Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Liz

Liz

07-09-2014 om 21:54

Leuk restaurant in Utrecht met toeristen

Over een tijdje ga ik met kennissen uit het buitenland (die dan in Nederland zijn) eten in Utrecht Centrum.

Het lijkt mij leuk om dan in een van de werfkelders te eten (typisch Utrechts).

Wat zijn leuke restaurants voor die gelegenheid?

Of iemand nog andere suggesties en waarom ik niet in een werfkelder zou moeten eten ?

Jesse_1

Jesse_1

07-09-2014 om 22:55

.... misschien dat er Utrechters zijn...

.. ik woon inmiddels niet meer in Utrecht.

Ouzerie Eleni was altijd een van onze favorieten (heeft ook boven plaatsen, dus speciaal vragen om een plek beneden, je kunt als het goed is ook beneden in de kelder in een aparte kamer eten). Het heet nu Ouzerie to Steki http://www.ouzeritosteki.nl/, we zijn er een jaar of zo geleden nog geweest, is nog steeds leuk. Een soort tapas-op-z'n-grieks.

Andere is Restaurant River Kwai, als je van Thais houdt. Hier hebben ze een speciale thaise tafel die je kunt reserveren. Niet heel comfortabel , maar wel apart.

Maar goed, als het je het met toeristen meer op de Nederlandse toer wilt gooien kun je in De Oude Muntkelder eten (pannenkoekenrestaurant).
Of als je houdt van een middeleeuws tintje: Den Draeck.

En waarom je niet in de werfkelders moet eten? Muizen op de tafel... hebben we meegemaakt bij Passage to India. De muizen waren niet uit te roeien zeiden ze, maar wij keken toch wel even verrast op toen er bij het dessert een muis op tafel kwam zitten (nb 25 jaar geleden hoor).

Druif

Druif

07-09-2014 om 23:13

Link

http://www.oudegracht.nl/restaurants/index.php

Als ik in Utrecht eet, eet ik vaak in een werfkelder. Nog nooit een muis gezien. Wij eten vaak thais, of indiaas, of italiaans of zo. Maar met toeristen is den draeck denk ik wel leuker.

Ik vind Ouddaen trouwens ook altijd super.

marinade

marinade

07-09-2014 om 23:44

Of....

De winkel van Sinkel, markant gebouw op straatniveau, en ook op werfniveau kun je er eten (tapas dacht ik).

ijsvogeltje

ijsvogeltje

08-09-2014 om 13:21

Humphrey's

Humphrey's, zit in een werfkelder aan de gracht. Vind ik erg leuk!
Ouddaen vind ik trouwens helemaal niets, veel te druk. Zo zie je maar, smaken verschillen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.