Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Little black dress

Hallo dames,
wie van jullie kan me helpen bij een discussie die al enkele dagen gaande is aan de schoolpoort: horen er wel of niet zwarte panty's onder een little black dress? Wij komen er zelf niet uit, en omdat ik zaterdag naar een trouwfeest moet zou het wel handig zijn om te weten wat juist is!
groetjes,
Corleone (en de andere mama's aan de schoolpoort)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

18-12-2008 om 15:16

Mijn dochter

vindt een gewone huidkleurige mooier. Ze gaat morgen dus met een zwart jurkje, huidkleurige panty's en zwarte ballerina's naar het schoolgala.

Minka

Minka

18-12-2008 om 15:42

Nou ik weet het niet

Het enige wat ik weet is dat mijn man een bloedhekel heeft aan vlééskleurige panties (ja, zo noemt hij ze ook, niet eens huidkleurig maar vleeskleurig dus, hihi) en ze onmiddellijk zou vernietigen als hij ze tegenkwam.
Ik ga dus maar met een andere kleur panty.
Vrolijke groet, Minka

Tirza G.

Tirza G.

18-12-2008 om 16:29

Nee

zwarte panty's kunnen niet onder een little black dress. Armen liefst ook onbedekt, alhoewel lange handschoenen in de avond wel mogen. Dan wel in dezelfde kleur. Schoenen ook in dezelfde kleur. Sieraden mag, horloge niet.

Tirza (eneurm thuis in etiquette)

Janna3

Janna3

18-12-2008 om 16:34

Goh tirza

Wat een eye-opener! Ik zou juist geneigd zijn om zwarte panty's onder een zwart jurkje te dragen. Wat voor sieraden kunnen bij een LBD? Parels, witgoud of juist goud?
Janna

Tirza G.

Tirza G.

18-12-2008 om 16:41

Gelegenheid

Sieraden ligt heel erg aan de gelegenheid en aan de kleding van de begeleidende heer, als die er is.
Ga je naar een kerstgala, dan kun je "los" op sieradengebied, maar nooit goud en zilver bij elkaar (dat kan nooit ). Ga je naar een opening van een galerie, dan ga je voor iets exotischer. Ga je naar een receptie oid met een gastheer/vrouw, dan verschijn je nooit met meer sieraden dan de gastvrouw.
De lengte van de ketting moet passen bij het decollete, óf je gaat voor een mooi halssierraad, óf je gaat met een lange ketting over het decollete heen.

Eenvoud is de ware Beter één heel mooi stuk dan tien in de blingbling-categorie.

Tirza

rosa

rosa

18-12-2008 om 18:34

Google

typ in little black dress bij Google afbeeldingen en daar is je antwoord. Althans, wat de meesten eronder dragen. Niet zwart dus.

rosa

Corleone

Corleone

18-12-2008 om 18:36 Topicstarter

Witte benen

Oei dan moet ik zaterdag met mijn witte benen bloot
het is een mouwloze jurk dus ik had al wel het vermoeden dat zwarte panty's niet konden. Vleeskleurige panty's vind ik iiiiiiiiiiiiiieuw dus blij dat ik die niet aan hoef. Op de uitnodiging staat trouwens stadskledij, maar alle vrouwen die ik ken gaan er naar toe in LBD of een variant er van.
Corleone

Glanspanty

mag dat dan ook niet? Ik zou er niet aan moeten denken om nu met de benen bloot te moeten, hoor.

Zo'n hele sjieke dunne glanspanty is altijd nog beter dan met van die droge witte blauw uitslaande van de kou-benen.

groetjes van Purk

margje van dijk

margje van dijk

18-12-2008 om 23:17

Geweldig tirza

Wat leer ik hier toch veel.
Ik heb ook een little black dress maar daar heb ik tot nu toe altijd zwarte panties onder gedragen. Ik ben zo blij dat ik eindelijk van mijn wangedrag afgeholpen word, dat ik dat nog mag meemaken

Ik kom net van een optreden voor oude, doch welgestelde bejaarden. We waren in kerstgala, in mijn geval is dat een groene zijden jurk met een open hals waar zo'n breed gedrapeerd geval op zit wat je decollete vrij laat maar losjes over je armen gaat.

Alles achter de rug, de bejaarden vonden het heel mooi, en wij hebben heerlijk gezongen. Lopen we we af, zegt zo'n mevrouw van 96 tegen mij: "Meisje, je hebt prachtig gezongen, maar je loopt er véél te koud bij".

Daarmee is mijn avond dan helemaal goed

Margje

Kaaskopje

Kaaskopje

19-12-2008 om 00:45

Oh oh

Heb ik net verteld dat mijn dochter met een huidkleurige panty naar het gala gaat... kom ik vanavond thuis: "Weet je mamma, ik heb toch maar een nieuwe panty gekocht." Oh ja, informeer ik vriendelijk, waarom dan? "Nou die panty's leken veel lichter dan mijn benen zelf, ik heb nu maar zwarte gekocht. En weet je, de meesten kiezen toch voor zwart." Tja, daar gaat mijn goeie bedoelingen van eerder op de dag. Zwarte panty's dus en geen huidkleur.

Maillot

Ik HAAT panties, maar als fervent jurkendrager heb ik een hele collectie maillots.

Onder mijn LDB gaat mijn feestmaillot met strikjes (en ja, die is zwart).

Volgens mij kunnen netkousen ook, of is dat tegenwoordig hopeloos uit?

Roosje Katoen

Roosje Katoen

19-12-2008 om 10:58

Benen bloot?

Dat was een grapje zeker?

Als je glanzende huidkleurige panties neemt ziet dat er heel feestelijk uit. Witte benen onder doorschijnende zwarte panties ziet er dan weer niet mooi uit. Ik zou voor feestelijke glanzende gaan dus...

Of mag dat ook niet Tirza?

Margriet*

Margriet*

19-12-2008 om 16:39

Bld

De ene bld is de andere niet. Ik ben ook redelijk wars van etiquette. Als ik het woord etiquette lees denk ik ook direct aan een bepaald soort dress, voor de kerst coktail achtig. En daar staat geen maillot bij. Ik heb echter bijvoorbeeld een wollen jurkje van Esprit, daarbij staat een wat dikkere legging of mooie maillot prima bij. Bij de kerstjurk zou ik een mooie dunne glans (zwart kan dan wel vind ik of goud glanzend bijv)kiezen. Blote benen vind ik in dit jaargetijde echt geen gezicht.

Tirza G.

Tirza G.

19-12-2008 om 16:59

Geen blote benen!

Neeeeeee, die indruk heb ik niet willen wekken! Gewoon een goeie degelijke panty en ja, voor de kerst kan dan een glanspanty wel een keertje, vooruit maar. Maar dat wel een goudglansje
O, en Margje: graag gedaan. Ik quote een vriendin van mij: 't Is dat ik zo goed opgevoed ben dat ik altijd even tijd maak om de minder up-to-daten onder ons iets uit te leggen maar anders....
Dan ga ik nu weer verder met druk zijn

Tirza

Artemisia

Artemisia

20-12-2008 om 16:37

Zomerpanty

Heel mooi (ja, in vleeskleur, hihi) zijn de superdunne zomerpanty's, 7 of 8 denier. Die zie je nauwelijks, terwijl ze toch een effen uiterlijk aan je winterbenen geven. Bij de betere zaak ook in de winter wel te koop. Voor de warmte draag je panty's toch niet .
Artemisia.

pristel

pristel

22-12-2008 om 13:51

Wat is..

...een little black dress?

pris

Rafelkap

Rafelkap

22-12-2008 om 14:19

Dat is

een (klein) zwart jurkje. De jurk die iedere vrouw in haar kast moet hebben.
Ik niet, zwart staat me niet zo goed, helaas.

Lys Lionne

Lys Lionne

22-12-2008 om 15:33

Nou echt niet rafelkap!

Mooi dat niemand mij in een dress (zwart of niet) wil zien en zéker al niet in een Little dress hahahaha....

Lys Lionne

Lys Lionne

22-12-2008 om 16:16

Geweldig fladder (o.t)

Hé Fladder, wat goed van je dat je afgevallen bent!! Ik wens je bij deze een goed afvaljaar ) En ik hoop me over enkele weken bij je jubelkreet aan te mogen sluiten.... (zit weer in de lift omhoog helaas, en ik had zo mijn best gedaan om er 20 kilo af te krijgen, zucht)

Weet je, ik denk dat het in maat 52(+) ook geen Little Black Dress meer zou heten hahaha.

Ja hoor fladder

Bij Mateloos in Amsterdam hebben ze ook jurkjes in jouw maat!! En nee ik heb geen aandelen, ennuh, als je gaat neem je dikke portemonnee mee... Kus Suus (mt48/50, in bezit van LBD)

Jade

Jade

23-12-2008 om 12:08

Lbd.

Gisteren was ik de stad in met o.a. mijn dochter.

Er stond een jonge vrouw een Little Black Dress te passen en de verkoopster gaf aan dat ze dunne zwarte panty´s moest dragen.......ik moest gelijk aan dit draadje denken en wilde roepen: "Neeeee dat mag niet".......

ishtar

ishtar

23-12-2008 om 12:09

Ik dacht altijd

dat 'little' sloeg op 'eenvoudig' Simpel geraffineerd dus. Zoeen heb ik nl wel in de kast. (vanwege een bling-bling party nu tijdelijk opgepimpt met een randje goudpailletten) Gaat met kerst aan met een goud-lurex panty. (vinden vooral de kinders mooi )

Jade

Jade

23-12-2008 om 12:11

Fladderbeestje (ot)

TOP dat je bent afgevallen

Barry Steve mode aan: "Ga zo door".....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.