid

bicyclette

bicyclette

16-09-2019 om 21:39

tips

Mijn aanraders:
Hoog Vuur (beetje industrieel)
Oliva (leuk concept met kleine gerechten)
El Ternero (Argentijns)

vlinder72

vlinder72

16-09-2019 om 21:51

En mijn tips zijn

Safraan
Blok's
Merlot
alledrie wat duurder maar je kan er heerlijk eten

Op mijn lijstje komt ook Hoog vuur voor. En midden in het centrum De vier broers en het kannetje. In deze restaurants is het wel veel drukker en staan de tafeltjes dicht op elkaar.

IngridT

IngridT

16-09-2019 om 22:18 Topicstarter

Wow. Dank u

Dat is snel! Ik ga even googelen op deze namen..

Ik laat t weten als we iets gekozen hebben... ( maar meer input mag natuurlijk altijd!)

Andre

Andre

16-09-2019 om 22:32

Merlot!

Merlot, de naam zegt het al, heeft zeker goede wijnen. Leuke tent, lekker eten!

molletje

molletje

17-09-2019 om 15:39

bij het Eemplein: Dara

Van de website: "Dara is een kosmopolitische ontmoetingsplaats aan de Eemhaven in Amersfoort. Modern, grootstedelijk en toch ook romantisch! Dara serveert verrassende kleine gerechten – mezzes – uit verschillende streken. De verantwoorde gerechten hebben een goed prijsniveau dat u elders niet snel zult vinden."
Heerlijk!

vlinder72

vlinder72

17-09-2019 om 15:42

Molletje

Dara is precies wat ze niet willen. Er staat namelijk geen midden oosten / noord afrikaans en dat is dus precies wat Dara is.

Wel heel goed en lekker maar je moet er wel van houden.

molletje

molletje

17-09-2019 om 18:10

oeps

Had ik even over het hoofd gezien....

IngridT

IngridT

18-09-2019 om 13:20 Topicstarter

Hoog vuur

Is gereserveerd! Klonk als de goede mix tussen relaxed en lekker. Ik ben benieuwd! Dank voor de input!

IngridT

IngridT

21-09-2019 om 23:19 Topicstarter

Heerlijk gegeten

Wat een leuk restaurant! Heerlijk gegeten, aardig personeel, bijzondere setting in die oude tandpasta fabriek. Dank voor de suggestie!

En wat een leuke stad is Amersfoort! Ik kende het helemaal. Niet, maar zo gezellig! Mooie grachtjes, prachtig centrum. Weer zat mee natuurlijk, maar ik was aangenaam verrast!

Ingrid

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.