Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Roos

Roos

30-09-2009 om 13:16

Leuke spellen voor volwassenen

Mijn nieuwe liefde blijkt zowaar ook van spelletjes te houden. Ben ik erg blij mee, maar we komen tot nu toe niet heel veel verder dan rummykub. De andere spellen die wij kennen zijn meestal niet zo leuk met zijn tweeen. Maar ze zouden er toch moeten zijn zou je zeggen.
Weet iemand een leuk spel voor volwassenen wat ook nog eens leuk is om met z'n tweeen te spelen?

Alvast bedankt

Roos

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jesse_1

Jesse_1

30-09-2009 om 13:40

Eh...

Er is volgens mij een tijdje terug een draadje over geweest.
Mijn tip: kaartspel van Kolonisten van Katan.
Jesse

Massi Nissa

Massi Nissa

30-09-2009 om 13:42

Skipbo

Zie titel, is een leuk spel voor twee mensen (of meer). Guillotine is ook erg lollig. Stap Op (ben ik verslaafd aan geweest). Schaken.
Groetjes
Massi

Carcassonne

Juist met 2 personen heel leuk, en er zijn een heleboel uitbreidingen te krijgen.

Linda99

Linda99

30-09-2009 om 14:01

Triominos

Veel leuker dan rummikub

Hier

hebben we veel geschaakt toen ik zwanger was van dochter1 en scrabble doen we altijd op vakantie (lekker tuttig).

Kiki

Kiki

30-09-2009 om 14:12

Puerto rico

Harstikke leuk spel!

milla

milla

30-09-2009 om 15:19

Dominion

Wij hebben de laatste vakantie veel dominion gedaan. Lost City's vinden we ook leuk om met z'n tweeen te doen. Maar inderdaad de meeste spellen zijn leuker met meer spelers, dus eigenlijk is het zaak om wat medespelers te vinden.

Je kunt ook eens op een spelletjes site kijken daar vind je vaak goede recensies. Bijv bordspel.com, of spellengek.

Milla

joos

joos

30-09-2009 om 16:04

Dubbel 12

dubbel 12 domino (ook verkrijg als Mexican Train) vinden wij erg leuk. Mexican Train is de te bestellen bij Bol.com.

Magic

Magic the gathering, een heel uitgebreid kaartspel. Je kunt er steeds nieuwe setjes kaarten voor kopen, en zelf je speelsets klaar maken. Het is wel aan te raden om te beginnen met de beginnersset, dat is meteen eeen soort handleiding. Het eerste spel speel je dan stap voor stap met die set kaarten.

Set!

En ook Yahtzee (goedkoop scoreblokje uit de speelgoedwinkel + 5 dobbelstenen en je kunt aan de gang), Monopoly, kaartspelletjes, Stratego...

Squence

Squence, bordspel waar kaarten op staan en waar je dan als eerste zo snel mogelijk twee rijen met 5 stenen moet zien te maken. Je kunt elkaar lekker pesten omdat je ook weer stenen weg kunt pakken als je een bepaalde kaart hebt. Dit kun je met z'n tweeën, drieën, vieren etc. doen. Bij ons al jaren een succes. Duurt ook niet te lang, vind ik ook wel prettig en iedere ronde heb je weer kans om te winnen. Succes met je zoektocht en veel spelplezier.

tonny

tonny

30-09-2009 om 20:21

Ligretto

of blokus.

tonny

Roos

Roos

30-09-2009 om 20:51

Leuk!

Klinkt leuk allemaal, ik ga eens op zoek. Carcassonne heb ik al vaker mensen over gehoord inderdaad, misschien leuk om mee te beginnen.
Ik ga het oude draadje ook eens uitspitten.

Bedankt!

Roos

Fraz

Fraz

30-09-2009 om 21:13

hyves (een soort van schaken maar dan anders) is ook erg leuk. Kaartspel van catan en carcasonne is erg leuk ook met zijn tweeen of regenwormen.

Take 5

take 5 is leuk, maar ik vind zelf hoe meer mensen hoe leuker. Monopoly, Risk, Stratego, Scrabble vind ik ook leuk op zijn tijd. En Touché! Erg leuk.

Stelle

Stelle

01-10-2009 om 13:25

Set en khet

Set is geweldig, zij het niet ontspannend Tenminste, niet als je zo bloedfanatiek bent als Man en ik...
Macchiavelli is ook leuk, en Khet, strategisch spel met laserstraal die je via speigeltjes moet afbuigen en waarmee je de farao van de tegenstander moet raken. Erg duur, maar het goede is dat het ook behoorlijk kindvriendelijk is en haast net zo elke-keer-anders als schaen.

Als jullie van een ingewikkeld spel houden, is 'go'ook een leuk spel.

Roos

Roos

02-10-2009 om 09:28

Wauw

Wat een hoop tips zeg, ik ga de beschrijvingen allemaal eens googlen, bedankt!

Roos

Denkspellen?

Er zijn de laatste jaren zó veel leuke spellen bijgekomen, zo veel leuker dan het geijkte rummikub, yahtzee en risk, er zal een wereld voor jullie opengaan! Inderdaad is er meer voor meer spelers, maar ook voor twee personen zijn er ontzettend leuke spellen.
Houden jullie van denkspellen? Dan is het gipf-project de moeite waard. Dat is een serie van 7 spellen: Gipf, Zertz, Yinsh, Dvonn, Pünct, Tamsk en Tzaar. Tamsk wordt overigens niet meer gemaakt. Het zijn allemaal tweepersoons-denkspellen in de stijl van bijv. dammen, schaken en go: mooi vormgegeven, makkelijk te leren, ook voor kinderen vanaf een jaar of 10, maar je kunt als je wilt ook heel ingewikkelde tactieken bedenken. Ik zou eerst voor Dvonn gaan. Abalone is ook een leuk denkspel in die trant.
Verder zijn bij ons Lost Cities, Ballonnenrace en Blokus favoriet. En Tavern is ook een leuk en grappig tweepersoonsspel: je hebt een café waar trollen, elfen, dwergen en draken komen en die moet je allemaal tevreden houden met de juiste drankjes, maar je moet ze ook niet dronken voeren want dan gaan ze met elkaar op de vuist.
We houden ook van thinkquest puzzels: je speelt niet tegen elkaar, maar probeert samen een puzzel op te lossen. In die serie is Rush Hour het bekendst maar zeker niet de enige. Ik weet de andere namen niet uit mijn hoofd, maar ze zijn allemaal leuk.
Veel plezier!

Jaaaa rush hour

Verslavend leuk inderdaad

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.