Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lutjepotje / babyhuisje

Iemand hier ervaring met het laten slapen van een baby in een 'lutjepotje' of babyhuisje? Ik wil er een als kraamcadeau aan mijn schoonzus geven, maar gebruik je zo'n ding ook in de winter (baby wordt in september verwacht)? En tot welke leeftijd kan je hem gebruiken?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Yaron

Yaron

31-07-2013 om 23:13

Kinderopvang

Onze kinderen lagen er in op het kinderdagverblijf. Hij wordt daar altijd gebruikt, behalve bij mist en harde regen. In de winter liggen de kindjes in een winterjas met slaapzak en deken. Sommige kinderen doen er hun middagslaapje in tot een jaar of twee.

Yaron

Yaron

31-07-2013 om 23:14

Overigens

Ik zou wel even met je schoonzus overleggen, er zijn genoeg mensen die het niks vinden en dan is het wel zonde, want goedkoop is het niet.

Marie

Marie

01-08-2013 om 10:13

Eerst in kinderwagen slapen?

Hoi
Mijn kinderen sliepen tot een maand of 8 overdag altijd buiten in de kinderwagen en daarna thuis in ledikant en of in Lutjepotje op kinderdagverblijf tot een jaar of twee geloof ik (is al een poosje geleden). Vonden ze echt heerlijk! Aan het overdag binnen in ledikant slapen moesten ze echt aan wennen.
Als kraamkado is het wellicht wat te vroeg, ze zal hem waarschijnlijk pas na een half jaar gaan gebruiken. En dan is het inderdaad nog maar de vraag of ze de baby wel buiten wil laten slapen. Ik heb zelf het idee dat dat tegenwoordig amper meer gebeurt, wat ik dus zelf niet zo begrijp, omdat ik het veel gezonder vind dan binnen.

liora

liora

01-08-2013 om 11:03

Eens met voorgangers

Check even wat ze ervan vindt! Ik weet dat in Scandinavische landen het advies is kinderen buiten te laten slapen (overdag) tot een temperatuur van -15 (geloof ik), gewoon in een warm pak onder warme dekens.

Bij mijn jongste op het kdv hadden ze die bedjes ook (volgens mij nu niet meer) maar heel veel ouders vonden het niet goed dat hun kind erin sliep. Ik wel en ik moest toen ook iets ondertekenen dat ik zelf aansprakelijk was voor eventuele risico's (???).

Er is ook nog een keer een incident geweest. Er was op het kdv iemand aan het werk, onderhoud in de tuin of zo, en mijn zoontje (baby toen) lag te huilen in dat buitenbedje. Die man vond het zo zielig, baby in kooi, dat hij de Politie heeft gebeld! Die is gekomen en pas toen het kdv kon laten zien dat dit van de inspectie mocht, ging de Politie weer weg.

Kortom: de meningen zijn verdeeld!

Liora

Fiorucci

Fiorucci

01-08-2013 om 12:39

Klopt

Ik heb als baby hele veel buiten geslapen, en mijn eigen kinderen ook. Nu wordt er soms raar tegenaan gekeken.

mijk

mijk

01-08-2013 om 15:50

Hier in het noorden

Hebben vrijwel alle kdv's ze. ijn dochter sliep er in tot ze een jaar of 3 was... Hier mocht niemand er niet in volgens mij.... Dochter sliep er heerlijk in...

mik

typen op mijn i-pad is lastig!p

Triple

Triple

02-08-2013 om 13:06 Topicstarter

Bedankt

Bedankt voor de reacties. Ik heb een huisje op marktplaats gescoord en mocht mijn schoonzus het helemaal niks vinden, dan verkopen we hem gewoon weer door.
Het lijkt mij zelf heerlijk om buiten te slapen. Ik wordt zelfs 's-nachts wakker als ik vergeet mijn slaapkamerraam open te zetten.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.