Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

leuk spel idee gevraagd

Zoon en zn vrienden en dochter en vriend/vriendinnen spelen graag verschillende spellen.
We hebben al heel wat in de kast maar nu zijn ze beiden jarig en ik dacht wie weet.....
We hebben oa al:
30 seconds 2 versies
de slimste mens,wie is de mol,ik hou van holland (alledrie v d loterij )
Verschillende Black stories
Dobble ( mijn favoriet, geweldig!!)
Cortex
sushi Go
Keer op keer (net gehad)
waar of niet waar

Ik was nu aan t kijken naar the Mind en Shit happens kent iemand dat?
Iemand nog andere ideeën, kom maar op. Catan etc vinden ze niet zo leuk om te spelen.
De kaartspellen zijn favoriet

scrabble

Zelf zit ik hier te denken aan real life scrabble. Weer eens wat anders dan Wordfeud en je kunt online de Van Dale checken.

Hier wordt alleen met Kerst nog in de spelletjeskast gedoken. Als kaartspel hebben we, naast zo'n pakje kaarten, Fokke en Sukke en het Filosofenkwartet. De meisjes zijn hier sinds heel kort wel in de 'kattenbingo'.

Triva

Triva

26-05-2020 om 14:46

zo veel

Ik kan wel door blijven gaan met opnoemen, er zijn tegenwoordig zoveel leuke spellen maar ze kunnen het beste zelf eens kijken bij bijv de reviews van Nox:


https://www.youtube.com/user/Dharquen/featured

Of ik heb echt meer info nodig welke spellen ze wel echt leuk vinden en welke niet, voor hoeveel personen, hoe moeilijk, veel kans erin of juist veel tactiek.

Momenteel spelen wij veel het monopoly Deal kaartspel (echt heel leuk), Oh Hell (kan ook gewoon met et normale kaartspel, zoek dan op boerenbridge), Kwakzalvers van Kakelenburg, Wingspan is net aangeschaft, davincicode, vergeten stad, verboden eiland, genius, Camel Up, ticket to ride, keezen, touche, machiavelli, grote Dalmuthi, Qwixx en Super5

Triva

Triva

26-05-2020 om 14:48

Nox

heeft wel een review van The Mind:


https://www.youtube.com/watch?v=IsfqGsXa-Bk

Tine Winkel

Tine Winkel

26-05-2020 om 15:27

Aanvullend op triva

Beverbende, love letter

Paasei

Paasei

26-05-2020 om 16:28

Kaartspellen

Die zijn favoriet, zeg je. Denk eens aan
- Take 5: snel spel, geschikt voor veel spelers (max 10 geloof ik). Snel te leren.
- Level 8: variant op jokeren. Weer een andere twist.

Wij doen graag spelletjes en deze twee komen regelmatig op tafel. Gezin met (inmiddels) volwassen kinderen.

Knutselkei

Knutselkei

26-05-2020 om 18:10 Topicstarter

Kinderen zijn ook volwassen

Zoon woont nog thuis, dochter op kamers en vraagt ook echt om spelletjes, doen ze veel .. Zo grappig. ...Wilden ze eerst nooit en nu steeds meer. Ik ga eens kijken naar jullie tips.
Ik zal ook bij Nox kijken, fijn dan kan ik wat meer zien van een spel

akkemarie

akkemarie

26-05-2020 om 18:55

Spelletjes en escaperoom thuis

Mijn zoon heeft regelmatig nu een spelletjes dag met een select groepje vrienden. Leuk om ze te zien. Ze hebben zelf een escaperoom spel in elkaar gezet, werkelijk ontzettend vernuftig gedaan. Om dit op locatie te doen. Dus bij mensen thuis of in de tuin of ergens in het bos of weiland. Willen ze proberen een zakcent bij te verdienen. Professioneel uitgedacht.

Biebel

Biebel

26-05-2020 om 20:50

Engelstalige

Het is even wennen, maar ik vind exploding kittens nog steeds leuk (https://www.bol.com/nl/p/exploding-kittens-originele-editie-nederlandstalig-kaartspel/9200000096239552?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp ). Het Is een andersom denkend kaartspel, waarbij je beurt bijvoorbeeld eindigt met het pakken van een kaart.

En als je kinderen een beetje flauw gevoel voor humor hebben- hier nam jongste kind altijd Cards against humanity mee naar vrienden. Waarbij ik zie dat er nu zelfs een trump versie van is en er sowieso verschillende versies van zijn. https://www.bol.com/nl/p/cards-against-humanity-the-bigger-blacker-box/9200000098421378?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

Als laatste een classic, voor in de late uurtjes. Als je uit-ge-Yahtzeed bent. Niet voor vegans; biggen.
https://www.bol.com/nl/p/biggen-spel-dobbelspel/1004004000008375?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

akkemarie

akkemarie

26-05-2020 om 20:53

Cards against humanity

Is hier veel gespeeld ndoor de vrienden. Ze hebben zelfs een versie gemaakt . Cards against friends. Hilarisch

Triva

Triva

26-05-2020 om 23:17

oja

en lekker online spelen op bijv boardgamearena met vrienden (bijv solo (dat is pesten/uno) of lekker ouderwets keezen)

Knutselkei

Knutselkei

27-05-2020 om 08:12 Topicstarter

Leuke ideeen

Leuk die escaperooms zelf maken, dat wil ik ook nog een keer doen,doen ze hier ook graag. Wel al soort gemaakt voor de jongere BSOkinderen vonden ze erg leuk. maar voor ouderen,petje af want dat is zelf goed puzzelen om t te laten kloppen.

Cards aigainst humanity leek me erg leuk, maar zoon zei dat 1 v d vrienden echt niet goed is in engels, dus die valt denk ik af. Ze spelen vaak als vriendengroep van 4 of 5 en zijn wel van de zwarte humor en flauwe grappen
Exploding kittens is besteld
Skipp bo en Take 5 komt via verjaardagskado er ook aan.
Ik heb een versie van 4 op een rij waarbij je de balletjes moet gooien gevonden. Dat zal ook wel voorhilariteit zorgen dus ook besteld.
Boardroomarea kende dochter ook,leuk!

Knutselkei

Knutselkei

27-05-2020 om 08:13 Topicstarter

Aigainst

T is nog vroeg whahhaa

Dendy Pearson

Dendy Pearson

27-05-2020 om 10:34

Dominion

Wij spelen vaak dominion.
Ook wel OMG, maar daar moet je wel heel erg bij nadenken.

Marit

Marit

27-05-2020 om 21:20

zat te vinden

Love letter is erg leuk in een groep (1 kaartspel 4 personen, 2 kaartspellen tot 8 personen, moet je wel 1 prinses eruit halen).
Qwixx (kaartvariant of de dobbelsteenvariant, de eerste is net iets tactischer)
Jaipur is een leuk 2 persoons kaartspel
voor grote bordspellen is wingspan een erg mooi en goed spel, ticket to ride zijn er in vele varianten, zowel voor 2/3 persoons als voor 4 of meer personen. er zijn legio leuke cooperatieve bordspellen. Teveel om op te noemen, maar inderdaad, net wat je leuk vindt.
En als ze ideeën willen opdoen: nox heeft video's in het nederlands inderdaad, mocht je zoon zijn engels wel goed zijn kan hij eens googlen op tom vasel, die heeft ongelofelijk veel video's in het engels over allerhande spellen, de site boardgamegeek geeft ook heel erg veel info...maar is wel een beetje voor de diehards En er zijn twee nederlandse podcasts over bordspellen, om wellicht ideeën op te doen

Veel plezier

Marit

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.