Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Juno

Juno

16-01-2015 om 14:27

Maakt de lenzenvloeistof uit?

Sinds kort heb ik zachte maandlenzen met een fles dure vloeistof van de opticien. Is er eigenlijk verschil tussen de verschillende merken vloeistoffen? Bij de Etos staat een fles voor zachte lenzen voor nog geen €3,-.
Ik vind het lastig, in hoeverre hoort de vloeistof bij de lenzen en in hoeverre geldt 'wij van wc-eend adviseren wc-eend'?

Marie

Marie

16-01-2015 om 15:01

Bij de prijs in

Dochters hebben zachte maandlenzen van de Specsavers en daar zit de vloeistof bij de prijs in. Het soort vloeistof schijnt wel uit te maken geloof ik.
Maar wij hebben dus nog nooit apart betaald voor de vloeistof, ook niet als ze tussendoor tekort kwamen (ze krijgen altijd voor een half jaar lenzen mee).

karin

karin

16-01-2015 om 15:33

scheelt veel

Hier al 25jaar lenzen en inmiddels maakt het soort vloeistof veel uit voor mij.
Eerst gebruikte ik altijd het goedkoopste uit de winkel,kruidvat,maar die gingen opeens hun vloeistof vernieuwen en toen hield ik er een enorme oogontsteking aan over.
Dat is nog een onderzoek bij kassa ofzo geweest,hadden heel veel mensen last van.
Toen toch maar voor de vreselijk dure bausch en lomb vloeistof gegaan en die is perfect.
Ik geloof niet dat er bij een bepaalde lens een bepaalde vloeistof hoort,het ligt meer aan je ogen en wat je kan verdragen.
Als je lenzen goed zitten zou ik niet snel aan een ander merk beginnen.

BIj mij

zit het ook bij de prijs in.
Heel soms kom ik niet uit met de vloeistof, dan haal ik gewoon bij AH of Kruidvat een flesje wat bij mijn lenzen past. Nooit problemen mee gehad gelukkig.

Moni

Moni

16-01-2015 om 16:58

Gewoon bij het kruidvat

Ik haal daar de no-rub versie. Werkt prima. Kind gebruikt het ook.
Je kunt het gewoon proberen. Dan merk je vanzelf of je erop reageert.

Juno

Juno

16-01-2015 om 17:28

Niet bij de prijs in

Bij mij zit het niet bij de prijs in en de lenzen zijn bij hem erg duur. Dezelfde lenzen zag ik op internet voor €40 tot €80 minder. Nou woon ik in een durp en probeer zo veel mogelijk bij de middenstand te kopen maar het wordt wat prijzig allemaal.
Hmm, het is dus niet zo dat een bepaalde vloeistof bij een bepaald merk lens hoeft? Ik kan tegen het huismerk wat ik nu gebruik, al ging het met de dure vloeistof ook goed.

Jesse_1

Jesse_1

16-01-2015 om 17:46

Harde lezen

Ik heb harde lenzen en bij de vloeistof van de opticien krijg ik altijd van die witte draden aan mijn wimpers als de vloeistof opdroogt. Bij Kruidvat vloeistof heb ik daar geen last van.
De schoonmaakvloeistof gebruik ik niet meer van het huismerk, maar Boston Cleaner. Ik had al een aantal jaar elke zomer opeens een hardnekkige aanslag op mijn lenzen die dan op het laboratorium verwijderd moest worden, ondanks dat ik gewoon dagelijks mijn lenzen schoonmaakte (met huismerk-schoonmaak). Sinds ik overgestapt ben op Boston is dat over. Is ook gewoon bij Kruidvat te koop overigens.

Hier

Ik kan alle soorten vloeistof hebben. Maar goed ook want van de zomer bleek ik niks bij me te hebben in Italië en toen kon ik daar gelukkig vloeistof kopen. Meestal neem ik een fles bij Hans Anders mee als ik lenzen haal maar Etos huismerk heb ik vaak ook als reserve in huis.

Moni

Moni

16-01-2015 om 19:03

Ik zou de lenzen op internet kopen

Hier goede ervaringen met toplenzen.nl
Je kunt daar ook een waardebon kopen voor een controle bij de opticien.
Is bij mij heel weinig nodig maar dat kan voor anderen anders zijn.

Sukran

Sukran

16-01-2015 om 22:35

Alles in een vloeistof

Hier ook al lang lenzen en na verloop van jaren overgevoelig geworden voor die Alles-in-1 vloeistoffen. Duurde een hele poos voor ik erachter was dat de klachten veroorzaakt werden door de vloeistof maar toen overgegaan op de peroxide vloeistof en dat bevalt prima. Ik heb een klein flesje multi vloeistof voor reizen want het is reuze makkelijk, maar daar krijg ik snel last van (rode ogen, troebel zicht). Dus ja, hier maakt de vloeistof ook uit.

Juno

Juno

17-01-2015 om 09:34

Troebel!

O, troebele ogen heb ik ook last van. Zo in de avond wordt het zicht minder. Dat heeft met de vloeistof te maken? Ik heb het bij zowel de dure van de opticien als -in mindere mate, die van de Etos.

Sukran

Sukran

17-01-2015 om 10:41

Juno

Misschien helpt het als je de lenzen afspoelt met Saline, zout water? Bij mij komt het door de conserveringsmiddelen die in die vloeistoffen zitten. Er is me verteld dat er verschil is tussen de merken wat er gebruikt wordt, misschien kun je het ontdekken op de verpakking? Ik heb er behoorlijk wat geprobeerd en heb het opgegeven

Juno

Juno

17-01-2015 om 10:46

Sukran

Dat durf ik niet, deze lenzen schijnen uit te drogen door gewoon water.

amk

amk

17-01-2015 om 11:06

juno

sukran heft het niet over afspoelen met water maar met fysiologisch zout oplossing. (9 gram zout opgelost in een liter gekookt water)

Sukran

Sukran

17-01-2015 om 13:02

Inderdaad

Dank amk, klopt, dat is wat ik bedoel. Zag bij een online lenzen site 250ml voor E3,95, en heet ook Saline. Vele namen voor zelfde ding: fysiologisch zout = Natriumchloride. Ongetwijfeld ook bij het Kruidvat te krijgen.

Elfje65

Elfje65

19-01-2015 om 21:25

gewoon uitproberen

Je merkt het vanzelf als je er niet tegen kan. Vroeger een duur maandabonnement bij eyewish incl. vloeistof. Nu dezelfde lenzen via Toplenzen.nl en no rub maandlenzen vloeistof. Op een gegeven moment was de vloeistof op en huismerk van DA gekocht. Ook prima. Scheelt een paar honderd euro per jaar.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.