Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tijgeroog

Tijgeroog

04-05-2011 om 12:18

Leuke workshop voor man

Ik had m'n man voor z'n verjaardag een workshop ijzer smeden cadeau willen doen, mogelijk met z'n broer en zwager er ook bij. Helaas blijkt dat de enige betaalbare workshop die ik kon vinden (bij het historisch openluchtmuseum in Eindhoven) voor dit jaar al helemaal volgeboekt is.
Weet iemand een andere smid-workshop, of een andere echte mannen-workshop? Budget tot ongeveer 100 euro, en het liefst een hele dag.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

En gewoon een smid bellen?

En als je gewoon googelt op 'smederij' en dan wat bedrijfjes in de je omging belt en ernaar vraagt?
Ik weet hier wel 2 smeden, maar of die een hele dag 3 mannen willen hebben meelopen voor zo'n klein budget vraag ik me wel af.......
Maar proberen kan altijd toch?
groeten albana

Tijgeroog

Tijgeroog

05-05-2011 om 10:23

Niet echt

Dat is het niet. De workshop waar het om gaat is er een waarbij je met een groep van 6 met echt vuur en blaasgalgen en grote hamers een dag de stoere man uit gaat hangen. Dat is wat anders dan meekijken hoe een lokale smid aan het werk is (waarbij mijn ervaring is dat die ook meer met snijmachines en andere moderne apparatuur werken dan op de ouderwetse manier.)

Als

er iemand is die dat weet, dan is het degene die die volle cursus geeft wel. Kan je die niet vragen om een verwijzing. Soms zijn het con-collega's (hoe spel je dat) en gunnen ze een ander ook wat over en weer.

Tijgeroog

http://www.vuurspetters.nl/data-workshops/
http://www.habekotte.com/smeden/smeden3.htm

Mijn man heeft ooit eens een dag geweldig veel lol beleefd aan een graafmachinetje. Gehuurd voor tuinwerk, de halve buurt er om heen en de grote mannen leken wel kleine jochies met 'n grote-mannen-graafmachine. Moet je uiteraard wel een stuk grond hebben en liefst iets nuttigs te doen op dat stuk grond.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.