Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Merel

Merel

11-11-2008 om 17:26

Lidmaatschap opzeggen

Hoi,

Mijn dochter is 7 april lid geworden van een volleybal vereniging en vond dit toch niet zo leuk. Ze heeft op 2 juni opgezegd (de eerste les in die week) middels een briefje aan de trainer en haar spullen ingeleverd. Nu moeten we wel 3 maanden contributie betalen terwijl ik eigenlijk dacht dat dat 2 maanden zouden zijn. Zie ik het nu verkeerd?

Merel

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Inge M

Inge M

11-11-2008 om 19:54

Lidmaatschap per jaar

Veel sportclubs hebben een lidmaatschap per jaar. Aan het eind van het seizoen kun je opzeggen voor het volgende seizoen. Tijdens het seizoen opzeggen kan niet. Je bent altijd voor een heel jaar lid.
Jouw dochter is lid geworden en heeft vrij snel daarna weer opgezegd. Ik denk dat je geluk hebt dat de rest van het seizoen nog maar zo kort was.

Merel

Merel

11-11-2008 om 21:09

Ach

Hoi,

Op het aanmeld formulier stond dat je, als je eerder zou opzeggen of halverwege het jaar lid zou worden je per maand zou moeten betalen. Dus ik dacht eigenlijk heel simpel dat ik alleen de maand april en mei moest betalen omdat ze in juni niet meer meedeed (en eigenlijk daarvoor al niet ivm enkele uitvallen van lessen) maar misschien moet ik al blij zijn dat niet het hele jaar berekend werd.

Merel

Coco

Coco

12-11-2008 om 07:53

Je ziet het verkeerd

"Ze heeft op 2 juni opgezegd (de eerste les in die week) middels een briefje aan de trainer en haar spullen ingeleverd"
Ze heeft in juni opgezegd, dus de maand juni moet nog betaald worden.
En ik vind het een hele schappelijke vereniging dat dat per maand kan. Een half jaar of een jaar is gebruikelijk (en als je dan 2 september opzegt zul je echt het hele komende seizoen nog moeten betalen)

MaximeM

MaximeM

12-11-2008 om 14:16

Oke

hoi,

Ja je kon hier per maand opzeggen, dat stond duidelijk in de aanmeldingsbrief. Maar ik geloof zelf dat ik toch echt de maand juni niet berekend had, als het mijn business betrof. Ze heeft geen les in juni gevolgd en zij hebben ook geen extra kosten o.i.d. moeten maken omdat zij er niet was...(maar goed, waarschijnlijk ben ik niet zakelijk genoeg)

Maxime

Coco

Coco

13-11-2008 om 12:52

Jij bent zeker nooit penningmeester geweest

"Maar ik geloof zelf dat ik toch echt de maand juni niet berekend had, als het mijn business betrof. Ze heeft geen les in juni gevolgd en zij hebben ook geen extra kosten o.i.d. moeten maken omdat zij er niet was..."
Dat is het nu juist. Een vereniging is geen business. Meestal is het de eindjes aan elkaar knopen voor een bestuur (mensen die zich gratis en belangeloos inzetten voor zo'n tent). De vereniging gaat verplichtingen aan. Waarschijnlijk huren ze de zaal en de trainer in (misschien ook per maand). Stel dat niet alleen jouw dochter maar de helft van de groep op 2 juni opzegt. Die zaal en die trainer kunnen voor die maand niet meer worden afgezegd. Misschien had de club wel groepen kunnen samenvoegen o.i.d als de opzegging op tijd was geschied.
Zoals jij het stelt lijkt het alsof het om een commercieel bedrijf gaat dat alleen uit is op winst...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.