Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wilerookeensleukbijlopen

Wilerookeensleukbijlopen

18-03-2013 om 09:40

'leuke' schoenen voor smalle voeten gezocht....

Hier een schoenvraagje..... Ik heb smalle voeten en door in kindertijd te kleine schoenen gedragen. Niet expres maar door smalle voet kozen mijn ouders dan maar voor een maatje kleiner want dan leek het beter te zitten. Nu heb ik gauw pijn in mijn voeten als ik normale schoenen koop want te wijd. Ik loop dus al 10 jaar alleen maar op Lowa wandelschoenen. Hierdoor heb ik geen pijn meer. Heerlijk zou je zeggen. Het is alleen dat ik dus ook 10 jaar niet vlot uitzie. Want wat past er anders bij wandelschoenen dan een spijkerbroek en fleece trui. Ik voel me zo saai gekleed en baal hiervan. Wil ook wel eens wat leuks dragen maar de schoenen verpesten mijn outfit dan..... Waar ooh waar koop ik schoenen die geschikt zijn voor smalle (probleem) voeten. Als ik dan eens naar een schoenenwinkel ga voor probleemvoeten, komt de verkoopster met het enige paar bedoeld voor smalle voet. Volgens de verkoopster reuze vlotte schoenen. Voor mij zien ze er helemaal niet vlot uit, integendeel. Help....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Judith H

Judith H

18-03-2013 om 09:59

Ook smalle voeten

Ik heb ook smalle voeten en kan dus niet alles aan. Ik los veel op door een extra zooltje in mijn schoenen te dragen. Heb je dat ooit geprobeerd. Dan kom je hoger in de schoen te zitten zeg maar. En ik heb een paar (hippe) schoenen van Wolky. Ze hebben verschillende lijnen van extra smal tot extra breed. De info staat op hun site. Veel suffe schoenen maar ook leuke erbij. Ze lopen als pantoffels en je kunt er evt ook eigen steunzolen in doen. Ben je wel eens bij een podotherapeut geweest? Misschien kunnen ze een zool tegen de pijn maken?

En kinderschoenen? Die gaan intussen ook tot behoorlijke maten door en daar zijn meer merken met een smallere leest.
Succes met zoeken!

Breedtemaat tweeneneenhalf

Breedtemaat tweeneneenhalf

18-03-2013 om 10:30

Goede kinderschoenenzaken

Ik kom met mijn breedtemaat 2,5 en maat 40 het liefst in een goede kinderschoenenzaak, ook omdat het personeel daar echt veel meer verstand heeft van voetproblemen dan in de doorsnee keten-schoenenzaak. Ze meten je voeten goed op en kunnen adviseren welke extra zooltjes nog handig kunnen zijn. Meisjesschoenen in de grotere maten zijn niet meer kinderlijk. Voor mijn doen soms zelfs te vlot.

Wilerookweleensleukbijlopen

Wilerookweleensleukbijlopen

18-03-2013 om 10:50

Mijn voetmaat

Ik heb net even mijn voeten gemeten. Voetlengte kom ik op 24,5. Ik begrijp dat dit eigenlijk 38,5 is, natuurlijk per merk kan dit verschillen. Verder is mijn voetbreedte 29,9 om heel precies te zijn. Ik zie als ik google dat er een schoenenwinkel bestaat waar je ook voetbreedte en kuitbreedte op kunt geven en zowaar komen er dan erg leuke laarzen en schoenen uit. Het enige probleem is dan weer de voetlengte maat. Neem ik 38 of 39.... Dus ik kom toch weer op passen uit, want wie weet zit het helemaal niet lekker. De Wolky schoenen zien er leuk uit, ik zie geen breedte maten maar lees wel dat sommige modellen smal vallen. Kinderschoenen daar heb ik nog niet aangedacht..... goed idee. Kan ik samen met mijn dochter van 9 schoenen gaan passen. Helaas moet de schoen net iets degelijker zijn dan ik eigenlijk zou willen. Mijn grote teen is een beetje vergroeid, en dat geeft ook gauw pijn. Hoe heet die afwijking ook al weer. Bedankt zover, ik blijf zoeken en passen. Ga op zoek naar een wolky verkooppunt en kinderschoenen passen.

Lamica

Ik heb zelf ook smalle voeten en ook nog eens kleine. Dus je zou zeggen bij een kinderschoenenwinkel zit is goed. Nou misschien voor ballerina's of slippers, maar echte damesschoenen vind ik er niet.

Gelukkig wel bij het merk Lamica, o.a. te koop bij Omoda zie: http://www.omoda.nl/lamica-schoenen/ Gratis verzenden en retourneren. Modieus, smal en verkrijgbaar in maat 35. Heb er toevallig net een paar enkellaarsjes besteld.

Marie

Marie

18-03-2013 om 12:02

Hallux valgus

Hoi
Ik denk dat je Hallux Valgus bedoelt:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hallux_valgus
Verder raad ik je aan om eens naar een podoloog te gaan voor steunzolen die je voeten goed ondersteunen en dus geen pijn meer hebt.
Verder verkoopt een goede (vaak duurdere) schoenwinkel ook wijdtematen en kunnen ze je daarin ook adviseren.

Dolcis

Hier 2 kinderen met smalle voeten. Wij konden altijd goed slagen bij Dolcis. Daar hebben ze altijd wat kinderschoenen als smal model. En best betaalbaar.
groeten albana

Tineke

Tineke

19-03-2013 om 20:01

Voetbreedte?

TS, je zegt dat je voetbreedte heel precies 29,9 is??? Dat is niet zo smal... Ik denk dat je 19 bedoelt als omtrek op breedste gedeelte?
Ik heb ook eens gemeten, en ik kom op 18 uit, maar bij maat 36 geeft dat eigenlijk nooit problemen. Ik houd altijd van dikke sokken, misschien dat dat helpt? De laatste tijd koop ik nogal eens Esprit-schoenen, voor mij perfecte pasvorm.

lennest

lennest

20-03-2013 om 10:34

Smalle voeten

Ik heb maat 41/42 en een smalle voet en dat was toen ik een puber was echt een ramp! Maat 42 had je alleen maar in speciaalzaken en dan ook nog die vreselijke modellen. Gelukkig kan ik nu wel redelijk leuke schoenen kopen, sinds de kindermaten in sommige speciaalzaken ook tot 42 gaan. En soms lukt het ook met de volwassen maten, wel even zoeken! De meeste winkels hebben al aardig wat binnen, ik heb mijn eerste paar al gescoord: leuke sneakers in maat 42 en dit keer een volwassen sneaker van Durea, breedtemaat G. Ik weet niet waar je woont, maar ik heb 'mijn' schoenenwinkel gevonden via het internet door te zoeken op de site van Durea. Het makkelijkste is 1 bepaalde schoen aanklikken, waar te koop, plaatsnaam invullen en dan krijg je een lijst van winkels met een grote/kleine collectie. Ze zijn duur (vaak tegen 200 euro), maar ik doe er jaren mee. Echt hip? Neuh, maar sommige modellen zijn goed te doen (behalve de sandalen dan, want die zijn echt erg!).

Vic

Vic

20-03-2013 om 13:02

Breedte/omtrek?

Ik denk ook niet dat ze 19 omtrek bedoelt, Kaatje. Dat heb ik ook, en ik dat is niet heel erg smal volgens mij. Gok dat ze de breedte bedoelt die eigenlijk bij maat 29 hoort (ofzo). Of 29,9 mm., maar dat is dan echt héél smal

Vic

Vic

20-03-2013 om 13:05

Nou, dat is ook wat...

Ik heb eens gegoogeld op breedtematen, en ik zit onder de smalste maat. Dat is me dus nooit opgevallen bij het kopen van schoenen. Ik vind het wel fijn als ik mijn tenen een beetje kan bewegen in een schoen.

Merel

Merel

20-03-2013 om 16:21

Ook gemeten

Vroeger moest ik ook altijd naar de dure schoenenzaak om stomme schoenen te moeten laten aanmeten met mijn smalle voeten, nu merk ik er weinig meer van. Ben ook maar eens gaan meten, ik heb maat 40 en de omtrek is 21, ik zag mijn breedtemaat inderdaad niet in het tabelletje van die schoenenwinkel voorkomen, daar begint het bij maat 40 bij 23,5 en dat zou dan breedte F zijn, daar zit ik dus onder, ik heb ook een hele lage wreef en eigenlijk kan ik dus alle schoenen wel aan. Soms zit het te los maar dan doe ik er zooltjes in. In winterse schoenen met zo'n wollen laagje en in zomerse schoenen meestal iets duns, ik heb altijd wel een setje in huis witte stoffen bovenkant en groene onderkant en ook hele goedkope van de blokker, zwarte. Die moet je nog uitknippen in je maat. In sommige schoenen heb ik er 2 boven op elkaar, maar dat blijft prima zitten en zorgt ervoor dat de schoen ook lekker aansluit. Het enige wat soms suf is, is bij veterschoenen, dat je eigenlijk bijna de ene zijkant tegen de andere aan zou kunnen veteren, maar dan zit het aan de voorkant (onder de veter-rij) niet mooi, daar is er dan ruimte in de schoen over en krijg je een glooiing. Gelukkig is dat niet bij alle schoenen zo, dus dan kijk ik gewoon verder, en ik heb mezelf geloof ik wel aangewend dat schoenen soms wat losser zitten, en dan laat ik dat maar zo. (behalve bij flatjes/ballerina's of pumps natuurlijk, anders verlies je ze, dus die moeten strakker zitten, maar ook daar prop ik zooltjes in (bijgeknipt)

Wilerookweleensleukbijlopen

Wilerookweleensleukbijlopen

21-03-2013 om 09:48

Oeps slordig van mij....

nauwkeurig getallen opschrijven is niet mijn sterkste kant, ha,ha. Het moest dus zijn 22,9 denk ik. Net even nagemeten en nu kom ik weer op 22. Ik zal iemand vragen om voor de zekerheid ook even mijn breedtemaat te checken ha,ha ik ben een chaoot. Ik heb All star schoenen gekocht, ze zitten heerlijk. Niet echt goed voor je voeten, maar als ik geen pijn voel is het toch een goed teken dat ze in iedergeval geen vervelende drukpunten veroorzaken. Ik ga zeker een zooltje proberen! Verder blijf ik rustig verderzoeken. Ja, het klopt dat ik Halux Valgus heb. Ik krijg vooral last van schoenen die druk geven op mijn grote teen waar het probleem zit. Ik had laatst van die sneakers van een sportmerk gekocht. Dat deed echt heel erg pijn. Het klopt dat smalle schoenen niet perse goed voor je voeten zijn. Bv laarzen, die heel smal eindigen aan de voorkant zodat je tenen worden gekneld, . Nee niet goed natuurlijk, dus zeg maar goed aansluitend en de juiste vorm, geen knelpunten en te krab bij de tenen. Ik had eens schoenen die waren zo wijd dat mijn voet alle kanten op ging in de schoen, ha,ha ook niet goed want geen steun. Bedankt voor alle tips!

Beenwarmers?!

Ik zie ook veel dames met een rok/jutk, dan een maillot/legging, dan leuke beenwarmers en daaronder stoere hoge schoenen - ook bergschoenen!
Ik ben zelf een paar aan t breien maar die komen nooit meer voor de lente af en dan is t te laat

Vertigo

"Ik zie ook veel dames met een rok/jutk, dan een maillot/legging, dan leuke beenwarmers en daaronder stoere hoge schoenen - ook bergschoenen! "

Vrouwen met deze combinatie noem ik geen dames :o)

Hah shonagh

Enlighten me, zijn het dan kenau's? ik word er zelf ook nog 1 als de lente nog een maandje wacht..

Merel

Merel

22-03-2013 om 15:26

Valt toch wel mee

Ik heb best stoere schoenen maar ben dan toch niet meteen een soort 'man-wijf' ? Ik draag sowieso geen rokken (hou ik niet van) maar vind het soms best leuk staan als vrouwen daar laarzen onder dragen.
Dit zijn de schoenen die ik nu heb hier:
http://www.polyvore.com/wait_for_you/set?id=60934000 (met meteen een leuk stijl plaatje)
http://www.polyvore.com/be_amazing/set?id=75436179 (zoekplaatje maar ze staan erbij)
http://www.hm.com/nl/product/03932?article=03932-C

Dames, dames

Tussen dames en kenaus/manwijven zit nog een heel scala aan benamingen voor vrouwen. Ik zei alleen maar dat ik vrouwen met bergschoenen, beenwarmers en rok geen "dames" zou willen noemen ;o)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.