Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Petr@

Petr@

08-10-2008 om 15:38

Luizen?

Zondag heb ik een vriendin met haar twee dochters op visite gehad. Gisteren belde ze dat de meiden luizen hebben.
Ik heb meteen de hoofden van mijn zonen bekeken, maar niets kunnen vinden. Zouden er na drie dagen al luizen op hun hoofden kunnen lopen? Ik check ze nu natuurlijk elke dag, maar wanneer kan ik daarmee stoppen?

Petr@

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Als je luis hebt..

moet je 2 weken lang kammen en dat iedere dag. Hier een schoolvriendje met luizen. Is eergisteren dus bij ons geweest om te spelen.Ik heb me voor genomen nu ook maar 2 weken te blijven checken of ik iets zie.En ik stofzuig elke dag ( doet ze anders nooit ;P )
Van het idee alleen al krijg ik al jeuk !!

Damajo

Robicomb

Wij hebben het genoegen gehad van twee dochters (en een moeder, snik!) met luizen. Hier (VS) verkopen ze een elektrisch kammetje, Robicomb genaamd. Dit kammetje maakt een piepend geluid en als het een luis tegenkomt, wordt die met een stroomstoot om het leven gebracht. Ideaal, want je hoeft niet meer als een idioot al die eitjes op te sporen (wat een werk!) en als je dit twee weken elke dag doet, weet je zeker dat al die beestjes weg zijn. Maar voor de zekerheid heb ik ons ook twee keer met luizenshampoo behandeld. (En ik heb nog steeds jeuk, hoezo psycho-somatisch?!)

Wat trouwens goed helpt bij het eruit kammen van de eitjes is 's avonds het haar met bodylotion insmeren, dan drogen met de haardroger. (Ons haar met een beetje slag veranderde in een prachtige krullenbos, jammer dat het zo vet was...) De volgende ochtend wassen met gewone shampoo en conditioner. Dan om het netenkammetje een gaasje doen en in het zonlicht kammen. Zo zag ik zelfs in het blonde haar de eitjes redelijk zitten. Mijzelf had ik duidelijk minder goed gekamd, want een paar dagen later vond de Robicomb nog twee luizen. (Dit was voor de tweede luizenshampoo-behandeling.)

Muusje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.