Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

sanne

sanne

28-12-2013 om 08:00

luiers

Wat vinden jullie van de luiers op dit moment? Wat zou er beter kunnen (en niet de prijs, want ze zijn altijd te duur)

Gr Sanne

Elvira

Elvira

29-12-2013 om 12:47

verbetering pasvorm

Vroeger waren de luiers uit een stuk, tegenwoordig is het lange rechthoekige strook met een paar elastische vleugels eraan. Zelf vind ik die strook net iets te smal voor de billen van mijn 3 jarige dochter. Verder zijn ze wel erg dun, waardoor ze enorm opzwellen, dat je amper de broek van de billen krijgt.

Katniss

Katniss

29-12-2013 om 12:59

Van alles geprobeerd

Ha, een luiervraag. Daar ben ik al een jaar of vijf uit, maar ik heb er wel een mening over. Ik heb alle soorten geprobeerd, maar Pampers bleken de allerbeste. Bij beide kinderen heb ik van in die hele luierperiode (2x ruim drie jaar) misschien vijf keer een pak luiers gekocht voor de normale prijs. Voor de rest hield ik aanbiedingen in de gaten en kwam dan met een kar met zes pakken bij de kassa. De eerste keer schaamde ik me daar voor, maar later bleek dat iedereen dat zo doet

Elvira

Elvira

29-12-2013 om 13:07

ook Pampers

Soms ook kruidvat, vind wel dat ze van die vieze groene kleur mogen afstappen

Tango

Tango

29-12-2013 om 21:36

Hihi, luiers

Die koop ik al tijden niet meer. Maar toen ik ze kocht altijd Kruidvat. Volgens mijn zus die nog wel een kind in de luiers heeft, zijn dat nog steeds de beste. Zij vindt dat Pampers erg gauw doorlekken of erg doorweekt raken, zei ze me afgelopen week nog.
Verder w.b. pasvormen kan in natuurlijk niets zinnigs inbrengen.

Annie

Annie

29-12-2013 om 22:37

Pampers

Beide kinderen kregen uitslag van Pampers. Geen idee of dat nog steeds zo is.

Ik vind het niet prettig dat er tussen luiers in de grootste maat en Dry Nites (duur!) niets is voor 's nachts.

LIDL

Goed en goedkoop, er zitten er lekker veel in een pak zonder dat je je blauw betaalt. Pasvorm prima, absorbeert prima en als kind wat groter werd, deden de broekjes prima dienst, ook voor 's nachtst. Idd had er van mij van de broekjes nog wel een maatje groter mogen bestaan ook, want op een gegeven moment was kind daar uit en niet nachtdroog. En moesten we idd aan de dry nites, die waren geloof ik een euro per stuk ofzo en je kon ze als ze droog bleven slecht hergebruiken, ging opproppen.

Goedkoopste

Ik ben er ook al jaren uit, maar ik heb voor mijn vier kinderen altijd de goedkoopste luiers gekocht die ik kon vinden. Euroshopper, Kruidvat of iets uit een aanbieding. Ik vond het allemaal niet zo'n verschil maken. Van doorlekken hebben we eigenlijk nooit last gehad, uitslag kregen ze er ook niet van en het paste altijd wel. De enige verbetering die echt verschil maakt is dat heel vroeger, toen ik als tiener oppaste, luiers plakbandachtige sluitingen hadden. Als de sluiting eenmaal vastzat kon hij niet meer los zonder de hele luier te slopen. Die klittebandachtige sluitingen van nu vind ik echt wel een verbetering.

skik

Tink

Tink

30-12-2013 om 15:36

en hier

Ook al jaren geen luiers meer, maar ook ik kan die van de Lidl aanbevelen! Qua prijs veruit de beste, prima pasvorm en nooit doorgelekt.
(Wat ik van bv Etos luiers niet kan zeggen.... pfff dat was eens en nooit meer.)
Die van Kruidvat zijn ook erg goed, alleen nog net wat duurder dan Lidl. En bijkomend voordeel van Lidl was dat die hier om de hoek zit, voor Kruidvat moest ik echt de stad in.

Skik, oh memories . Idd al oppassend ook van die luiers tegengekomen, en ze hadden nog een nadeel: als je handen per ongeluk wat vettig waren door bv babyzalf, dan plakten ze niet meer. Mijn oppasgezin had daar een briljante oplossing voor: een rol schildersplakband op de commode

Elvira

Elvira

31-12-2013 om 08:18

plakstrips en velcro

Die plakstrips herinner ik mij ook nog van de luiers die mijn jongste zus aanhad, dat waren Pampers Ultra en hadden gekleurde beertjes op een hagelwitte plastic luier, als hulp dat je ze goed op de plaats kom plakken. Maar zo ver ik mij nog kan herinneren kom je die gewoon hersluiten. Ze moesten inderdaad wel schoon blijven anders plakten ze niet meer. Zelf heb ik als baby Billies met strikslip gedragen, die hadden dat probleem niet en waren altijd hersluitbaar. Die Pampers zaten overigens in van die enorme gekleurde dozen waar een kleuter zich in kon verstoppen. Klittenband is wel een goede verbetering, alleen heb ik wel het gevoel dat ze er een beetje op bezuinigen en de strips steeds minder velcro hebben, waardoor bij een bewegelijke peuter, de luier makkelijk los schiet.

sanne

sanne

31-12-2013 om 09:21

ik zat zelf meer te denken aan

Bedankt voor de reacties! Zelf zat ik meer te denken aan:
- de luierbroekluier: een luiersysteem die je traditioneel en als broekje aan en uit kan doen.
- speciale nachtluier voor buikslapende jongens.
- speciale luierbroekluiers in grotere maten en extra dun, voor kinderen met poepproblemen.
- digitale luiers met sensoren er in die draadloos via een app op je smartphone doorgeven wanneer je kind gepoept of geplast heeft, en ze zo de zindelijkheid ontwikkeling kan bij houden.
- een budget luier, wit, zonder print, plastic en met plakstrips, voor de gezinnen met kinderen die het niet zo breed hebben.
- een luier recycling programma, waarbij de fabrikant een speciale afvalzak in de verpakking doet om zelf de luiers in te zamelen en een statiegeld te vergoeden als alle gebruikte luiers weer ingeleverd zijn. Dit om het afvalprobleem te bestrijden.
Bedacht met mijn schoonzus tijdens de feest dagen onder het genot van een goed glas wijn

Katniss

Katniss

31-12-2013 om 13:04

Beste sanne

Volgens mij heb je totaal nutteloze antwoorden gekregen op je vraag. Ik heb het vermoeden dat er opleidingsdoelstellinkje achter zat? Zeg dat dan, want nu heb je allerlei geneuzel gekregen over Lidl plakstrips en groene pampers.

sanne

sanne

31-12-2013 om 14:05

geen opleidingsdoeleinden

Maar gewoon wat je als moeder zelf voor idee hebt, wat er aan luiers verbeterd kan worden. (en nee ik werk ook niet bij een grote luiergigant )

Dalarna

Dalarna

31-12-2013 om 17:43

Die budgetluier?

Die budgetluier snap ik niet, is dat anders dan die van de lidl dan? Daar kopen toch ook de mensen met minder geld hun eten?

Ze zijn al stukken beterM

Je hoeft ze niet meer te vouwen en met een speld vast te zetten, je hebt ze nu met klittenband en drukknopen.

Wegwerpluiers zijn een doodlopend pad, die dingen zouden verboden moeten worden.

sanne

sanne

01-01-2014 om 22:29

Dalarna

ik bedoel meer een simpele luier voor mensen die het echt niet breed hebben. Pampers kost gemiddeld 30 ct per luier de Lidl luiers rond de 18 ct per luier. Ik denk dat het mogelijk is om voor minder als 10 ct een luier op de markt te kunnen brengen. Veel arme gezinnen hebben vaak ook meerdere (luier)kinderen.

jemig

'Veel arme gezinnen hebben vaak ook meerdere (luier)kinderen.'

Ja en? Je moet voor de grap eens kijken hoeveel mensen uit rijkere buurten hun boodschappen bij de lidl en aldi doen of op aanbiedingen afgaan. De drukstbezochte Aldi in mijn stad staat aan de rand van een hele dure wijk...ik denk dat prijs in de winkel en prijs van de huizen met elkaar verbonden zijn . Wedden dat deze zelfde mensne ook jouw budgetluier zouden kopen omdat die 'echt de aaaaallerbeste is?'

sanne

sanne

03-01-2014 om 07:15

het was maar een idee

maar je hebt gelijk, als die budgetluier er zou zijn, zou ik die ook kopen, terwijl ik ook makkelijk de duurdere kan betalen. Misschien dat mijn dochter ze wat minder prettig vindt.

Aiselle

Aiselle

03-01-2014 om 09:53

ik denk

Ik denk dat sommige mensen zich veel te veel met luiers bezighouden. Focussen erop lijkt haast wel samen te hangen met het aantal problemen.
Hier gewoon huismerk luiers, niks op de billen smeren, en niet te snel naar de volgende maat. Dus nooit problemen gehad met doorlekken of uitslag. Mij viel wel op dat mijn kinderen altijd 1 of 2 maten kleiner droegen dan de even grote/zware kinderen van mensen die postten met problemen.

Elvira

Elvira

04-01-2014 om 10:13

maten

Luiermaten zijn wel erg vaag. Zeker als je ze met de luiers van 25 jaar terug vergelijkt. Bij mij op zolder staan nog pamperdozen uit die tijd en toen was de grootste maat Maxi Plus (10 tot 20kg) terwijl nu de grootste maat 16 tot 30kg is. En mijn zus heeft tot haar 5de ('s nachts wel te verstaan) gewoon zonder problemen de Maxi Plus kunnen dragen. Ik denk dat de maten van nu niet alleen met de grootte van het kind te maken heeft, maar ook met het absorberend vermogen van de luier. Een maatje 6 luier zal meer kunnen absorberen dan een maatje 5 luier, terwijl er misschien qua grootte weinig verschil in zit.
Overigens het idee van Sanne over het recyclen van luiers door statie geld er op te heffen voel ik wel wat voor, als je soms ouders ziet dat ze te pas en te onpas de vuile luiers op straat of in het bos achterlaten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.